تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

مهدی تاج همچنان به صندلی ریاست چسبیده است!/ جعفرزاده ایمن آبادی: رئیس فدراسیون فوتبال کنار نرود، جلوی بودجه دولت را می‌گیریم

اگر قرار باشد رئیسان بازنشسته فدراسیون‌ها از سمت خود کنار نروند، در مجلس جلوی بودجه فدراسیون‌ها گرفته می‌شود.

1111111111111111111111111111

رویداد۲۴ محمد آیتی: قانون بازنشستگی در مجلس تصویب شد و شورای نگهبان آن را تایید کرد و دولت برای اجرا آن را ابلاغ کرد تا بازنشستگان یکی یکی از میزهای خود خداحافظی کنند اما گویا فدراسیون فوتبال هنوز برای اجرای این قانون به حجت نرسیده است! مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال این روزها از هر مسیری برای ماندن خود استفاده می‌کند؛ از تغییر درصد جانبازی گرفته تا طرح استقلال فدراسیون و استفاده از قانون خدمات مدیریت کشوری؛ همه راه‌هایی بوده که مهدی تاج برای حفظ موقعیت خود استفاده کرده است. همه اینها را می‌توان به لابی‌هایی که با او افراد مختلف کرده است، جمع کرد. هرچند در برخی موارد موفقیتی برای مهدی تاج در پی نداشته است. چه اینکه رئیس فدراسیون فوتبال تلاش بسیاری کرد تا نظر رئیس مجلس را به خود جلب کند اما یادآوری نتیجه لابی‌های شهردار تهران به مهدی تاج، تنها دستاوردی بود که از جلسه او با علی لاریجانی به دست آمد!

قانون خدمات مدیریت کشوری آخرین روش تاج برای ادامه حضور مهدی تاج در فدراسیون فوتبال است.

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس دهم درباره رفتار مهدی تاج با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است. او می‌گوید: بنا به اطلاعات من، رئیسان چند فدراسیون سخت به دنبال ماندن در پست خود هستند و نامه‌هایی را هم به کنفدراسیون‌های خود نوشتند تا به مدد آن‌ها بتوانند همچنان رییس فدراسیون بمانند. یکی از این افراد، آقای مهدی تاج است. این آقایان باید بدانند که قوانین بین‌المللی به قوانین همه کشور‌ها احترام می‌گذارد و حقوق اساسی دنیا بر این منوال است.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس تصریح کرد: نمایندگان در مجلس، قانون عجیب و غریب تصویب نمی‌کنند بلکه براساس شرایط کشور قانون‌گذاری می‌کنند. نمایندگان مردم در مجلس وقتی می‌بینند کشور با این همه چالش روبروست و جوانان مستعد برای خدمت هم کم نیستند، تصمیم گرفتند قانون منع بکارگیری بازنشستگان را تصویب کند که یکی از بهترین قانون‌های مجلس بود، اما برخی به کمک روسای بازنشسته فدراسیون‌ها آمدند تا هر طوری شده این آقایان همچنان مدیر بمانند. به طور مثال متوجه نمی‌شوم چرا آقای فردوسی‌پور این همه برنامه‌سازی می‌کند که نشان دهد رفتن آقای تاج غیرقانونی است؟

رئیس فدراسیون فوتبال کنار نرود، جلوی بودجه دولت را می‌گیریم

جعفرزاده می‌گوید: اگر قرار باشد رئیسان فدراسیون‌های بازنشسته از سمت خود کنار نروند و برای بقای خود با خارجی‌ها نامه‌نگاری کنند، ما هم در مجلس نخواهیم گذاشت بودجه‌ای از سوی دولت در اختیار آن‌ها گذاشته شود تا مسئولیت صفر تا صد نتایج تیم‌های مختلف زیر نظر فدراسیون برعهده خود آن‌ها گذاشته شود.

او گفته است: اگر این افراد کنار نروند، از کمیسیون اصل نود می‌خواهم عملکرد این فدراسیون‌ها را دقیق بررسی کنند و به مردم اطلاع دهند. ما ساکت نخواهیم نشست و این موضوع را به محاکم قضایی و حقوقی خواهیم کشاند. اگر آقایان ارداه‌ای بر رفتن ندارند ما در مجلس از وزیر ورزش و جوانان سوال خواهیم پرسید. حالا که این مدیران بازنشسته تصمیم گرفتند جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار بگذارند تا در پست خود بمانند باید بدانند که ما هم در مقابل آن‌ها مقاومت خواهیم کرد.

نماینده رشت با بیان اینکه به قدری این افراد برای ماندن در سمت‌های خود تلاش کردند که امروز مردم نسبت به آن‌ها تنفر پیدا کردند، گفته است: توصیه من به این مدیرانی که همچنان تقلا می‌کنند در راس کار بمانند این است که خودشان داوطلبانه استعفا کنند و از سمت خود کناره‌ بروند. ما در مجلس برای افراد، قانون‌گذاری نمی‌کنیم بلکه قانون را برای نظام وضع می‌کنیم.

تاج در جلسات خصوصی راضی نشد کنار برود

جعفرزاده می‌گوید: اگر در روز‌های آتی این مدیران از سمت خود کنار نروند، فراکسیون ورزش جلسه اضطراری تشکیل خواهد داد تا وضعیت آنها بررسی شود. اگر تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا نتیجه نگیرد، همه چیز متوجه آقای تاج است و ایشان باید پاسخگو باشد، چون کشور را تحت فشار گذاشت و اجازه خدمت به دیگری را نداد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته است: خیلی تلاش کردیم که با جلسات خصوصی که با این آقایان داشتیم آن‌ها را راضی کنیم که از پست خود کنار بروند، اما آن‌ها به هیچ وجه اقناع نشدند حالا وقت آن است که برخورد‌های ما با آن‌ها عوض شود. از آقای صالحی‌امیری هم می‌خواهم به هیچ عنوان از آقای تاج برای ماندن در فدراسیون حمایت نکند و به کار خودش برسد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان