تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
الهه کولایی در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ تشریح کرد:

چرا نیازمند برجام۲ هستیم؟

برای آشتی ملی نمی‌توانیم منتظر معجزه بمانیم. تامین هر هدفی، نیازمند مقدماتی از جمله فعالیت‌ها در انتخابات کنونی است که اصلاح طلبان در آن با وحدت و انسجام رای وارد عمل شده و مسیر خود را ادامه می‌دهند.
رویداد۲۴ یک فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر تحقق آشتی ملی پس از برجام و آشتی بین المللی، اعلام کرد: اگر گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در رفتارهای خود این اولویت را مورد توجه قرار بدهند که می‌توانند گذشته را از خاطرات خود پاک کرده و  منافع ملی را مبنا قرار دهند ما شاهد تحقق برجام ۲ در داخل کشور خواهیم بود.
 
الهه کولایی در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ آشتی ملی و انسجام بیشتر یک ضرورت غیر قابل انکار برای شرایط سیاست داخلی در پسابرجام دانست و گفت: آشتی ملی در واقع یک ضرورت برای تامین اهداف رشد و توسعه هر کشوری به ویژه جمهوری اسلامی ایران در دوران پسابرجام است که اجرای دقیق آن در کشور تاثیر مستقیم بر روند زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: تجارب گذشته ما حکایت از آن دارد که از گذشته به ویژه دوران پس از انقلاب تا امروز با انواع افراط گرایی در عرصه سیاسی کشور رو به رو بودیم که اکنون نیازمند تعمیق و تقویت اعتدال و میانه روی در کشور هستیم که رای مردم در خرداد ۹۲ نیز نشان دهنده همین مساله بود.

به گفته او، فعالان سیاسی اعم از چپ و راست اگر در تلاش برای بهبود شرایط زندگی مردم هستند – که انشالله هستند- باید به ضرورت مطالبات مردم و جلوگیری از هرز رفتن تلاش‌ها و ظرفیت‌هایی که رقابت‌های کور سیاسی به آن دامن می‌زند توجه کنند.

کولایی با بیان اینکه برای رشد و توسعه نیازمند ترویج اعتدال و تمرکز بر منافع ملی هستیم، افزود: اگر گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در رفتارهای خود این اولویت را مورد توجه قرار بدهند که می‌توان گذشته را از خاطرات خود پاک کرده و منافع ملی را مبنا قرار دهند تا ما شاهد تحقق برجام ۲ در داخل کشور باشیم. به ویژه آنکه دولت این توانایی را برای آشتی با جهان در برجام به نمایش گذاشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: البته اینکه بتوانیم در مرحله انسجام و وحدت ملی به چنین مرحله دست یابند روند ساده و راحتی نیست.

او همچنین به نقش دولت در این موضوع نیز اشاره کرد و گفت: دولت باید بتواند افراط را به اعتدال برای خواسته‌های مردم به ویژه خروج از رکود و رونق اقتصادی برای زندگی متحرمانه مردم تبدیل کند.

کولایی همچنین در پاسخ به اینکه جریان اصولگرایی همواره میل کمتری به تحقق آشتی ملی داشته و هر نوبت با چهره‌های اصولگرایی که تلاش در این مساله داشتند سیاست قهری را پیش گرفته است، تصریح کرد: برای آشتی ملی نمی‌توانیم منتظر معجزه بمانیم. تامین هر هدفی، نیازمند مقدماتی از جمله فعالیت‌ها در انتخابات کنونی است که اصلاح طلبان در آن با وحدت و انسجام رای وارد عمل شده و مسیر خود را ادامه می‌دهند.

به گفته این فعال سیاسی اصلاح طلب، چنانچه اصلاح طلبان بتوانند این انسجام را حفظ کرده و مردم نیز با حضور در این عرصه و حمایت از نامزدهای اصلح و اعتدالی بدون شک می‌توانند اثر بخش بوده و در ساختار مجلس دهم تاثیر مستقیم بگذارند. همچنانکه برهم خوردن موازنه قدرت در کشور زمینه ساز آشتی ملی خواهد بود. به ویژه اگر اصلاح طلبان بتوانند در مجلس دهم کرسی‌های بیشتری را کسب کنند.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان