رویداد۲۴-«پروانه مافی» سخنگوی کمیته پنج نفره مجمع نمایندگان تهران در مورد حادثه پلاسکو گفت: کمیته ویژه هر روز جلساتی را با سازمان ها و افرادی که به نوعی با ساختمان  پلاسکو در ارتباط بودند، برگزار کرد که گاهی ساعت ها به طول می انجامید. 

پروانه مافی ادامه داد: در این راستا جلساتی با شهرداری، شورای شهر تهران، هیئت مدیره ساختمان پلاسکو و دستگاه هایی که در این موضوع دخیل بودند، برگزار شد. همچنین در جلسات کمیسیون عمران شرکت کردیم و گزارشات خوبی به دست آمد و تقریبا مشخص شد که قصور و تقصیر با چه گروه و افرادی است. انشاالله برای صحن گزارش مناسبی آماده کرده ایم که در زمان مناسب قرائت خواهد شد.

نماینده مردم تهران گفت: هزینه هایی باید صرف تجهیز آتش نشانی می شد که تامین آن برعهده شهرداری بوده و این تامین هزینه، انجام نگرفته و متاسفانه در گزارشاتی که به دست ما رسید این موضوع کاملا مشهود است. 

مافی بیان کرد: بودجه ای که شورای شهر تهران مصوب کرده و باید تخصیص داده شود، ارائه نشده و در این رابطه باید شهردار تهران پاسخگو باشد. به دلیل همین عدم تخصیص بودجه، سازمان آتش نشانی نتوانسته امکانات خود را تجهیز کند. 

او در پاسخ به این سوال که شهردار خود را پاسخگو به هیچ کسی نمی داند و امروز هم به مجلس نیامد، گفت: شهردار باید پاسخگو باشد اگر امروز به مجلس نیامد قطعا روزهای آینده باید در صحن شورای شهر پاسخگو باشد. 

او در مورد احتمال استیضاح قالیباف گفت: پس از قرائت گزارش این وضعیت مشخص خواهد شد.


*برنا