تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
محسن رهامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

شکست‌خوردگان انتخابات با حملات تروریستی تهران تسویه‌حساب سیاسی نکنند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب تأکید کرد: کسانی که به دنبال تسویه‌حساب سیاسی هستند و ممکن است در پای صندوق‌های رأی، تجمع‌های سیاسی و انتخابات مردم به آن‌ها جواب منفی داده باشند، نباید از حادثه تروریستی در تهران بهره‌برداری کنند.
رویداد۲۴یک فعال سیاسی اصلاح طلب تأکید کرد: کسانی که به دنبال تسویه‌حساب سیاسی هستند و ممکن است در پای صندوق‌های رأی، تجمع‌های سیاسی و انتخابات مردم به آن‌ها جواب منفی داده باشند، نباید از حادثه تروریستی در تهران بهره‌برداری کنند.

پس از وقوع حادثه تروریستی روز چهارشنبه در تهران که داخل مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) روی‌داده بود برخی از اصولگرایان شادی را آغاز کردند و برقراری امنیت در کشور توسط دولت را زیر سؤال بردند یا جناح مخالف خود را بر پایه موضوعات انتخاباتی هدف انتقادات خود قرار دادند. درحالی‌که در تمام دنیا پس از پیش آمدن چنین اتفاقاتی وحدت و انسجام بین مردم پیش می‌آید در ظاهر تندروهایی که موفق نشدند در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نتیجه را به نفع خود پیش ببرند، تلاش می‌کنند تا از این نمد برای خود کلاهی درست کنند.

احمد توکلی، در توئیتی به کنایه رقیب سیاسی خود غلامحسین کرباسچی نوشت: وقتی خبر حمله داعش، این خونریزان متحجر پیرو اسلام آمریکایی راشنیدم، گفتم چشم آقای کرباسچی و مانند او روشن. روح شهدای مدافع حرم شاد.» یا نبویان نماینده سابق مجلس عضو جبهه پایداری در اینستاگرام خود با انتشار تصویری از حوادث دیروز با اشاره به مواضع انتخابات روحانی نوشت: بفرمایید مذاکره..» 

حجت‌الاسلام فاطمی، عضو کمیته پیگیری مطالبات رهبری در مراسم اربعین گفته است «بارها مطرح کرده بودم برجام کشور را به سمت جنگ نزدیک می‌کند و این ره ابتدایی ماجرا است.» عبدالله گنجی، سردبیر روزنامه جوان نیزدرحساب کاربری توئیترخود نوشته «حفره امنیتی امروز احتمالاً بی‌تأثیر از انتخابات و پیامدهای پس‌ازآن نیست.» یا صادق نیکو، یکی از فعالان اصولگرا در شبکه‌های اجتماعی نیز به این مسئله چنین پرداخته که «به نظرم مبارزه با این‌ها حماقتِ چون بیست سال دیگر یک مثل روحانی پیدا میشه و بهت میگه چرا اعدام کردی؟ یا اینکه «روحانی را بفرستید با تیراندازها مذاکره کند» و جملاتی ازاین‌دست که نه‌تنها نشان از همدردی با مردم را به دنبال ندارد، بلکه حکایت از بغض و کینه نسبت به آنان را نشان می‌دهد.

محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که در این‌گونه حوادث باید پیش آید، حفظ انسجام داخلی و وحدت ملی است تا آسیب‌پذیری مردم و کشور در مقابل توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان استقلال مملکت پایین آید و نقشه آنان نقش بر آب شود. چه‌بسا کسانی که امنیت و آرامش را در این مملکت و برگزاری انتخاباتی با کمترین مشکل و بدون هیچ‌گونه مسئله امنیتی مشاهده کردند، تلاش می‌کنند تا بر اختلاف و تشتت دامن زنند، اما باید هوشیار بود زیرا در چنین حوادثی ملت نشانه گرفته می‌شوند و شخص یا مقام خاصی مدنظر نیست.

وی درباره هدف از انتخاب مجلس و حرم امام برای حمله از سوی تروریست‌ها، تصریح کرد: هدف قرارگرفته شدن حرم حضرت امام خمینی که نماد انقلاب و انسجام ایران به شمار می‌رود، نشان می‌دهد این مسئله جنبه ایدئولوژیکی داشته زیرا امام را به‌عنوان نماد وحدت ملی، جمهوریت و مرجعیت شیعه موردحمله قراردادند که به همه ایرانیان مربوط می‌شود. مسئله دوم هم مجلس و خانه ملت است که حضور یکدست مردم را در کشور نشان می‌دهد و ازآنجاکه در مجلس از جناح‌ها و شهرهای مختلف نماینده وجود دارد، بنابراین هدف یک جناح خاص نبوده زیرا اصلاح‌طلب و اصولگرا باهم حضور دارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه افزود: باید ضمن آمادگی و هوشیاری بیشتر در منطقه‌ای که هرروز همسایگان ما در عراق و افغانستان و ... از این انفجارها با شدت بیشتری در کشور آنان واقع می‌شود، مشخص شود که این افراد چگونه موفق شدند به مراکز حساس کشور ما نزدیک شوند.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تأکید کرد: در کنار این موارد نباید کسانی که به دنبال تسویه‌حساب سیاسی هستند و ممکن است در پای صندوق‌های رأی و تجمع‌های سیاسی مردم به آن‌ها جواب منفی داده باشند از این مسائل بهره‌برداری کنند.

رهامی در ادامه توضیح داد: متأسفانه امروز نه‌تنها کشورهای منطقه بلکه کشورهای اروپایی هم از این مسئله مصون نیستند، اما کسی در هیچ جای دنیا نباید از چنین حوادثی خوشحال شود و درصدد بهره‌برداری برآیدواز این طریق کشور را آشوب‌زده و ناامن نشان دهد تا از ورود سرمایه‌گذاری خارجی جلوگیری به عمل آید و درنتیجه آن دولت ناکارآمد جلوه داده شود.

وی در پایان افزود: مقامات امنیتی و قضایی هم باید اطلاعات صحیحی از مسائل پشت پرده این قضیه به مردم ارائه دهند و آنان را در جریان گذارند که چگونه این افراد وارد کشور از کجا تأمین‌شده‌اند. نوع اسلحه و صحبت‌هایی که بین آنان ردوبدل شده، چه بوده و حفره‌های امنیتی را بلافاصله کشف کنند تا کشور ایمن نگه‌داشته شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ایراندوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
0
0
ای کاش اقای رهامی آن وقت که بعضی ها برای رای بیشتر گسل های مذهبی قومی را عمق بخشیدند از انسجام ملی حرف زده بود تا حالا باورش کنیم.
نظرات شما
پیشخوان