تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
محمود میرلوحی:

از اعضای شورا خواسته بودند برای انتخاب شهردار رای سفید بدهند/ هدف قانون بازنشستگی حذف اصلاح طلبان بود

سیدمحمود میرلوحی بیان کرد در جریان انتخاب شهردار جدید تهران پیام‌های تهدیدآمیزی برای اعضای شورای شهر ارسال می‌شد که به نظر می‌رسید این پیامک‌ها به صورت سازمان یافته و توسط گروه‌های خاص ارسال می‌شد و دارای محتوای یکسان بود.
از اعضای شورا خواسته بودند برای انتخاب شهردار رای سفید بدهند/ هدف قانون بازنشستگی حذف اصلاح طلبان بود
رویداد۲۴  سیدمحمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران درباره نحوه انتخاب حناچی شهردار جدید تهران با روزنامه آرمان گفت‌وگو کرده است.

آقای حناچی می‌توانستند با اختلاف رأی بیشتری به عنوان شهردار انتخاب شوند. با این وجود اعضای شورای شهر تصمیم گرفتند این اتفاق رخ ندهد و رأی دو گزینه نهایی شهرداری تهران نزدیک به هم باشد. شاید اگر آقای آخوندی نیز به عنوان شهردار تهران انتخاب می‌شد اعضای شورای شهر همین رفتار را از خود نشان می‌دادند.

روز رأی گیری برای انتخاب شهردار تهران فردی با بنده تماس گرفت و از من خواست که به هیچ کس رأی ندهم. بنده به ایشان گفتم به چه کسی رأی ندهم. وی پاسخ داد به هیچ کس رأی ندهید.
 
پیام‌های تهدیدآمیزی نیز برای اعضای شورای شهر ارسال می‌شد که دارای متن‌های مشترک و شبیه به هم بود. به نظر می‌رسید این پیامک‌ها به صورت سازمان یافته و توسط گروه‌های خاص ارسال می‌شد و دارای محتوای یکسان بود. با این وجود شورای شهر تهران اجازه نداد این تهدیدها و کارشکنی‌ها در انتخاب یک فرد شایسته و توانمند برای مدیریت شهر تهران اخلال ایجاد کند.
 
قرار نیست همه ۲۹۰ نفر عضو مجلس شورای اسلامی یا ۲۱ نفر عضو شورای شهر شبیه به هم فکر و رفتار کنند. قاعده تصمیم‌گیری در شورای شهر نیز به این شکل است که حداقل باید ۱۴ نفر از اعضای شورای شهر در شورا حضور داشته باشند تا یک مصوبه تصویب شود. تصویب یک مصوبه نیز منوط به موافقت ۸ نفر از این ۱۴ نفر است.
 
برخی به دلیل اینکه با سازوکار تصمیم‌گیری در شورای شهر تهران آشنایی ندارند تلاش می‌کنند اختلاف سلیقه‌ها را به شکل مجادله و درگیری احزاب اصلاح‌طلب برسر کرسی قدرت نشان بدهند. از سوی دیگر برخی نیز از روی آگاهی و به دلیل اینکه رقیب سیاسی جریان اصلاحات به شمار می‌روند تلاش می‌کنند به این حواشی دامن بزنند.
 
به نظر می‌رسد هدف اصلی تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان آقای افشانی و اصلاح‌طلبان هستند. به همین دلیل سازماندهی که در این زمینه توسط رقبا صورت گرفت شرایطی را به وجود آورد که اعضای شورای شهر مجبور شوند برای سومین بار در طول چهار سال یک شهردار جدید برای شهر تهران انتخاب کنند.
 
حاضر هستیم دوران ۱۵ ماهه حضور اصلاح‌طلبان را با حضور ۱۴ ساله اصولگرایان با آن همه بودجه با هم مقایسه کنیم و سپس به یک جمع بندی مناسب در رویکرد‌ها و علمی بودن برنامه‌ها برسیم. این در حالی است که در گذشته و زمانی که اصولگرایان مدیریت شهر تهران را برعهده داشته اند وضعیت اقتصادی کشور خوب بود و نفت با قیمت هر بشکه ۱۴۰ دلار به فروش می‌رفت.
 
اعضای شورای شهر به این نکته آگاهی داشتند که برخی از هواداران جریان اصلاحات علاقه دارند که آقای هاشمی به عنوان شهردار تهران انتخاب شود. خود ایشان نیز این دغدغه را داشتند و به این علاقه احترام می‌گذاشتند. با این وجود تصمیم شورا این بود که هیچ کدام از اعضای شورای شهر به هیچ دلیلی شورا را ترک نکنند. نکته دیگر اینکه خروج آقای محسن هاشمی از شورا نیازمند رأی اعضای شورای شهر بود که اگر چنین اتفاقی رخ می‌داد بنده بعید می‌دانم که شورای به چنین مسأله‌ای رأی مثبت می‌داد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
بالاخره ما متوجه نشدیم زمان اصولگرایان وضعیت اقتصادی کشود خوب بود یا نبود؟؟؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان