تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۱۵ مهر ۱۳۹۷

۲۴ تا ۴۸ساعت تا وقوع فاجعه مرگ گله‌های مرغ گوشتی

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور با اشاره به مشکل تامین نهاده‌های دامی در پی اعتصاب کامیونداران گفت: مدتی است مرغ‌ها در مرغداری‌ها به دلیل مشکل تامین نهاده‌های دامی گرسنه مانده‌اند. به مسئولان هشدار می‌دهیم در صورت عدم رفع این مشکل تا ۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده، با فاجعه مرگ گله‌های مرغ گوشتی رو به رو خواهیم شد.
۲۴ تا ۴۸ساعت تا وقوع فاجعه مرگ گله‌های مرغ گوشتی
 


رویداد۲۴ حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه عرضه ذرت و سویا در بازار کاهش یافته است، اظهار کرد: تخلیه و بارگیری این دو نهاده مهم و ضروری از بندرها تقریبا متوقف شده است.
وی یادآور شد: مسئولان وعده داده بودند در صورت عدم توافق با کامیونداران از امکانات خود برای حمل نهاده‌های ذرت و سویا استفاده می‌کنند، اما از اقدام موثر خبری نیست.
اسدالله نژاد با تاکید بر اینکه قیمت هرکیلوگرم دان نیز در چند روز اخیر 30 تا 40 تومان افزایش داشته است، افزود: کمبود نهاده‌های ضروری همراه با افزایش قیمت دان آماده،  فشار اقتصادی بر مرغداران را مضاعف کرده است.
وی اظهار کرد: برخی مرغداران به دلیل اتمام ذخایر خوراک به اجبار مرغ‌ها را زودتر از زمان مناسب راهی کشتارگاه می‌کنند که این امر زیان آن‌ها را به دنبال داشته است.
نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور متوسط خرید هر کیلوگرم مرغ درب مرغداری را 6500 تومان عنوان کرد.
اسدالله نژاد نبود تعداد کافی وسایل حمل و نقل برای ارسال مرغ‌ها به بازارهای مصرف را نیز از دیگر مشکلات در حال حاضر مرغداران برشمرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان