سخنگوی وزارت خارجه: روند مذاکرات ادامهدار است و مقطعی نیست | درباره غنیسازی گفتوگو نمیکنیم

رویداد۲۴| نشست خبری اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت خارجه امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۵ با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
به گزارش انتخاب، سخنگوی وزارت خارجه گفت: روند گفتوگوها و مذاکرات ادامهدار است و مقطعی نیست.
وی تاکید کرد: هفته گذشته علیرغم اینکه طرفهای آمریکایی بهطور علنی اعلام کردند طرح ایران مردود است، ما از طرف میانجی پاکستانی مجموعهای از نکات و ملاحظات اصلاحی را دریافت کردیم.
بقائی تصریح کرد: بنابراین از روز بعد از ارسال نقطهنظرات ما به طرف آمریکایی، از طرف پاکستان مجموعهای از پیشنهادات را دریافت کردیم که در این چند روز بررسی شد و همچنان که دیروز اعلام شد، متقابلا نقطه نظرات ما به طرف آمریکایی منعکس شده است. روند مذاکرات از طریق میانجی پاکستانی ادامه دارد.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: آن چیزی که با قطعیت میتوان گفت، این است که بحث حق، چیزی نیست که بخواهیم دربارهاش گفتوگو و مصالحه کنیم.
او بیان داشت: حق ایران برای غنیسازی بر مبنای توافقنامه NPT شناسایی شده و نیازی نیست دیگران این حق را برای ایران شناسایی کنند. این حق وجود دارد.
سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: در رابطه با بحث آزاد شدن داراییهای ایران، شما ممکن است بگویید شرط ایران است، اما این مطالبه ماست و مطالبهای بهحق است. ما انتظار نداریم که طرف مقابل به ما پول بدهد؛ این مطالبه، حقی است که به ناحق از ایران تضییع شده است.
وی اضافه کرد: آن مواردی که مطرح شده، مطالبات ایران است که در هر مذاکره، قاعدتاً از سوی هیئت مذاکرهکننده ایرانی با جدیت مورد پیگیری قرار میگیرد.

گفتگوها دربارهی احتمال دوگانهی آرسنال در فصل جاری برگزار شده. درباره هستهای کسی حرفی نزده.