تاریخ انتشار: ۰۵:۵۷ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
احمد ناطق نوری در گفت و گو با رویداد۲۴ (بخش دوم)

عملکرد دولت یازدهم در حوزه ورزش رضایت بخش است

احمد ناطق نوری در بخش نخست گفت و گوی خود با رویداد 24، از خاطراتش از دوران ابتدای انقلاب و چگونگی در محاق رفتن رشته ورزشی بوکس گفت. قدیمی ترین رییس فدراسیون ورزشی همچنین سختی های کار در فدراسیون بوکس را مورد تاکید قرار دارد و اعلام آمادگی کرد که در صورت وجود داوطلبی جای خود را به او بدهد. او در بخش دوم و پایانی این گفت و گو از عملکرد دولت یازدهم در حوزه ورزش و انتخابات هفتم اسفند می گوید.
رویداد24- احمد ناطق نوری در بخش نخست گفت و گوی خود با رویداد 24، از خاطراتش از دوران ابتدای انقلاب و چگونگی در محاق رفتن رشته ورزشی بوکس گفت. قدیمی ترین رییس فدراسیون ورزشی همچنین سختی های کار در فدراسیون بوکس را مورد تاکید قرار دارد و اعلام آمادگی کرد که در صورت وجود داوطلبی جای خود را به او بدهد. او در بخش دوم و پایانی این گفت و گو از عملکرد دولت یازدهم در حوزه ورزش و انتخابات هفتم اسفند می گوید.

*عملكرد دولت يازدهم در حوزه ورزش چگونه بوده است، آيا دولت توانسته در اين راستا موفق باشد؟
ورزش اينقدر گسترده است كه كسي نمي تواند بگويد من همه كم و كاستي هاي آن را برطرف مي كنم. متاسفانه تحريم ها و عدم تامين بودجه لازم متاثر از آن هم اثر منفي در عملكرد مديران داشته، در كل عملكرد دولت نسبت به وسعي كه داشته رضايت بخش بوده است.

*پس از پيروزی دكتر روحاني در انتخابات سال 92 از شما به عنوان يكي از گزينه هاي وزارت ورزش و جوانان ياد مي كردند، در اين باره با شما صحبتي انجام شد؟
خير، با من صحبتي نشد اما من جزو كميته اي بودم كه اسم پنج نفر را براي تصدي وزارت ورزش به رييس جمهور پيشنهاد كرديم.

*شهرت شما از مجلس است يا بوكس؟
شهرت من هم از مجلس است و هم از بوکس. در مجلس آدم موفقی بودم و دو دور در هیات رییسه حضور داشتم، رییس کمیسیون نفت بودم. برادر بنده مجلس جدید را ساخت ولی کسی جرات نداشت انتقال نمایندگان را از مجلس قدیم به جدید کلید بزند. من وقتی در هیات رییسه بودم مشکلات بهارستان را حل کردم و شرایطی را به وجود آوردم که این انتقال انجام شود.

*تا حالا با برادرتان(علی اکبر ناطق نوری) بوکس بازی کردید؟
من با اینکه از ایشان بزرگترم ولی در مقابلشان کوچکی می کنم، ایشان بزرگ ماست. هرچند حاج آقا اهل ورزش است و مخصوصا به شنا و زورخانه بها می دهند اما هیچ وقت با هم بوکس بازی نکردیم.

*خیلی ها معتقدند احسان روزبهانی، بوکسور برجسته این روزهای ما خیلی اعتراض و انتقاد می کند، نظر شما در این رابطه چیست؟
این دیگر فزون خواهی است. ما به احسان گفتیم هر وقت سهمیه المپیک گرفتی ما سریع 10 میلیون به شما پرداخت می کنیم، بلافاصله بعد از كسب سهميه، پول را به روزبهانی پرداخت کردیم. 10 میلیون هم وزارت ورزش داد به غیر از اینها بینی احسان هم شکست که 2 میلیون بیمه داد و ما هم 3 میلیون روی پول بیمه گذاشتیم و در اختیارش قرار دادیم. من حتی در اجلاسی که در زوریخ برگزار شد و 20 هزار دلار از مبلغي كه در نيمه حرفه اي جهاني براي بردش به روزبهانی اختصاص دادند بدون هیچ کم و کاستی پول را در اختیار خودش قرار دادم در حالی که بر اساس مصوبه فدراسيون جهاني بوكس در نيمه حرفه اي 30% آن سهم فدراسیون بود. البته بقيه حقش را هم از طريق ديگر تا ٥٦ هزار دلار به خودش دادند كه از آن هم چيزي به فدراسيون نداد.

*برخی از اهالی بوکس معتقدند در فدراسیون بازیکن سالاری است و انتقادات مداوم روزبهانی حاصل همین روند است، شما این موضوع را قبول دارید؟
خیر، اصلا اینطور نیست. اینکه صدای آقای روزبهانی بیشتر از بقیه شنیده می شود برای آن است که عده ای از ما خوششان نمی آید و از این طریق علاقه مندند ناطق نوری را تخریب کنند، او جوان است و از او بعنوان عاملي در برخورد با ما بهره مي برند. قبلاً به خودش هم گفته ايم كه هويت بوكسور از هويت فدراسيون نشأت مي گيرد اينكه بگويد يا بگويند فدراسيون براي ما كاري نكرده حرف عبسي است چون ذات فدراسيون فضاي تمرين، مربي، خوابگاه و امثالهم است كه اينها نه تنها ايشان براي همه بوكسورهاي قابل فراهم است. بعضي اعتقاد به دريافت حقوق بعنوان ورزشكار دارند كه با بودجه ما اين امكان ندارد و مصوبه اي هم در سطح مجلس نداريم كه بهانه شود بر اساس آن بودجه اي تامين كنند كه حقوق به ورزشكار بدهيم فقط گاهي در دوران اردو پول مختصري بعنوان تو جيبي پرداخت مي شود كه كفاف ورزشكار را نمي دهد براي اين ورزشكار توقع مي كند ما به او حقوق بدهيم كه الان با شرايط موجود امكان ندارد. البته استثنائاً وزارت ورزش از مهرماه حقوقي براي روزبهاني در نظر گرفته كه به فدراسيون مي پردازند و ما به او مي دهيم هرچند احسان چند ماهی پولش را نگرفت و اواخر اسفند تمام چند ماه را یکجا دریافت کرد. او همچنین بيشتر از آن را درخواست كرده كه بايد وزارت قبول كند نه ما.

*احسان روزبهانی تا امروز مدالی هم به دست آورده؟
در بازیهای آسیایی یک مدال برنز کسب کرده و امیدواریم در المپیک بدرخشد.
*اگر بوکسورها در المپیک صاحب مدال شوند چه میزان پاداشی را دریافت می کنند؟
ما در حد وسع خود کمک می کنیم. ضمنا وقتی ورزشکاران در المپیک مدال می آورند دولت پاداش اصلی را پرداخت می کند.

*نظرتان در رابطه با انتخابات مجلس دهم و مخصوصا حوزه تهران چيست؟
مشاركت مردم خيلي عالي بود. مردم هم تمام قد آمدند و مخصوصا در تهران قابل توجه بودند و چون مردم ما رفتار سياسيشون هميشه غير قابل پيش بيني است اين بار هم كار عجيبي كردند و تمام و کمال بر خلاف گذشته به ليستها بطور كامل راي دادند و همين شد كه ليست يك جناح بطور استثنائي در مرحله اول كاملا راي آورد. واقعا يك كار عجيبي بود، طوري مردم در تهران به ليست راي دادند كه همه از همان ليست بودند و حتي يك نفر هم از جناح ديگر رای نياورد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان