تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵

پیشنهادی برای سرمایه گذاران مردد بازار سهام/ مهمترین متغیرها برای افزایش بازدهی بازار معرفی شدند

فردین آقابزرگی – مدیر عامل کارگزاری بانک آینده در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی "عصر مالی " درباره وضعیت بازار سهام با اشاره به اینکه در 11 ماه که از سال گذشته است بازار سهام روزهای سختی داشت، گفت: بازدهی بازار سرمایه تا پایان بهمن ماه منفی 4 درصد بود که مهمترین دلیل آن کمبود نقدینگی بود.
رویداد۲۴-فردین آقابزرگی – مدیر عامل کارگزاری بانک آینده در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی "عصر مالی " درباره وضعیت بازار سهام با اشاره به اینکه در 11 ماه که از سال گذشته است بازار سهام روزهای سختی داشت، گفت: بازدهی بازار سرمایه تا پایان بهمن ماه منفی 4 درصد بود که مهمترین دلیل آن کمبود نقدینگی بود.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه در ماه های اخیر به دلیل کمبود نقدینگی و تکلیف قانونی در برخی بنگاه ها ، آگهی های فروش و عرضه های سنگین سهام انجام شد.

وی همچنین به تغییرات صورت های مالی بانک ها در سال جاری و اخذ ذخایر و زیان ده شدن آنها در بودجه های امسال اشاره کرد و ادامه داد: بازگشت نمادهای بانکی نیز پس از تغییرات در صورت های مالی از دیگر دلایل افت شاخص بورس بودند که البته هنوز همه نمادهای بانکی بازگشایی نشدند.

آقابزرگی در ادامه به نسبت کل بدهی دولت به تولید ناخالص داخلی اشاره کرد و اظهار داشت: این نسبت در سال 95 به ویژه در مقایسه با حجم نقدینگی که 1100 میلیارد تومان اعلام شده ، قابل توجه است.

مدیر عامل کارگزاری بانک آینده در ادامه بررسی دلایل رکود بازار سرمایه در سال جاری تصریح کرد: انتخابات آمریکا، مواضع ضد ایرانی رییس جمهور جدید آمریکا و بهم خوردن چشم انداز مثبتی که درباره شرایط بین المللی ایجاد شده بود، در کنار پیش بینی آینده صنایع و مراوادات تجاری متاثر از حضور ترامپ ، باعث شده است تا ریسک های سیستماتیک بازار سرمایه کمی افزایش یابد.

وی به گزارش های دوره ای و پیش بینی های بودجه شرکت ها نیز اشاره و آنها را امتیاز مثبت بازار در این روزهای سخت دانست و ادامه داد: اغلب گزارش های شرکت ها و صنایع حاوی اطلاعات مثبت و چشم انداز روشنی است که بر قیمت سهام تاثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هرچند  تاکنون اطلاعات مثبت ارائه شده بر بازار سرمایه تاثیر قابل توجهی نداشته است، ادامه داد: بی تاثیری خبرهای مثبت بر بازار سهام باعث تردید سرمایه گذاران شده است و احتمالا اسفند ماه ، ماهی سرنوشت ساز برای بازار سرمایه است چراکه سرمایه گذاران در آخرین ماه سال جاری تصمیم می گیرند آیا در بازار باقی بمانند یا از آن خارج شوند.

آقابزرگی در پاسخ به سوال خبر نگار "عصر مالی " در خصوص اینکه چه پیشنهادی برای سرمایه گذاران مردد دارید، گفت:  با توجه به تاثیرات تورم و احتمال افزایش نرخ ارز در سال 96 و بخصوص در انتهای 3 ماهه اول سال 96 به طور قطع نگهداری سهام و حتی سرمایه گذاری جدید در بورس می تواند به عنوان یکی از راه های حفظ ارزش سرمایه و نقدینگی سرمایه گذاران باشد.

مدیر عامل کارگزاری  بانک آینده تاکید کرد: براساس تجربیاتی که طی فعالیت چند ساله بورس به دست آمده، سرمایه گذاری بلند مدت در بازار سرمایه بازدهی بیشتری را برای اغلب سهامداران و فعالان بازار نسبت به سایر بازارهای سرمایه گذاری و حتی بازار پول با درآمد ثابت داشته است.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان