تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
بازندگانی که همچنان کام مردم را تلخ می کنند

سقوط اخلاق، با ادبیات موهن و افراطی تندروها

در حالیکه امروز دشمنان اسلام متحد شده‌اند، به اندازه کافی به جان هم افتاده‌ایم. لذا دیگر نیازی به حضور داعش در کشور نیست، خودمان به جان هم افتاده‌ایم و با هم می‌جنگیم.
رویداد24- شکست یک جریان سیاسی مشخص در انتخابات هفتم اسفند آنچنان که پیش بینی شده بود و گفته می‌شد بدون حاشیه نماند. چون تنها چند ساعت بعد از اعلان عمومی نتایج موجی از انتقادات، موضع گیری‌ها و هجمه‌ها علیه جریان پیروز در انتخابات و همچنین رای دهندگان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

از سخنان حمید رسایی گرفته که در شبکه‌های مجازی به سرعت بازنشر شد تا به زعم او نتایج این دوره از انتخابات گره خورده در حوادث ۸۸ باشد تا اظهارات جعفر شجونی که تهرانی‌ها را به سبب حمایت از اصلاح طلبان پایگاه اصلی ضدیت با انقلاب و ولایت فقیه خواند و همچنین دیگر چهره‌های اصولگرا که تهران را با کوفه و ساکنان آن را به لشکر یزیدیان تشبیه کردند.

همین طور آیت الله مصباح یزدی یکی از نامزدهای شکست خورده در انتخابات که با الفاظی رکیکی چون نفهم، گاو، پست، احمق، نجس، ذلیل و درمانده جریان رقیب را مورد اهانت قرار داد.

همچنین سخنان اخیر رضا تقوی به مناسبت ایام فاطمیه که طی آن جریان رقیب را به لشکر اموی، قاتلین حضرت (س)، دشمنان امیرالمومنین (ع) تشبیه کرد و از مردم خواست که به جهت جلوگیری از تکرار چنین حوادثی مراقب چنین جریان سیاسی باشند؛ ادبیاتی نه چندان بیگانه در داخل کشور که پیش‌تر با توهین به وزیر امورخارجه و تهدید رییس سازمان انرژی اتمی در اذهان عمومی تداعی می‌شد و حتی حمله به علی مطهری در صحن علنی مجلس و پاره کردن نطق او یکی از نمونه‌ها و مصادیق عینی آن است.

اما آنچه که در خصوص این ادبیات تندروانه و تهاجمی در جامعه جلب توجه می‌کند و همچنان محل سوال بوده، سکوت بزرگان کشور است؛ سکوتی که بی‌شک عامل تسری همین ادبیات طی سالیان دراز بعد از انقلاب در داخل کشور شده است تا هرازگاهی یک چهره سیاسی یا یک گفتمان و یک جریان به سبب اختلافاتی که با برخی دارد به راحتی مورد اهانت و هجمه قرار می‌گیرد تا در طول تنها چند ماه و حتی چند روز به سبب یک رفتار یا یک تصمیم جناح منافع یک ملت و یک کشور زیر سوال رود.
 
واقعیتی که اخیرا حجت الاسلام ناصر نقویان در واکنش به این رفتار‌ها اعلام کرده است: «در حالیکه امروز دشمنان اسلام متحد شده‌اند، به اندازه کافی به جان هم افتاده‌ایم. لذا دیگر نیازی به حضور داعش در کشور نیست، خودمان به جان هم افتاده‌ایم و با هم می‌جنگیم. چرا جهان از داعش متنفر است و مگر نه اینکه این‌ها در حال جهاد هستند و به احکام عمل می‌کنند. جهان از داعش متنفر است چون، اخلاق ندارد. امام زمان ظهور می‌کند با رفتار اخلاقی نه با شمشیر داعش. روز ظهور، روز درخشش اخلاق است، نه روز شمشیر داعش.»

به گفته او، «ممکن است در حوزه‌های دینی، برخی نظرات وجود داشته باشد که مورد نظر ما نباشد ولی آیا این می‌تواند ملاکی برای تخریب یکدیگر باشد. اگر ملاک، نگاه به رهبری باشد، ایشان که چپ و راست و اصولگرا و اصلاح‌طلب را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام درآورده‌اند.»
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان