تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۵
احمد توکلی:

اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست

اقتصاد ریاضتی به این معناست که بعد از در پیش گرفتن سیاست‌های مختلف اقتصادی توسط کشور‌ها و بی‌نتیجه ماندن آن صندوق بین‌المللی پول به دولت‌ها سفارش می‌کند که بودجه را کاهش دهند و از هزینه‌های اجتماعی مثل سلامت و آموزش بزنند در حالی‌که مقام معظم رهبری می‌گویند اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی کشور باید به گونه‌ای سامان یابد که شوک‌های درونی و بیرونی مسیر رشد و اشتغال را نتوانند تغییر دهند.
رویداد۲۴- نماینده مردم تهران گفت که اگر دولت و مجلس به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وفادار بمانند می‌توان شاهد عملیاتی شدن آن بود.

به گزارش رویداد۲۴، احمد توکلی با اشاره به پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی با ابعاد و زوایایی که به آن توجه شده بستر سیاستی جهت‌دار است که ابعاد مختلف کار را پیش‌بینی کرده و اگر دولت و مجلس به آن وفادار بمانند در عمل نتیجه خواهد داد.

وی با بیان این‌که «اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست» یادآور شد: اقتصاد ریاضتی به این معناست که بعد از در پیش گرفتن سیاست‌های مختلف اقتصادی توسط کشور‌ها و بی‌نتیجه ماندن آن صندوق بین‌المللی پول به دولت‌ها سفارش می‌کند که بودجه را کاهش دهند و از هزینه‌های اجتماعی مثل سلامت و آموزش بزنند در حالی‌که مقام معظم رهبری می‌گویند اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی کشور باید به گونه‌ای سامان یابد که شوک‌های درونی و بیرونی مسیر رشد و اشتغال را نتوانند تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی شوک‌های بیرونی در اقتصاد کشور وجود داشته باشد یا سوء‌تدبیر، وابستگی شدید به نفت، عدم تنوع صادران و یا فساد شوک‌های درونی را بوجود بیاورد که اگر اقتصاد را مقاوم کرده باشیم مسیر رشد برعکس نخواهد شد و مردم به تدریج به رفاه حداقلی دست پیدا می‌کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید مجدد رهبری بر اقتصاد مقاومتی را به دلیل عملیاتی نشدن اقتصاد مقاومتی و برخورد شعارگونه با آن دانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی کاملا پایه علمی دارد و ما آمادگی داریم که هر جا هستیم به دولت در این زمینه کمک کنیم. ۱۰
منبع: ایسنا
نظرات شما