تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
گزارش رویداد۲۴ از عدم پاسخگویی مدیران به ابهامات مالی؛

بهاری فر: نهادهای نظارتی در بیمه ما مستقر شده‌اند/ اگر مستندی دارید منتشر کنید تا همه بدانند

بیمه ما در یک روز از دو بانک عامل مبالغ زیادی به صورت نقدی برداشت کرده که با توجه به ماهیت کاری شرکت‌های بیمه و جابجایی پول به صورت حواله و چک، دلیل برداشت‌های نقدی مشخص نیست.

بهاری فر: نهادهای نظارتی در بیمه ما مستقر شده‌اند/ اگر مستندی دارید منتشر کنید تا همه بدانند

رویداد۲۴ در تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۳۹۷ مبالغ متعددی از حساب‌های «بیمه ما» از دو بانک دی و آینده به صورت اسکناس دریافت شده که نه مدیران بانک ملت و نه مدیران بیمه ما درباره برداشت ارقام میلیونی به صورت نقدی هیچ توضیحی نداند تا ابهامات مالی در بیمه ما همچنان ادامه داشته باشد.

مدیرعامل بیمه ما: اگر سندی دارید، رو کنید

رویداد۲۴ برای پیگیری دلایل برداشت نقدی توسط بیمه ما با مدیرعامل این شرکت گفتگو کرده، اما به توضیح منطقی درباره این اقدام نرسیده است. از حجت بهاری فر مدیرعامل بیمه ما درباره دلایل برداشت پول به صورت نقدی پرسیدیم، او پاسخ داده است: باید قبل از انتشار گزارش قبلی این موضوع را با من در میان می‌گذاشتید اگر هم مستندی دارید ارائه دهید تا همه اطلاع پیدا کنند.

اطلاعات خبرنگار رویداد۲۴ نشان می‌دهد پول‌های نقد در تاریخ ۲۰ تیر به صورت مبالغ ۱۰۰ میلیونی و چند مبلغ ۱۵ میلیونی دریافت شده است، اما بهاری فر درباره این موضوع می‌گوید «این‌ها کذب محض است و ما آن را پیگیری می‌کنیم.» این در حالی است که به گفته منابع آگاه بازرسان و حسابرسان برای پیگیری این مسائل در بیمه مستقر بوده‌اند.

نهادهای نظارتی بعد از گزارش رویداد۲۴ به بیمه ما آمدند

بهاری فر درباره استقرار حسابرسان در بیمه ما می‌گوید: بله، گروه حسابرسی برای این موضوع اینجا مستقر شد، اما این شرکت دارای هیات مدیره، شورای سرمایه‌گذاری و نهاد ناظر است بنابراین نمی‌توان مبلغی را بدون مشورت هیات مدیره برداشت کرد؟ بعد از گزارش شما نهاد‌های نظارتی به بیمه ما آمدند و ما هم همه مستندات را به آن‌ها دادیم بقیه مسائل را از آن‌ها پیگیری کنید.

از مدیرعامل بیمه ما می‌پرسیم، اگر نمی‌توان مبالغ نقدی برداشت کرد، پس دلیل استقرار حسابرسان چه بوده است، او می‌گوید: کسی پشت این قضیه است و به شما خط می‌دهد، آن‌ها بدنبال این هستند که همان داستانی که برای دیگران بوجود آوردند را برای بیمه ما هم بوجود آورند، اما بیمه ما ترجیح می‌دهد وارد این مسائل نشود و کار خود را ادامه دهد این شرکت عملکرد خیلی خوبی دارد و رو به جلو در حرکت است. این بیمه سهامدار دارد و اخبار شما باعث می‌شود در بازار آن تاثیر بگذارد.

در همه بانک‌ها حساب داریم

اطلاعات ما نشان می‌دهد برداشت‌های بیمه ما از بانک ملت به عنوان مالک بیمه انجام نشده و برای این کار از دو بانک دی و آینده استفاده شده است. از بهاری فر پرسیده‌ایم آیا بیمه ما در بانک دی و آینده حساب دارد و چرا سود حساب‌های بیمه به جای بانک ملت، باید به حساب بانک‌های دیگر واریز شود؟ او پاسخ داده است: ما در همه بانک‌ها حساب داریم؛ در این دو بانک هم حساب داریم. درباره اینکه چرا فقط در بانک ملت حساب نداریم هم توضیح نمی‌دهم، زیرا به دنبال منافع سهامدارانم هستم.

بهاری فر البته میانه گفت‌وگو درباره ابهام‌های مالی در آن مجموعه، می‌گوید از گزارش پیشین رویداد۲۴ درباره انتصاب‌های خویشاوندی در بیمه ما نگران است و توضیح می‌دهد که فقط یک معاون را بعد از مدیرعاملی‌اش جذب کرده است. او گفته است از زمانی که به این شرکت آمده ۴۳۶ نیرو داشتیم که الان این تعداد به ۴۰۸ نفر رسیده است و تعدیل نیرو هم داشتیم.

بهاری فر در پاسخ به این پرسش که این حرف یعنی شما فقط یک نفر به مجموعه بیمه ما اضافه کردید؟ می‌گوید: خیر، یک نفر اضافه نکردیم، اما در مورد قانون منع بکارگیری بازنشستگان ما جزء اولین ارگان‌هایی بودیم که آنرا اجرا کردیم.

پیگیری از رئیس هیات مدیره و  مدیر مالی بیمه ما

پیگیری‌های خبرنگار رویداد از مجید حسینی آملی معاون مالی بیمه ما با بیان این جمله که «با رویداد۲۴ کاری ندارم» و «مگر شما مدعی العموم هستید» مواجه شد. همچنین حمید رضا تاجیک رئیس هیات مدیره بیمه ما و عضو هیات مدیره بانک ملت نیز ترجیح داده است درباره این موضوع صحبت نکند و تماس‌های چندین باره با او به نتیجه نرسید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
منتقد
|
United States of America
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
1
تا جاییکه در صنعت بیمه پیچیده شده است، توی شرکت بیمه ما بدجور اوضاع خرابه
پاسخ ها
محبوب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
اخیرا معاونان محترم وام های کم بهره چند ده میلیونی گرفته و مشغول ساخت وسازشده اند یکیش این پسرخاله یکی ازمعاون هست که داره با این وام تو شهر مرند ادربایجان شرقی ساخت وساز میکنه
خدا به دادمان برسد لطفا شما پیگیری کنید
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
از آقای بهاری فر بپرسید جریان آتش سوزی شهر هادیشهر (استان اذربایجان شرقی) مربوط به معاون جدید چیست؟
ایا بهتراز ایشان را سراغ نداشتید؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان