تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

غرویان: راهی جز مذاکره با دنیای امروز نداریم؛با برخوردهای تند و خشک نمی‌توانیم اهدافمان را جلو ببریم/ هرکس برای خودش تفسیری از انقلابی‌گری دارد

معتقدم در شرایط کنونی وضعیت به گونه‌ای شده است که دشمنان بهتر ما را به وحدت می‌رسانند تا خودمان؛ یعنی زمانی که فشارهای خارجی بر ما تحمیل و وارد می‌شود تازه آن موقع است که متوجه می‌شویم منافع و مصالح ما در معرض خطر قرار داد و بهتر است به وحدت، هماهنگی و انجسام ملی برسیم.

رویداد۲۴-معتقدم در شرایط کنونی وضعیت به گونه‌ای شده است که دشمنان بهتر ما را به وحدت می‌رسانند تا خودمان؛ یعنی زمانی که فشارهای خارجی بر ما تحمیل و وارد می‌شود تازه آن موقع است که متوجه می‌شویم منافع و مصالح ما در معرض خطر قرار داد و بهتر است به وحدت، هماهنگی و انجسام ملی برسیم. یک استاد حوزه علمیه قم درخصوص حفظ وحدت و انسجام در شرایط کنونی کشور گفت:متاسفانه سیاست‌زدگی، هوای نفس و رقابت‌های نادرست بین گروه‌های مختلف باعث شده که ما فقط دم از وحدت بزنیم، اما در عمل همدیگر را تخریب و به یکدیگر توهین می‌کنیم که حاصلش همین وضعیت نابه سامان است که به وجود آمده است.

آیت الله محسن غرویان ،‌ درباره اینکه باتوجه به شرایط کنونی و حربه دشمن برای ناامیدی مردم از نظام و دولت، رفتار دولت‌مردان و ارکان نظام باید چگونه باشد که اعتماد بین مردم و حاکمیت بیش از پیش تقویت شود، گفت: معتقدم در شرایط کنونی وضعیت به گونه‌ای شده است که دشمنان بهتر ما را به وحدت می‌رسانند تا خودمان؛ یعنی زمانی که فشارهای خارجی بر ما تحمیل و وارد می‌شود تازه آن موقع است که متوجه می‌شویم منافع و مصالح ما در معرض خطر قرار داد و بهتر است به وحدت، هماهنگی و انجسام ملی برسیم.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: متاسفانه سیاست‌زدگی، هوای نفس و رقابت‌های نادرست بین گروه‌های مختلف باعث شده که ما فقط دم از وحدت بزنیم، اما در عمل همدیگر را تخریب و به یکدیگر توهین می‌کنیم که حاصلش همین وضعیت نابه‌سامان است که به وجود آمده است.

عضو هیات علمی جامعة‌المصطفی(ص) با اشاره به برجام گفت: به هر حال مسئله برجام در حال پیشروی است همه باید یک صدا پشت دولت و مذاکرات با احتیاطاتی که مقام معظم رهبری اشاره کردند باشیم تا به هدف خود برسیم.

وی تاکید کرد: راهی جز مذاکره با دنیای امروز نداریم، با برخوردهای تند، آهنین و خشک نمی‌توانیم اهداف خودمان رو جلو ببریم باید از روش‌های گفت‌وگو و مذاکره استفاده کنیم.

غرویان افزود: چاره‌ای جز این نداریم که با دنیا در ارتباط باشیم اما باید حواسمان باشد فریب‌مان ندهند.

وی با بیان اینکه نمی توان با یک نگاه کشور را اداره کرد گفت: مشورت از اصول مسلم حکومت‌داری است در هر کشور هم آرا، افکار و سلیقه‌های متفاوتی وجود دارد چگونه می‌توان با یک نگاه زمام امور را به دست گرفت؟

غرویان در خصوص دسته‌بندی‌های موجود در اجتماع با عنوان‌های ارزشی و غیرارزشی و یا انقلابی و غیرانقلابی و این که آیا این مرز بندی‌ها خطری برای وحدت و انسجام ندارد،‌ گفت: این تقسیم‌بندی‌ها گنگ و مبهم است، در این که ما باید انقلابی باشیم هیچ کس حرفی ندارد اما تفسیر و قرأت ما از انقلابی‌گری چیست؟ هر فرد و گروهی برای خودش ملاکی دارد و همه از حرف‌های امام و رهبری می‌آورند و می‌گویند تفسیر انقلابی‌گری این است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
1
0
این استاد چقدر درس خوانده شاگرد کدام فقیه و استاد حوزه بوده و الآن در کدام مدرسه درس می دهد در چه سطحی/ معنای انقلاب و انقلابی گری را آیا فهومیده است و آیا هیچگاه یک سیلی در راه انقلاب اسلامی خورده است .؟ هی می گویید این استاد حوزه و دانشگاه ؟ تالیفاتش چیست؟
نظرات شما
پیشخوان