تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
نخستین رزمایش موشکی ایران پس از برجام برگزار شد

پیام آزمایش موشک بالستیک سپاه چه بود

دومین روز نخستین رزمایش موشکی سپاه پس از برجام پیام جدی ایران را به اسرائیل مخابره کرد؛ روی بدنه موشک هایی که امروز شلیک شد به زبان عبری نوشته شده «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.» و سردار حاجی‌زاده آنها را متعلق به سوریه، فلسطین و همه مظلومین جهان دانسته و سردار سلامی نیز ضمن اشاره به فروپاشی اسرائیل در آینده ای نزدیک به ذخیره صدهزار موشکی حزب الله اشاره می کند.
رویداد۲۴- دومین روز نخستین رزمایش موشکی سپاه پس از برجام پیام جدی ایران را به اسرائیل و کشورهایی که مخالف تداوم آزمایش موشکی ایران بودند. مخابره کرد.

به گزارش رویداد۲۴،روی بدنه موشک هایی که امروز شلیک شد به زبان عبری نوشته شده «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.» و سردار حاجی‌زاده آنها را متعلق به سوریه، فلسطین و همه مظلومین جهان دانسته و سردار سلامی نیز ضمن اشاره به فروپاشی اسرائیل در آینده ای نزدیک به ذخیره صدهزار موشکی حزب الله اشاره می کند.

ایران با پیش شرط عدم مذاکره در مورد توان نظامی اش با قدرت های جهانی به گفتگو نشست و رزمایش موشکی که در پی این توافق صورت گرفته، دلیلی بر این مدعا است.

تازه ترین آزمایش موشکی ایران امروز در حالی صورت گرفت که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا یک روز پیش از آن گفته بود آزمایش های موشکی ایران به معنای نقض برجام نیست.

البته وی در ادامه تاکید کرده بود که چنین آزمایشاتی نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل محسوب می شود گفت که دولت آمریکا به همین دلیل این موضوع را در این شورای مطرح خواهد کرد.

بنابراین بجز اسرائیل مخاطب رزمایش سپاه، کشورهای گروه 1+5 به ویژه آمریکا بود تا نشان داده شود که ایران حاضر نیست در رابطه با توان دفاعی و موشکی خود معامله ای کند.

ایران امروز (19 اسفند)  در دومین روز از مرحله نهایی رزمایش موشکی سپاه پاسداران با نام «اقتدار ولایت» که همزمان در منطقه عمومی کویر قم و برخی نقاط دیگر کشور برگزار شد، دو فروند موشک «قدر H» با رمز «یافاطمه‌الزهرا» از ارتفاعات البرز شرقی به سمت اهدافی در سواحل مکران در فاصله ١٤٠٠ کیلومتری شلیک شد. روی بدنه این موشک‌ها به زبان عبری نوشته‌ شده بود:«اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.»

مرحله نهایی رزمایش از اولین دقایق بامداد روز گذشته آغاز شد و در روز اول انواع موشک‌های قیام، شهاب و قدر از روی زمین و از داخل سیلوهای زیرزمینی شلیک شده بودند. این اولین رزمایش موشکی سپاه پس از پذیرش برجام است.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در حاشیه این رزمایش با بیان اینکه همه تجهیزات موشکی ما کاملا ایرانی است و این شلیکها توسط جوانان نسل سوم صورت گرفته است، افزود: این توانمندی‌ها محصول تحریم دشمنان است و هرچه تحریم ها بیشتر شود واکنش سپاه حرکت و توانمندی ما بیشتری خواهد بود.

حاجی زاده با اشاره به شلیک‌های امروز تصریح کرد: برد این موشکها دو هزار کیلومتر است و اهداف را در ١٤٠٠ کیلومتری در سواحل مکران منهدم کردند. این موشکها کاملا ایرانی است ولی متعلق به ملت فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و همه مظلومین جهان است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: ما به دنبال کشورگشایی نیستیم بلکه دنبال کمک به مظلومین در برابر ظالمین بوده و هرکس بخواهد به ملت‌های مظلوم مسلمان ظلم کند بداند این موشکها برایش خطرساز خواهد بود. از این موشکها برای مقابله با گروهک های تروریستی استفاده نمی شود هرچند این کار مقدور است.

وی گفت: امروز اسرائیل توسط کشورهای اسلامی محاصره شده و عمر آن زیاد نیست و در جنگ، حتی قبل از زدن این موشک‌ها فرو خواهد پاشید.

این در حالی است که سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز پس از پرتاب انواع موشک‌های بالستیک در این رزمایش با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در آینده ای نزدیک فرو خواهد پاشید، گفت: وقتی حزب الله بیش از صدهزار موشک ذخیره کرده جمهوری اسلامی ده ها برابر آن موشک در کلاس‌های متعدد دارد و این قدرت توقف ناپذیر است.

وی ادامه داد: ما ذخایر انبوهی از موشک‌های بالستیک در بردهای مختلف داریم که هر لحظه قادرند از نقاط مختلف کشور دشمنان و اهداف را هدف قرار دهند. دیروز موشک‌ها از سیلوهای زیرزمینی شلیک شدند و امروز از قلب سرزمین شلیک کردیم. هدف این رزمایش اعمال اراده ما برای دفاع و بازدارندگی است.

سردار حاجی‌زاده اعلام کرده که بُرد موشک‌های شلیک شده امروز 2هزار کیلومتر است که این به معنای افزایش برد این نسل از موشک های قدر خواهد بود. موشک قدر Hبا وزن 17 تُن، طول 16 متر، قطر 1.25 متر، دارای سرجنگی جداشونده و شدیدالانفجار با وزن 650 کیلوگرم است. سوخت این موشک مایع بوده و سقف پرواز آن نیز در گذشته 400 کیلومتر اعلام شده بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
0
1
با سلام .این رزم مایش بیشتر مصرف داخلی دارد تا مصرف خارجی.اولا غرب در گذاشته می دانستن که ما توانمندی موشکی داریم و چیز جدیدی نبود ثانیا.غرب با تکنولوژی فضایی و دوربین های قوی فضایی طی 24 ساعت در حال رصد کشورها واز جمله ایران است ویا از طریق جاسوسان و خود فرخته . ثالثا.با این کار نشان می دهیم دنبال ماجراجوی بوده که منجر به مسابقه تسلیحاتی در منطقه می شود.رابعا.اگرقرار است موشک هایمان را امتحان کنیم لازم نیست سروصدا را بیندازیم می توانیم در خفا این کارانجام دهیم خامسن.باید کمی دنبال آرامش هم باشیم.خدا می داند فقر و ناامیدی در کشور کمر مردم را شکسته است .بیکاری.حقوقکم وعدم قدر خرید مردم.بنظر می رسد.این گونه تحرکات بیشتر به زیان مردم و بهد به زیان دولت خواهد بود لذا مصلحت ایجاب می کند کمی به فکر مردم باشید انتخاب تهران گویای گفته ها می باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
0
1
بعضي از حرف هاي شما درست.اماكارشناسان سپاه را بي اطلاع از اين مسئل ندون.هر كس وظيفه خودش رو انجام ميده.فقر بيداد مي كنه چه ربطي به وظيفه سپاه داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
ما که نمیدونیم وظیفه سپاه چی هست!چون معمولا همه جا هستند. جدا از مسئله تحریم، تمام این کارها هزینه میخواد و با ایجاد مسابقه تسلیحاتی در منطقه هزینه های ما هم زیاد میشه هزینه های که باید صرف سرمایه گذاری بشه میره سمت رقابت تسلیحاتی! مانور نیازی به این همه سرو صدا نداره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
0
0
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
0
0
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
0
0
ایران باید قوی باشد چه بسا اگر ایران ضعیف بود همین شیخکهای خلیج فارس یا ... برای ایرا ن عرض اندام نموده و مثل دوران حکومت شاه سلطان حسین. ایران را ویران می کردند همین قدرت نمایی باعث شده هیچکس به ایرا ن چپ نگاه نکند البته رفع مشکلات اقتصادی بسیار مهم و وظیفه دولت است . امیدواریم با تدبیر واقعی حل شود .
سبد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
0
0
سلام
جدای از نقطه نظرات سیاسی .... سپاه پاسدارعزت ایران و انقلاب است باید بگونه قوی قدرتمند باشد تا احدی از رژیمهای اوباش معاند جرات جسارت خیالی هم نداشته باشند ...فداکاریهای این غیرتمندان در سالهای جنگ تحمیلی یادمان هست.... واعدولهم..
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
0
0
من هم موافق مخفی کاری هستم .خداوند توانتان را میلیارد برابر کند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان