تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶

محسن هاشمی: تفکرات انحرافی باعث ترور شهید مطهری شد و همان افکار سعی داشت آیت‌الله را تخریب کند

مراسم روز معلم و بزرگداشت شهید مطهری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.
 رویداد۲۴-محسن هاشمی رفسنجانی، معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم یاد امام راحل، شهدا، آیت‌الله هاشمی و شهید مطهری را گرامی داشت و گفت: «امروز برای من افتخار بزرگی است که در خدمت دانشجویان و اساتید عزیز قرار دارم. در دانشگاه آزاد اسلامی حق نداریم از کاندیدایی حمایت یا دفاع کنیم، اما به صورت کلی می‌خواهم به نقش انتخابات و مشارکت مردم اشاراتی داشته باشم.»
 
او به آیه‌ای از قرآن مبنی بر تغییر حال اقوام با خواست مردم اشاره کرد و ادامه داد: «نظام جمهوری اسلامی با انتخابات پی‌درپی این فرصت را فراهم کرده است و مردم می‌توانند در سرنوشت زندگی خودشان نقش داشته باشند؛ بنابراین مردم باید در انتخابات مشارکت داشته باشند. هرچه سرمان بیاید به خاطر عدم‌مشارکت در انتخابات است. بنابراین از همه شما و مردم درخواست دارم تا در انتخابات پیش‌رو شرکت کنید.»
 
معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش شهید مطهری اشاره کرد و گفت: «قبل از انقلاب 16 سال داشتم و مسئولیت کتابخانه و تکیه‌ای در تجریش برعهده من بود و آن زمان پدرم در زندان به سر می‌برد. در آن سال‌ها ایشان تاکید می‌کردند که مراقب افکار انحرافی در مسیر انقلاب باشید، نگران بودند که افراد و حتی ما جذب گروهک‌ها که آن موقع تعداشان زیاد بود، نشویم. آن گروهک‌ها در رژیم شاهنشاهی فعال بودند و بعضا افکاری داشتند که مورد پسند برخی از علما نبود. از جمله علمایی که در کنار هم بودند. در زندان اوین علمای زیادی مانند آیات طالقانی، منتظری، ربانی شیرازی، لاهوتی، هاشمی رفسنجانی و... در سلولی بزرگ در رژیم شاه حضور داشتند.»
 
او ادامه داد: «پدرم در آن زمان، کار تفسیر قرآن را شروع کرده بود 22 دفترچه را به بیرون زندان فرستادند و امروز کتاب‌هایی مانند «تفسیر راهنما» و «فرهنگ قرآنی» در اختیار مردم قرار دارد.»
 
هاشمی افزود: «اوایل انقلاب انحرافات فکری در مسائل اجتماعی و دینی بسیار احساس می‌شد و همان انحرافات فکری باعث ترور شهید مطهری شد. متاسفانه به ترور ایشان دیگر اشاره‌ای نمی‌شود و فقط این روز را به عنوان روز معلم بزرگداشت می‌گیرند، اما نمی‌گویند که آیت‌الله مطهری چرا ترور شد.»
 
معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در این‌باره گفت: «بعد از 2 ماه از پیروزی انقلاب از شخصیت‌های دینی و سیاسی حفاظتی نمی‌شد و در یکی از آن روزها آیت‌الله مطهری ترور و شهید شد. این اقدام توسط همان افکار انحرافی و افراطی که قبل از انقلاب شکل گرفته بود، انجام شد و شد و چند روزی نگذشت که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در 5 خرداد توسط همین افراد ترور شدند، خوشبختانه جان سالم به دربردند بعد آن آیت‌الله مفتح ترور شدند و بعد ترورها ادامه پیدا کرد. .»
 
هاشمی افزود: «اما این ترورها را چه کسی انجام داد؟ گروهکی به نام فرقان که دچار انحرافات فکری شده بود، توانست در ذهن و فکر افرادی نفوذ و این شخصیت‌ها را ترور و شهید کند.»
 
محسن هاشمی گفت: «سال‌ها بعد همان تفکر اما به نوع دیگر آیت‌الله هاشمی را تخریب کرد و مورد سوءاستفاده عده‌ای هم قرار گرفت، زمانی انقلاب به خاطر افراط و تفریط دچار مشکل شده بود اما آیت‌الله به عنوان دیده‌بان اعتدال سعی کرد تا انقلاب از مسیرش منحرف نشود که دچار دیدگاه انحرافی شود، آخرین انتخابی که با حضور ایشان برگزار شد نشان داد که فعالیت‌های ایشان در مسیر مردم و نگهداشت انقلاب و افکار معتدل به پیروزی رسیده است و من امیدوارم که افکار اعتدالی رشد بیشتری یابد و ما شاهد رشد بیشتر افکار اعتدالی در کشورمان باشیم.»
 
محسن هاشمی به جلسه معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «جناب آقای نوریان از مدیران انتخابی آیت‌الله هاشمی بودند، به عنوان دبیر هیات موسس فعالیت کردند. امروز با حضور دکتر ولایتی، معارفه دکتر نوریان برگزار شد. ایشان اطلاعات خوبی از دانشگاه دارند و من امیدوارم که با حضور آقایان ولایتی و نوریان مسیر و نگاه آیت‌الله به دانشگاه آزاد اسلامی ادامه پیدا کند و بداخلاقی‌ها از این دانشگاه برداشته شود. امیدواریم که حمایت‌ها از دانشگاه بالاتر رود و مسایل دانشگاه روز به روز در کشور منسجم‌تر حل شود و ما شاهد شکوفایی روزافزون دانشگاه باشیم.»
 
او ادامه داد: «ما باید روز به روز دانشگاه آزاد اسلامی را منسجم‌تر کنیم و من در این روز از دکتر داداندیش و تیم ایشان به خاطر زحماتی که برای این واحد دانشگاهی کشیده‌اند، تشکر می‌کنم. شاهد جهش جدی در دو سال اخیر بودیم از نظر استاد و دانشجو و تامین فضا خوب عمل کردند. شاید لازم باشد تا طرح تجمیع را دوباره فعال کنیم تا تعمیر، بازسازی و نوسازی و توسعه این واحد دانشگاهی انجام شود. 19 هزار دانشجویی در حال تحصیل است و متراژ هر دانشجو زیر دو است و باید به 5 متر برسد از شما می‌خواهم که فعالیت‌تان روزافزون کنید،‌ اگر لازم است طرح تجمیع دوباره به راه بیافتد به آقای نوریان نامه‌ای نوشته شود و در جلسه‌‌ای تکلیف دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب سایت دانشگاه و تامین ساختمان جدید مشخص شود تا به دلیل کمبود جا استادان و دانشجویان در مضیقه نباشند،‌اساتید باید اتاق داشته باشند تا بتوانند با دانشجویان بنشینند و فرصت تحقیق داشته باشند.»

منبع: آنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان