تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷
به اتهام فساد مالی؛

رییس شرکت 'نیسان' دستگیر شد

'کارلوس گوسن' رییس شرکت خودرو سازی نیسان که از او به عنوان یکی از قویترین مهره‌های اجرایی در بخش صنعتی جهان یاد می‌شود به اتهام فساد مالی دستگیر شد موضوعی که از آن با عنوان یک رسوایی بزرگ در صنعت خودروسازی ژاپن یاد می‌شود.
رییس شرکت 'نیسان' دستگیر شد
رویداد۲۴ تارنمای شرکت نیسان روز سه شنبه گزارش کرد رییس این کارخانه بزرگ خودروسازی ژاپنی گزارش‌های ضد و نقیضی درباره درامد خود منتشر کرده و از اموال این شرکت نیز سوء استفاده کرده است.

دستگیری وی در رسانه‌های ژاپن بازتاب گسترده‌ای داشته و ده‌ها خبرنگار مقام‌های کارخانه و مسئولان دولتی را در این زمینه مورد سوال قرارداده و از این پرسیده اند که چرا رییس نیسان باید درامد واقعی اش را پنهان کند.

نیسان در سال ۲۰۱۷ میلادی موفق به فروش ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو شد که بیش از هر تولید کننده دیگری بوده است.

اما رسوایی فساد مالی رییس نیسان و دستگیری وی اکنون برنامه برای اتحاد نیسان، رنو و میتسوبیشی را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

گوسن ۶۴ ساله که پیشینه فرانسوی نیز دارد به همراه 'گرک کلی' یکی دیگر از مدیران اجرایی این شرکت دستگیر و روانه بازداشتگاه شده است.

گفته می‌شود که این افراد درامد واقعی خود را پنهان کرده و میلیون‌ها دلار از درامد نیسان را مورد سوء استفاده قرار داده اند.

'هیروتو سایکاوا' از مسئولان ارشد نیسان در مصاحبه با خبرنگاران برای مدت ۷ دقیقه فقط از این بابت ابراز تاسف و عذرخواهی می‌کرد.

گوسن هنوز رییس اتحادیه مذکور است، اما نیسان، رنو و میتسوبیشی گفته اند که خیلی زود با تشکیل نشست‌های اضطراری این وضعیت را بررسی و درباره رییس جدید تصمیم گیری خواهند کرد.

رسوایی فساد مالی باعث شد ارزش سهام رنو که ۳۴ درصد از سهم نیسان را در اختیار دارد ۸ درصد در فرانسه کاهش یابد و بازار بورس ژاپن هم به طور کلی برای مدتی به دلیل این مساله تعطیل شد و خرید و فروش سهام متوقف گردید.

آمار‌های خبرگزاری کیودو و تلویزیون 'ان اچ کی' نشان می‌دهد که نیسان در ۵ سال گذشته حقوق و مزایایی به میزان ۸۹ میلیون دلار به گوسن داده، اما او فقط نیمی از این دریافتی را تایید و گزارش کرده است.

او در سال ۲۰۱۱ میلادی رییس نیسان شد و از سال ۲۰۱۶ میلادی نیز ریاست میتسوبیشی را در اختیار داشته است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان