تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳

با جدیدترین بمب افکن هسته ای رادار گریز آمریکا آشنا شوید

هزینه ساخت هر بمب‌افکن جدید بی‌ـ‌۲۱ ریدر حدود ۷۰۰ میلیون دلار است و آن را همین حالا ببینید، زیرا وقتی در هوا باشد، ممکن است دیده نشود.

بمب افکن هسته ای آمریکا

رویداد۲۴ نیروی هوایی عکس‌های جدیدی از بی‌-‌۲۱ ریدر (B-۲۱ Raider)‌ــ بمب‌افکن رادارگریز قادر به حمل سلاح هسته ای‌ــ منتشر کرده است. به گزارش یواس‌ای تودی (USA Today)، این هواپیما اولین بمب‌افکن جدید آمریکا در بیش از ۳۰ سال گذشته و یکی از شش هواپیمایی است که در دست تولید دارد.

این هواپیمای سری برای آزمایش به آسمان کالیفرنیا برده شده است و تصاویر جدید شیک و قشنگ آن را در حال پرواز نشان می‌دهند.

به گزارش یواس‌ای تودی، اندرو هانتر، معاون تدارکات نیروی هوایی، پیش‌تر در ماه جاری گفت: «برنامه پرواز آزمایشی به‌خوبی پیش می‌رود.»

«این برنامه همان کاری را می‌کند که برنامه‌های پرواز آزمایشی برای انجامش طراحی شده‌اند، یعنی به ما کمک کند تا ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پلتفرم را بشناسیم، اما به شیوه‌ای بسیار بسیار موثر.»

بر اساس تازه‌ترین برآوردها، (ساخت) هر بمب‌افکن جدید بی‌ـ‌۲۱ ریدر حدود ۷۰۰ میلیون دلار هزینه دارد. این رقم نسبت به هزینه اولیه ۵۰۰ میلیون دلار به‌ازای هر هواپیما در سال ۲۰۱۰ افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید: خرید بزرگ آمریکا از قزاقستان | ۸۱ جنگنده از رده خارج شوروی وارد ناوگان ایالات متحده شد


در قرارداد نیروی هوایی با نورثروپ گروپ (Northrop Group) دست‌کم ۱۰۰ بمب‌افکن جدید درخواست شده است.

بمب‌افکن بی‌-‌۲۱ ریدر به افتخار «تکاور‌های دولیتل» نام‌گذاری شده است، گروهی از خلبانان نیروی هوایی که به‌دلیل حمله غافلگیرانه‌شان به ژاپن در ۱۸ آوریل ۱۹۴۲ شناخته شده‌اند. این حمله برق‌آسا ژاپن را وادار کرد تا نیرو‌های رزمی‌اش را برای دفاع از کشور فرا بخواند‌ــ و این امر روحیه نیرو‌های آمریکایی را تقویت کرد.

عدد «۲۱» به‌منزله تاییدی است که این اولین بمب‌افکن قرن حاضر است.

در شرح راهنمای نیروی هوایی آمده است: «بی‌-۲۱ ریدر بخشی از خانواده بزرگ‌تر سامانه‌های حملات دوربرد متعارف شامل اطلاعات، رصد و شناسایی، حمله الکترونیکی، ارتباطات و سایر ظرفیت‌ها خواهد بود.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بمب افکن
نظرات شما