تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
به دنبال کاهش 50 درصدی صادارت پسته؛

دفاع رئیس اتحادیه آجیل از قیمت ۲۰۰ هزار تومانی پسته

رئیس اتحادیه آجیل گفت: در صورتی که قیمت میانگین پسته صادراتی را ۱۲ دلار در نظر بگیریم قیمت عمده این محصول معادل ۱۸۰ هزار تومان می‌شود که با در نظر گرفتن سود ۱۰ درصدی خرده فروشی قیمت آن در بازار به ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد.
رویداد۲۴ مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار درباره دلیل افزایش قیمت پسته در بازار و رسیدن قیمت آن به هر کیلوگرم ۲۰۰ هزار تومان، اظهار کرد: پسته یک کالای بین المللی است و همیشه بر اساس قیمت‌های بین المللی نرخ آن در بازار داخلی نیز تعیین می‌شود.

وی افزود: در سال‌هایی هم که این محصول در کشور مصرف و مورد استقبال قرار می‌گیرد حداکثر ۲۰ درصد آن در داخل مورد استفاده و مابقی صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار ادامه داد: مقدار تولید نیز در سال جاری کاهش یافته است که این امر نیز بر افزایش قیمت پسته در بازار داخلی تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار رسمی میزان تولید پسته در سال جاری حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است، اما برخی میزان کاهش تولید را ۶۰ تا ۷۰ درصد می‌دانند.

احمدی گفت: با در نظر گرفتن تولید مانده در انبار از سال قبل میزان کاهش تولید در سال جاری به ۵۰ درصد کاهش یافته است که اگر دلار نیز گران نمی‌شد، امسال قیمت پسته در بازار داخلی افزایش می‌یافت.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار اظهار داشت: قیمت جهانی پسته ایرانی در دنیا ۸ تا ۱۵ دلار است که در صورتی که قیمت متوسط آن را ۱۲ دلار در نظر بگیریم، قیمت عمده این محصول معادل ۱۸۰ هزار تومان می‌شود که با در نظر گرفتن سود ۱۰ درصدی خرده فروشی پسته در بازار مصرف داخلی به ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد.

وی تصریح کرد: در برخی موارد قیمت پسته در برخی از خرده فروشی‌های داخلی کشورمان از قیمت‌های جهانی پایین‌تر است که دلیل این امر داشتن پسته از سال قبل است که با در نطر گرفتن اینکه میزان فروش آن‌ها کاهش یافته است برای اینکه محصولاتشان به فروش برسد آن‌ها را به قیمت‌های کمتری به فروش می‌رسانند.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
با سلام.مگرنه اینکه صادرکنندگان موظف شده اند ارز حاصل از صادارات را در سامانه نیما عرضه کنند.اگر این گونه باشد با توجه به اینکه قیمت هر دلار در سامانه نیما 7500 تومان است.به این ترتیب ارزش یک کیلو پسته با نرخ هر کیلو 12 دلار نود هزار تومان میشه.ظاهرا ایشان ارز حاصل از صادرات پسته را در بازار دلالی و با قیمت 15000 تومان عرضه می کنند.در حالیکه حتی نرخ ارز در حال حاضر در بازار دلالی 13500 تومان است.فکر می کنم این اظهار نظریک تخلف آشکار را که در صنف صادر کنندگان پسته انجام می گیرد را نشان می دهد.لذا جا دارد مراجع نظارتی ورود کرده و نام برده را مورد بازجویی قراردهند.به نظر میرسه ایشان هم یکی از مفسدان اقتصادی باشند
ناشناس
|
Austria
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
آخه احمق بی شعور نفهم دزد رانت خوار کلاش از خدا بی خبر مزدور مگه این ملت به دلار درآمد دارن که معیار همه چی تون شده دلار ؟ مگه پسته وارداتی هست قیمت رو به دلار می گیری ؟ اونم دلار بازار آزاد نه مثلا دولتی یه مشت دزد و سودجو و حروم زاده شدن رییس و مسئول به تیر غیب گرفتار بشین
محمد احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
120 تا 150 دلار حقوق ایرانی در تحریم مانده ، زندگی را برای مردم سخت شده
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
1
خیلی زیبا و متین فرمودن
کاملا درسته یه حساب کتاب ساده رو زحمت کشیدن انجام دادن، کیلو 12 دلار و ... مابقی ماجرا
خب حقوق متوسط یک فرد در اروپا 3000 دلار هست و برای همچین کسی اصلا سخت نیست چند کیلو پسته در ماه بخره
دوستان من رو یاد شتر مرغ میندازن که بهش میگن تخم بذار: میگه من شترم، میگن بار ببر: میگه من مرغم
سوال من اینه آیا پسته ای که خودمون تولید کردیم رو باید با دلار قیمت گذاری کنیم؟ اگه آره خب بذارید بقیه محصولات رو هم به دلار قیمت گذاری بشه، مثل خدمات، حقوق و مزایا و ...
اون موقع نه مدیران ما و نه اون کارگر بدبخت لازکم نیست زحمت ضرب و تقسیم کردن قیمت دلار و ریال رو بکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
احسنت کامل و بجا و با مثل خوبی بیان کردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
خب معلومه که میگه چرادویست هزارتومان چون میخوان سودکنند . با دلالهای سکه ودلارشماهم همراه شدید تاخون این مردم روبکنیدتوشیشه تاجیبهای خودتون پرازپول بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
1
میخوان قیمت صادرات و قیمت داخلی این محصول یکی باشه در حالیکه ارزش دلار در خارج یک دهم ایران نمیشه و انگار پسته به کشورهای خارجی با بیست هزار تومن عرضه میشه
تمشک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
خوب داداش نمی خریم _نمی خوریم _ پشت سرش هم ز..ررررررررنمی زنیم..........والااااااااا......
نظرات شما
پیشخوان