تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

قیمت بنزین از مهرماه افزایش می‌یابد/ مجلس در حال بررسی قیمت‌گذاری است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت : اگر قرار باشد بنزین سهمیه بندی شود با استفاده از سامانه های گذشته و استفاده مجدد از کارت سوخت این طرح اجرایی خواهد شد همچنین بستگی به نوع ماشین و نوع سوخت مورد استفاده شیوه سهمیه بندی متفاوت خواهد بود که جزئیات دقیق قیمت با نظر کمیسیون انرژی در مجلس بررسی خواهد شد .
قیمت بنزین از مهرماه افزایش می‌یابد/ مجلس در حال بررسی قیمت‌گذاری است
رویداد۲۴ این روزها در کنار سونامی گرانی کالاهای اساسی و غیراساسی، اخبار جسته گریخته‌ای از احتمال گران شدن بنزین نیز به گوش می‌رسد؛ خبر دو نرخی شدن بنزین ابتدا مطرح و سپس تکذیب شد اما تغییرات جایگاه‌های سوخت باعث شد پیگیری‌های برای بررسی این موضوع بیشتر شود، عاقبت مشخص شد خبر صحت دارد و بنزین هم گران خواهد شد و هم دو نرخی!

هرچند دولت اعلام کرده برای جلوگیری از تنش‌های روانی در جامعه جلوی گرانی بنزین را تاحد بگیرد اما نمایندگان مجلس می‌گویند خروج آمریکا از برجام و تحریم نفت ایران، شرایط سختی برای کشور رقم زده و راهی به جز مدیریت مصرف سوخت وجود ندارد، با اینهمه قاسم ساعدی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گرانی بنزین را در شرایط فعلی ناممکن می‌داند و انجام فرآیند گران شدن بنزین را به مهرماه موکول می‌کند. او به رویداد۲۴ می‌گوید: افزایش نرخ بنزین دارد صحت ندارد و درحال حاضر جامعه ظرفیت تحمل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به خصوص گران شدن قیمت بنزین را ندارد. البته بحث افزایش نرخ بنزین و همچنین دونرخی شدن بنزین به تازگی در هیات دولت بررسی شد که خوشبختانه دولت این طرح را نپذیرفت اما اگر قرار باشد وضعیت سیاسی و بین المللی درمورد مصرف سوخت علیه ایران ادامه یابد، سهمیه‌بندی بنزین، دونرخی شدن بنزین و استفاده مجدد از کارت سوخت محتمل خواهد بود. 

او درباره نحوه اجرایی شدن دو نرخی شدن بیان کرد: این طرح با استفاده از سامانه‌های گذشته و استفاده مجدد از کارت سوخت اجرایی خواهد شد، همچنین اعمال آن بستگی به نوع ماشین و نوع سوخت مورد استفاده دارد که بر اساس آنها شیوه سهمیه بندی متفاوت خواهد بود.

ساعدی با بیان اینکه جزئیات دقیق قیمت با نظر کمیسیون انرژی در مجلس بررسی خواهد شد، اظهار کرد: تا پایان شهریور خبری از افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت اما اگر شرایط منطقه‌ای و بین المللی علیه ایران پیش رود، از مهر ماه به بعد تغییر نرخ در قیمت بنزین صورت می‌گیرد زیرا لازم است در آن مقطع برای مدیریت مصرف سوخت در کشور قوانینی تصویب شود و تغییراتی لحاظ شود بنابراین احتمال دارد که از مهر ماه به بعد تغییراتی را داشته باشیم.

عضو خانه ملت از همکاری و برنامه ریزی سه حوزه مختلف نظیر کارشناسان انرژی، مرکز پژوهش‌های مجلس و کمسیون انرژی مجلس در رابطه با مسئله سوخت خبر داد و گفت: با کمک این سه حوزه قرار است مطالعات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مورد مسئله سوخت به دولت ارائه شود تا بهترین راه از میان آن انتخاب شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
0
0
افزایش قیمت بنزین باعث تورم وحشتناک و نابودی اقتصاد خواهد شد
نظرات شما
پیشخوان