تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
گزارش رویداد۲۴ درباره ۱۲سال مدیریت قالیباف در تهران که باعث عمیق‎تر شدن شکاف طبقاتی شد

خالق «۴ درصدی‎ها» در لباس یاور مظلومان

قالیباف در اولین مناظره انتخاباتی ترکیبی تقلیدی از ترامپ، رئیس جمهورآمریکا و احمدی نژاد، رئیس‎جمهور دولت نهم و دهم را در پیش گرفت، او خود را نماینده 96درصد قشر فقیر جامعه نامید و دولت روحانی را دولت 4درصدی و اشرافی! این درحالی است که در دوره مدیریت قالیباف در شهرداری تهران شاهد افزایش آسیب‎های اجتماعی و برخوردهای نامناسب با اقشار محروم و حاشیه‎نشین جامعه بوده‎ایم.
رویداد۲۴قالیباف در اولین مناظره انتخاباتی ترکیبی تقلیدی از  ترامپ، رئیس جمهورآمریکا  و احمدی نژاد، رئیس‎جمهور دولت نهم و دهم  را در پیش گرفت، او خود را نماینده 96درصد قشر فقیر جامعه نامید و دولت روحانی را دولت 4درصدی و اشرافی! این درحالی است که در دوره مدیریت قالیباف در شهرداری تهران شاهد افزایش آسیب‎های اجتماعی و برخوردهای نامناسب با اقشار محروم و حاشیه‎نشین جامعه بوده‎ایم.

این مظلوم‎نمایی برای کسانی که در 12سال مدیریت قالیباف بر شهرداری تهران جزء آن 96 درصد بوده‎اند غیر قابل باور و شاید خنده‎دار است. چراکه می‎توان صفحه‎ها در مورد "قالیباف" و تناقضش با این ادعا نوشت. مثال‎های زیادی از تخلفات شهرداری موجود است که همه می‎دانیم و حرف هم درباره‎اش زیاد زده شده است.  مانند نجومی‎ها، بلند مرتبه‎سازی‎ها، فروش تراکم و...

مثال‎هایی هم هست که همه نمی‎دانند و شهردار یاور محرومان نیز یا در شرایط حساس کنونی فراموش کرده‎است و یا نمی‎خواهد  به  خاطر بیاورد اما، آن 96درصد جامعه خوب یادشان است و شاید اکنون وقت آن باشد که  آقای شهردار هم به یاد بیاورد. 

یادآوری

سال 94 سالی است که باید برای آقای قالیباف مرور شود، شروع جدی ماجرا از پخش عکس‎های برخورد شهرداری با یک میوه‎فروش  دستفروش در خیابان شادمان در فضای مجازی بود، پس از آن برخوردهای دور از انسانیت شهرداری تهران با دستفروش‎ها یکی یکی در سایت‎ها و روزنامه‎ها منتشر می‎شد. 

پس از آن رسانه‎ها خبر خودسوزی مرد دستفروشی را  منتشر  کردند که به اعتراض  سخت‎گیری شهرداری روی خود  بنزین ریخته و خود را آتش زده است. 

آقای قالیباف باید  آن دستفروشان محروم را که به خاطر برخورد بد ماموران شهرداری خودسوزی کردند خوب به یاد بیاورد. باید آن همه دستفروش  را یادش باشد که تا ماموران شهرداری را می‎دیدند، بساطشان را زیر بغل زده و نزده فرار می کردند تا ماموران شهرداری تنها دارایی‎شان را ضبط نکنند. 

یکی از کاربران توییتر نوشته بود: تاکنون سه دستفروش، به دلیل بدرفتاری ماموران شهرداری، خودسوزی کرده‎اند. بهار عربی به دنبال خودسوزی یک دستفروش در تونس آغاز شد.

دو هفته قبل از این خودسوزی هم شهرداری با ترساندن و تحقیر چند کارگر خود را  سوژه خبر رسانه‎ها کرده بود. ماجرای حمله ماموران شهرداری به کارواشی در سعادت‎آباد (کارواش مسجد قدس) حتما هنوز در ذهن‎ها هست. کارگرانی آن کارگاه ادعا کرده بودند ماموران شهرداری ساعت یک نیمه شب با سنگ به جانشان افتاده‎اند.

تابناک به نقل از نگهبان این کاوراش نوشته است: یک ماشین آجر مقابل کارواش بود و مأموران شهرداری با سنگ به ما حمله کردند. کارگران که آنها را از خواب بیدار کرده بودم، از ترس در جای امن پناه گرفتند. یکی دیگر از کارکنان کارواش گفت:من وقتی با حادثه مواجه شدم با پلیس تماس گرفتم، اما دیدم که مأموران پلیس هم در محل حضور دارند ولی مانع حمله مأموران نمی‎شوند.

همان لحظه یکی از مأموران شهرداری به من حمله کرد که یکی از دنده‎هایم شکست. او با قمه ضربه‎ای هم به سرم زد که زخمی شدم. بعد یک میلیون و 250 هزار تومان پولی را که در جیب داشتم، سرقت کرد. آنها گاز اشک‎آور، باتوم و چاقو داشتند. حالا هم نمی‎دانم باید از چه کسی شکایت کنم. 

جریان آتش‎سوزی خیابان جمهوری را هم یادمان نرفته است، در این حادثه دو کارگر زن به طور فجیعی قربانی شدند تا بلکه آقای شهردار بفهمد شهرداری به جز پرداخت کمک هزینه مسکن به معاونانش، به جز تراکم فروشی، به جز برج سازی، به جز استخدام نورچشمی‎ها در مترو، به جز استقراض به سبک پادشاهان قاجار و... وظایف دیگری هم دارد. تجهیز ایستگاه‎های آتش‎نشانی بر عهده شهرداری هاست.

اما  نتیجه این تذکر دردناک برای آقای شهردار نه تجربه بود و نه درس عبرت بلکه  تکرار دوباره اشتباه در ابعاد بسیار بزرگ‎تر بود. پلاسکو در آتش سوخت و این حادثه‎ که جان تعدادی از کارآمدترین جوانان کشور را  گرفت. 

آقای قالیباف در مناظره انتخاباتی در خصوص حاشیه‎نشینان گفت: امروز حدود یازده میلیون نفر حاشیه‌نشین در حاشیه شهرها وجود دارد که این به‌دلیل فرصت‌های نابرابر اقتصادی و بحران‌های اقتصادی به‌وجود می‌آید که در کوتاه ‌مدت و بلندمدت باید برنامه‌ای برای این مساله داشته باشیم .اما یادش نیامد یا نخواست بگوید که شهرداری تهران 489986 واحد خالی دارد که این خانه‎ها می‎تواند نیمی از جمعیت حاشیه‎نشین را در خود جای دهد. این میزان خانه خالی چرا باید  در تهران وجود داشته باشد؟ چرا باید درختان روستاهای تهران قطع شوند تا  جایشان را برج‎های خالی بگیرد و در گوشه دیگری از شهر جمعیت زیادی در حاشیه ساکن باشند؟

تهران در باتلاق آسیب‎های اجتماعی

بلایی که قالیباف بر سر مردم تهران آورد فقط به نجومی‎ها، بلند مرتبه‎سازی‎ها،  فروش تراکم و ... ختم نمی‎شود. شهرداری تهران در طول 12سال مدیریت خود  از تهران شهری پر از آسیب‎های اجتماعی ساخت. 96درصد فقیری که مدعی حمایت از آنهاست را بیشتر به قعر چاه فقر کشید و آن 4درصدی که خودش یکی از عوامل ایجادشان است را فربه‎تر از قبل کرد. 

در دوره مدیریت قالیباف بر شهر تهران، آسیب‎های اجتماعی به صورت چشم‎گیری افزایش یافته است. افزایش جمعیت شهر تهران، افزایش مهاجرت‎ها به این کلانشهر، افزایش حاشیه‎نشینی، برخوردهای ضربتی با معتادان، دستفروشان و... به جای اقدامات موثر و پیشگیرانه همگی  این آسیب ها را افزایش می‎دهند.

قالیباف با مطرح کردن شعارهای پوپولیستی و عوام فریبانه به مردم به مثابه صندوق رای نگاه می‎کند، سوال اصلی اینجاست که شهردار تهران چطور می‎تواند از محرومان به عنوان دستاویز انتخاباتی استفاده کند در حالی که در طول این 12سال با اقدامات ضربتی خود بخشی  از محروم‎ترین آنها را بیشتر به حاشیه کشانده و زندگی بخش دیگر را درگیر مشکلات ترافیک و مسکن و محیط زیست و... کرده است؟ 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
1
0
سلام
اولا این مسائل در دوران هر شهردار دیگری نیز اتفاق می افتد و در شهر تهران بزرگ امری طبیعی است
دوما اگه اقای قالیباف در این مسایل کمکاری کرده فقط در مورد تهران است اما روحانی به کل کشور اهمیت نمیده و فقط به فکر 4 درصد جامعه ایران یعنی قشر ثروتمند بدون درد است
caspian
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
1
0
ببند لطفا . شما لابد جزو اون 4 درصدی که انقدر بهت فشار اومده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
0
ما 96 درصدیم
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان