تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶
شاکی سپنتا نیکنام کیست؟

علی‌اصغر باقری؛ «حسین الله‌کرمِ» یزد

امید اصوگرایان به انتخابات اردیبهشت ماه علی اصغر باقری را هم برای ثبت نام در انتخابات شوراها تشویق کرد. هرچند در سفر عتبات عالیات بود اما زیارت را نیمه‌کاره رها کرد و خود را به فرمانداری رساند تا از قافله ثبت‌نام‌کنندگان عقب نماند. نتیجه انتخابات اما آنگونه که او و اصولگرایان تصور می‌کردند رقم نخورد. علی اصغرباقری با 7707 رای نفر چهل و پنچم شد و با اختلاف 26768 رای از منتخب اول از راه‌یابی به شورای شهر یزد بازماند.
رویداد۲۴امید اصوگرایان به انتخابات اردیبهشت ماه علی اصغر باقری را هم برای ثبت نام در انتخابات شوراها تشویق کرد. هرچند در سفر عتبات عالیات بود اما زیارت را نیمه‌کاره رها کرد و خود را به فرمانداری رساند تا از قافله ثبت‌نام‌کنندگان عقب نماند. نتیجه انتخابات اما آنگونه که او و اصولگرایان تصور می‌کردند رقم نخورد. علی اصغرباقری با 7707 رای نفر چهل و پنچم شد و با اختلاف 26768 رای از منتخب اول از راه‌یابی به شورای شهر یزد بازماند. 

گرچه در یزد شناخته شده و به «حسین الله کرم» آنجا شهرت دارد اما بعد از انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا بود که چهره‌اش ملی شد! علی اصغر باقری، بسیجی 55 ساله یزدی همان فردی است که بعد از اعلام نتایج انتخابات شوراها و تاییدیه شورای نگهبان از سپنتا نیکنام، منتخب هفتم مردم به دیوان عدالت اداری شکایت برد؛ شکایتی که در نهایت منجر به تعلیق عضویت این عضو زرتشتی شورای شهر یزد شد. 

باقری سال 59 در حالی 18 سال داشت به عنوان سرباز به قصر شیرین رفت. دو ماهی در قصر شیرین بود و با آغاز جنگ به کردستان اعزام شد. سپس به سوسنگرد رفت و در عملیات آزادسازی سوسنگرد شرکت داشت. او که همشهری و همرزم محمد جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران است پس از شرکت در عملیات آزادسازی سوسنگرد برای مربیگری تخریب و سلاح آموزش دید. با تشکیل تیپ الغدیر در سال 62 باقری به تیپ الغدیر پیوست و فرمانده تخریب تیپ پیروز الغدیر شد. 

اما آنچه باعث شهرت باقری در یزد شد، نه حضورش در جبهه های جنگ بلکه «جمعه نامه»هایی است که در دولت‌های اصلاحات و همچنین در سال‌های اخیر علیه دولت حسن روحانی در نماز جمعه یزد توزیع می کند. جمعه‌نامه‌های او در حمله به اصلاح طلبان و دولت شیخ اعتدال خلاصه نمی شود و محمدعلی صدوقی، امام جمعه فقید یزد نیز از حملات باقری در امان نبود. باقری در یاداشتی که به دفاع از خود پرداخته هجمه به مرحوم صدوقی را رد نکرده، آن را در راستای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانسته و تاکید کرده است: «باقری ها در هر دایره ای که وظیفه و تکلیف شان باشد وارد می شوند و آخرت را به خاطر دنیا خراب نمی کنند. باقری ها می‌خواهند سرباز و مطیع مقام معظم رهبری باشند و به همان عقل و شعوری که خدا به آنها عنایت فرموده تکلیف خود را می شناسند و اگر روزی بفهمند مقتدایشان راضی نیست و یا صلاح نمی دانند که اینگونه عمل کنند؛ از او به یک اشاره از ما به سر دویدن. باقری ها آلت دست دیگران نمی شوند، بلکه به دنبال این هستند که از یاران صدیق مقام عظمای ولایت فاصله نگیرند.» 

یزدی زاده 55 ساله که در جمعه‌نامه‌هایش در حمله به دولت اصلاحات چیزی کم نمی‌گذاشت با روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد فتیله اعتراضات را پایین کشید. سال 92 اما بار دیگر فعالیت اش را از سرگرفت؛ این بار مخاطب جمعه نامه هایش دولتمردان حسن روحانی بودند؛ از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه گرفته تا رئیس دولت که او را «عمال آمریکا» خطاب کرده است، در جمعه نامه های باقری مورد عتاب قرار گرفته اند. 

امید اصوگرایان به انتخابات اردیبهشت ماه علی اصغر باقری را هم برای ثبت نام در انتخابات شوراها تشویق کرد. هرچند در سفر عتبات عالیات بود اما زیارت را نیمه کاره رها کرد و خود را به فرمانداری رساند تا از قافله ثبت‌نام‌کنندگان عقب نماند. نتیجه انتخابات اما آنگونه که او و اصولگرایان تصور می کردند رقم نخورد. علی اصغرباقری با 7707 رای نفر چهل و پنچم شد و با اختلاف 26768 رای از منتخب اول از راه یابی به شورای شهر یزد بازماند. 

اما این پایان ماموریت علی اصغر باقری نبود؛ او به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و موفق شد با رای این دیوان عضویت سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر را معلق کند. باقری گرچه از شکست‌خوردگان انتخابات شورای شهر یزد بود اما با لغو عضویت سپنتا نیکنام امکان حضورش در شورای شهر برایش فراهم نمی شد؛ چرا که شورای شهر یزد 11 عضو دارد و در صورت جلوگیری از حضور نیکنام، نفر دوازدهم وارد شورا می شود، نه نفر چهل و پنجم که علی اصغر باقری است. 

از این روست که غلامعلی سفید، رئیس شورای شهر یزد می گوید باقری از سوی افراطیون مامور بود که از سپنتا نیکنام شکایت کند. سعیده غالبی، نفر دوازدهم و عضو علی البدل شورای شهر یزد نیز در گفتگو با اعتمادآنلاین این موضوع را نه تنها تایید کرد بلکه گفت قبل از شکیات علی اصغر باقری، برخی از افراطیون به او پیشنهاد داده بود از عضو زرتشتی شورای شهر یزد شکیات کند و به جای او وارد شورا شود؛ اقدامی که این فعال سیاسی اصلاح طلب یزد حاضر به انجام آن نشد و علی اصغر باقری ماموریت آن را برعهده گرفت.

منبع: اعتمادآنلاین
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان