تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۰۵ تير ۱۳۹۷

کسی که ۳۹ هزار سکه می‌خرد، هدفش چوب گذاشتن لای چرخ اقتصاد است

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، گفت: شعار تک نرخی شدن ارز را سال‌هاست دولت‌های مختلف داده‌اند.

رویداد۲۴-نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، گفت: شعار تک نرخی شدن ارز را سال‌هاست دولت‌های مختلف داده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کسی که ۳۹ هزار سکه می‌خرد قطعا هدفش چوب گذاشتن لای چرخ دولت و نظام است. چرا این سرمایه را در راه تولید و حمایت از صادرات غیرنفتی هزینه نمی‌کنند؟

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگویی، در خصوص اعلام دولت مبنی بر به رسمیت شناختن بازار غیررسمی ارز و افزایش بی‌سابقه قیمت دلار، اظهار کرد: متاسفانه در دی‌ماه ۹۶ بود که نوسانات بازار ارز شروع شد، اما در حدی نبود که اینقدر نگران کننده باشد. البته در آن زمان برای این افزایش قیمت دلایلی را آوردند که معلوم بود این دلیل قانع کننده نیست. برای مثال می‌گفتند، چون سفر‌های زیارتی زیاد شده و سال نو میلادی آغازشده است.

وی افزود: البته پایان هر سال نوسان نرخ ارز را داشتیم، اما از فروردین ۹۷ نرخ ارز به شکل بی سابقه‌ای سیر صعودی پیدا کرد. در کمیسیون دولت و بانک مرکزی مقرر شد طرحی به مجلس برای کنترل بازار ارز و رفع آن نابسامانی‌ها ارائه شود. معاون اول رییس جمهور ارز را تک‌نرخی اعلام کرد و حتی رسما اعلام کردند که اگر کسی بیش از ۱۰ هزار یورو داشته باشد قاچاق محسوب می‌شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، گفت: شعار تک نرخی شدن ارز را سال‌هاست دولت‌های مختلف داده‌اند. در دولت‌های نهم و دهم بحث اتاق مبادلات ارزی را مطرح و اعلام کردند به هر گروه درخواست کننده ارز هر مقداری که بخواهند ارز می‌دهیم. بعد از ۲۰ روز به دلیل هجومی که درخواست‌کنندگان ارز آوردند دولت وقت اعلام کرد گروه نهم و دهم ارز مبادلاتی شامل حالشان نمی‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان