تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
سردار مهری:

بیش از ۴۰ درصد تصادفات فوتی مربوط به واژگونی خودروهاست

بیش از ۴۰ درصد تصادفات فوتی مربوط به وا‍ژگونی است که افراد با خستگی و خواب آلودگی رانندگی می‌کنند.
رویداد۲۴- رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه با ارتقاء فرهنگ ترافیک شاهد کاهش تعداد کشته‌ها خواهیم بود، اضافه کرد: بیش از ۴۰ درصد تصادفات فوتی مربوط به وا‍ژگونی است که افراد با خستگی و خواب آلودگی رانندگی می‌کنند.

به گزارش رویداد۲۴- سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه استان قزوین و محورهای خروجی و ورودی به آن یکی از پرتردد‌ترین محورهای کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: به دلیل اینکه قزوین در مسیر دسترسی به غرب، شمال غرب، شمال و پایتخت کشور قرار گرفته است بیشترین تردد‌ها را در محورهای این استان شاهد بودیم.

وی افزود: در روزنخست فروردین‌ماه در سطح کشور شاهد نزولات آسمانی بودیم و با توجه به اینکه شرایط جوی برای رانندگی نامساعد است به رانندگان توصیه می‌کنم ایمنی را لحاظ کنند و در صورت امکان از رانندگی در شب خودداری کرده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در روز نخست فروردین‌ماه بیشترین تصادفات در محور استان‌های فارس، گلستان و مرکزی به ثبت رسیده است و خوشبختانه شاهد هیچ‌گونه تصادف فوتی در استان قزوین نبودیم.

در روز گذشته محورهای مواصلاتی استان‌های شمالی کشور از سمت تهران به شهرهای شمالی و قزوین به سمت شمال از محدودهٔ منجیل تا رودبار شاهد ترافیک نیمه سنگین بود.

وی با تاکید بر اینکه جاده تسلیم راننده‌ای است که قوانین را رعایت می‌کند هر چند که نامناسب باشد، اعلام کرد: واژگونی خودرو‌ها، تخطی از سرعت و انحراف به چپ در جاده علت ۸۰ درصد تصادفات فوتی در روز نخست فروردین ماه بوده است.

مهری تاکید کرد: توصیه پلیس به رانندگان این است که طول سفر را جزو سفر بدانند و فقط به مقصد فکر نکنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: تصادف ، رویداد24 ، قربانی ، مهری
نظرات شما
پیشخوان