تاریخ انتشار: ۰۷:۰۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
گزارش رویداد۲۴ از وضعیت زنان در دولت؛

کدام وزیران و استانداران به دستور روحانی عمل کردند؟/ کامل‌ترین جدول حضور زنان در دولت روحانی

زنان حاضر در مجلس دوست داشتند یک زن به عنوان وزیر علوم هم معرفی می‌شد اما وزیر شدن زنان در دولت روحانی همچنان آرزویی دست نیافتنی به نظر می‌رسد.
کدام وزیران و استانداران به دستور روحانی عمل کردند؟/ کامل‌ترین جدول حضور زنان در دولت روحانی+ جدول
رویداد۲۴ روحانی وعده داده بود که در دور دوم فعالیت خود حضور زنان را در مسئولیت‌ها افزایش دهد و دستورهایی هم در این زمینه صادر کرد. معصومه ابتکار نیز شخصا در معاونت زنان روحانی، پیگیر این وعده رئیس جمهور است. در این دو سال البته زنان زیادی به عنوان مدیران زن از سوی وزارتخانه‌ها انتخاب شدند. حال باید منتظر ماند و دید با تغییرات کابینه که احتمالا روند آن تا آخر سال همچنان ادامه دارد، مدیر زن انتخاب خواهد شد یا خیر. کارشناسان با توجه به انتخاب‌های روحانی، این موضوع را بسیار بعید می‌دانند.

این جدول درباره مدیران زنی است که در سطح ملی مشغول به فعالیت هستند. زنان حاضر در مجلس دوست داشتند یک زن به عنوان وزیر علوم هم معرفی می‌شد اما وزیر شدن زنان در دولت روحانی همچنان آرزویی دست نیافتنی به نظر می‌رسد:

کاملترین جدول حضور زنان در دولت روحانی+ جدول

جدول زیر مهمترین زنانی است که در استان‌های مختلف به عنوان مدیران ارشد استانی انتخاب شده‌اند. این جدول نشان می‌دهد وضعیت استان گیلان با حضور 3 مدیر زن و اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد با حضور 2 مدیر زن، بهتر از سایر استان‌هاست.

کاملترین جدول حضور زنان در دولت روحانی+ جدول

در این میان مدیران میانی زیادی هم در مسئولیت‌های استانی قرار گرفتند. استان گلستان، کردستان و مازندارن هر کدام با داشتن 2 مدیر زن بهترین وضعیت را دارند.

جدول زیر برخی از موارد مشهور این انتصابات را نشان می‌دهد:

کاملترین جدول حضور زنان در دولت روحانی+ جدول
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان