سرمد در مسیر تحول دیجیتال
رویداد۲۴- به بهانه اولین روز از هفته سرمد که با عنوان "سرمد، فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال" نامگذاری شده است مصاحبه اختصاصی با مسعود رحیمیان سرپرست جدید مدیریت توسعه کسب و کار انجام شد. در این گفتگو برنامههای راهبردی بیمه سرمد در توسعه کسب و کار نوین مورد بررسی قرارگرفت.
رحیمیان در این گفتگو گفت: در راستای توسعه کسب و کار و ارائه خدمات متمایز در بیمه سرمد برنامههای متنوع و نوآورانهای را برای رسیدن به هدف استراتژیک بیمه سرمد مبنی بر سریعترین بودن در صنعت و نیز ارتقاء خدمات و محصولات بیمهای مدنظر داریم. به اعتقاد بنده مهمترین شاخص در کیفیت ارائه خدمات در صنعت بیمه، پشتیبانی سریع و مشعوف کننده خصوصاً در پرداخت خسارت میباشد که در این راستا به برخی از این برنامهها اشاره میکنم:
هوش تجاری بر پایه هوش مصنوعی
به منظور تصمیم سازی داده محور لازم است بصیرت تصمیم ساز (Actionable Insight) از انبوه دادهها استخراج شود. داشبورها غالبا در لایه اطلاعات به جمع بندی انبوه دادهها میپردازند در حالیکه غالبا تصمیمات در لایه دانش و حکمت گرفته میشود. راهبردهای جدید هوش تجاری بر پایه هوش مصنوعی با اطلاع از انبوه داده سازمان مانند مشاوری امین، برای هر مدیری یک تحلیل شخصی سازی شده ارایه میدهد. اولین گام در بیمه سرمد ارزش آفرینی از انبوه دادهها در جهت توسعه کسب و کار خواهد بود.
ایجاد شعبه مجازی
ایجاد شعبه مجازی و استفاده از فناوریهای نوین میتواند تاثیرات قابل توجهی بر بهبود عملکرد و تجربه مشتریان، به ویژه نسل Z که با فناوریهای نوین و اینترنت رشد کرده و ارتباط نزدیکی با جهان مجازی دارد داشته باشد. مزایای متعددی، چون دسترسی آسان و سریع و تمام وقت بدون نیاز به حضور فیزیکی، تجربه کاربری بهبود یافته و شخصی سازی شده، کاهش هزینههای عملیاتی و نهایتا ارزان شدن محصول با کیفیت ازثمرات این روش از ارایه خدمات است.
نوآوری باز
در مقالاتی که پیش از این توسط بنده منتشر شده توضیح داده ام که نوآوری باز به معنای همکاری با شرکتها و سازمانهای دیگر برای توسعه محصولات و خدمات جدید است. این رویکرد به ما اجازه میدهد تا از دانش و تخصص دیگر شرکای تجاری بهره برداری کنیم و با آزاد سازی پتانسیل سایر متخصصین، راه حلهای نوآورانه تری به منظور ارتقاء برند بیمه سرمد و افزایش رضایت مشتریان ارائه دهیم.
ارتباط با استارتاپها
همکاری با استارتآپهای فناوری بیمه (Insurtech) بخشی از مسیر نوآوری باز و یکی از راههای مهم برای افزایش نوآوری و دیجیتالی سازی در بیمه سرمد است. این همکاریها میتواند شامل مشارکت در توسعه محصولات جدید و استفاده از فناوریهای پیشرفته باشد. این امر شامل بهبود فرآیندهای داخلی، استفاده از فناوریهای نوین برای ارزیابی و پردازش خسارتها و ارائه خدمات بهتر به مشتریان در ایجاد محصولات فناورانه با استفاده از فناوریهای نوین مانند اینترنت اشیا (IoT)، یادگیری ماشین (ML) و تحلیل دادههای بزرگ (Big Data) در کشف تقلب، شخصی سازی انبوه، بیم سنجی برخط و مشتری مداری بر پایه مدیریت ارتباط با مشتریان خواهد بود. در این مسیر دست نخبگان اهل فن را به گرمی میفشاریم.
ارایه سکوی (پلتفرم) فروش نمایندگان Sale Side Platforms (SSP)
ارائه سکوی فروش میتوانند نمایندگان را در ارائه خدمات بهتر و کارآمدتر یاری کند از جمله در جایگاه ERP برای نمایندگان با اتوماسیون فرآیندها درمدیریت دفاتر نمایندگی ضمن افزایش دقت و سرعت به کاهش هزینه نمایندگان بیانجامد. در ضمن با مدیریت ارتباط با مشتریان و ایجاد کمپینهای بومی سازی شده امکان مدیریت بهتر ارتباط با مشتریان را فراهم میکند و به نمایندگان کمک خواهد کرد تا نیازها و الگوهای خرید مشتریان را بهتر شناسایی نمایند. این امکان با ارایه ابزارهای فناورانه، شبکه سازی و تبلیغات به نمایندگان کمک میکند تا بتوانند خدمات خود را به صورت گسترده تری معرفی کنند.
بهبود تجربه سفر مشتری (Customer Journey)
با استفاده از ابزارهای فناورانه میتوان رضایت و وفاداری مشتریان را ارتقاء داد و با ترسیم نقشه سفر، نقاط تماس مختلف با مشتری را شناسایی کرد و نهایتاً تجربه مشتری را در هر مرحله بهبود بخشید. استفاده از ابزارهای CRM و ارتباط موثر با مشتریان در طول سفر و نیز تحلیل دادههای مشتریان، میتواند خدمات را بهبود بخشد و به صورت شخصی سازی شده ارائه نماید.
* تمام این برنامهها در راستای ایجاد همزاد دیجیتال بیمه سرمد خواهد بود و به ما کمک میکنند تا نه تنها در کسب رضایت ذینفعان سرآمد باشیم، بلکه در بازار رقابتی بیمه نیز پیشرو و در کشف اقیانوس آبی به منظور افزایش ضریب نفوذ بیمه گام برداریم.
بیمه سرمد، تکیهگاه مطمئن