تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

تاریخ نابود شدن آیفون

تغییر تاریخ گوشی های همراه آیفون به اول ژانویه سال 1970 باعث می شود این گوشی ها به طور کامل از کار بیافتند.
رویداد24- تغییر تاریخ گوشی های همراه آیفون به اول ژانویه سال 1970 باعث می شود این گوشی ها به طور کامل از کار بیافتند.

به گزارش گروه بین الملل رویداد24 به نقل از ایندیپندنت، یک باگ (bug) در سیستم عامل آیفون باعث می شود اگر تاریخ این گوشی به اول ژانویه سال 1970 تغییر کند، گوشی به طور کامل از کار بیافتد و برای راه اندازی دوباره باید به شرکت اپل مراجعه شود.

برخلاف دیگر باگ ها، این باگ مخرب است و کاربران موکدا پیشنهاد می کنند که از آزمایش این اشکال خودداری شود چراکه مشکلات دایمی را برای گوشی ایجاد می کند.

دلایل مختلفی برای بروز چنین مشکلی مطرح شده که منطقی ترین آن این بوده که تنظیم تاریخ گوشی به آن زمان، باعث می شود زمان گوشی به زیر صفر برسد که برای سیستم قابل درک نیست و آن را از کار می اندازد. چراکه زمان بسیاری از سیستم های کامپیوتری با ارجاع به اول ژانویه 1970 که به عنوان «زمان مبدا» شناخته شده، تنظیم شده و بسیاری از گوشی ها و دیگر تجهیزات از این زمان به بعد را می شمارند و تاریخ را با توجه به طول زمانی که از اول ژانویه 1970 گذشته، محاسبه می کنند.

این تنظیم مبدا زمانی باعث بروز مشکلات دیگری هم شده، از جمله مشکل سال 2038 به عنوان زمانی که ممکن است گوشی ها از کار بیافتد چراکه بازه زمانی بسیار دوری نسبت به سال 1970 دارند.

ظاهرا این مشکل محدود به گوشی های آیفون 5s به بعد می شود که نسخه  iOS 8 سیستم عامل یا نسخه های جدیدتر آن را نصب کرده باشند.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان