تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
طیب نیا تاکید کرد

هدفمان رسیدن به رتبه 70 در کسب و کار است

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که بتوانیم رتبه ایران در کسب و کار را به 70 برسانیم.

رویداد24: علی طیب‌نیا در حاشیه دومین همایش ملی بهبود فضای کسب و کار که امروز 23 آذرماه در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه لغو تحریم‌ها به زودی انجام خواهد شد، گفت: وقتی تحریم‌ها لغو شود زمینه برای افزایش صادرات نفت فراهم می‌شود و همچنین ما این امکان را خواهیم داشت که به منابع مالی خارجی خود دسترسی پیدا کرده و به این ترتیب امکان سرمایه‌گذاری بیشتر به خارجی‌ها در فضای اقتصاد ایران فراهم می‌شود.

او با اشاره به حضور هیات‌های خارجی در ایران اظهار کرد: دستگاه‌های ما سعی می‌کنند که زمینه‌های قابل سرمایه‌گذاری را به این دستگاه‌ها معرفی کنند. ما تلاش می‌کنیم که در شرایط کنونی از تکرار اشتباهات گذشته پرهیز کنیم و در مسیر سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید در کشورمان به فرصت‌های موجود توجه کنیم.

طیب‌نیا در بخشی از سخنانش درباره اقتصاد مقاومتی توضیح داد: معنای اقتصاد مقاومتی این است که از فرصت‌های موجود بین‌المللی برای درون‌زا کردن اقتصاد خود بهره ببریم.

وزیر اقتصاد بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما ایجاد نقشه راه جامع برای همکاری‌های اقتصادی خارجی است. در این نقشه، نقش هر کشور و هر دستگاه داخلی تهیه شده و امیدواریم با عملی کردن آن بتوانیم فرصت‌هایی را که در اختیار داریم به کار بسته و در اقتصاد جهانی از آن بهره ببریم.

او با بیان اینکه براساس ابلاغیه مقام معظم رهبری باید به رشد هشت درصدی برسیم، اظهار کرد: فقط با رشد مستمر است که می‌توانیم برای مردم اشتغال و رفاه ایجاد کنیم. ولی در نظر بگیرید که برای دسترسی به رشد اقتصادی نیاز به لوازماتی داریم که یکی از مهم‌ترین آن حضور فعال مردم در بخش خصوصی در اقتصاد کشور است و ما از ابتدای دولت یازدهم بهبود محیط کسب و کار را به عنوان یکی از راهبردهای مهم در نظر داشته و آن را اجرا می‌کنیم و تلاش کرده‌ایم که هزینه‌های ناشی از محیط که بر فعالیت‌های اقتصادی ما تحمیل می‌شود را تا جای ممکن کاهش دهیم.

طیب‌نیا گفت: در فاصله دو ساله همایش گذشته تا امروز رتبه ایران 34 رتبه از نظر بانک جهانی کاهش یافته و امیدواریم این رقم در آینده روند نزولی را طی کند. تلاش ما بر این است که از رتبه کسب و کار خود در جهان که بر دو سال گذشته در رقم 152 بود بتوانیم رتبه دو رقمی 70 برسیم. گرچه این رتبه هم برای ما مناسب نیست، ولی برنامه ما ارتقای رتبه ایران به رقم‌های مناسب‌تر است.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان