تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
اولادقباد در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح کرد؛

سرنوشت نظام رتبه‌بندی معلمان منتظر تصمیم دولت/ لایحه باید به بودجه سال ۹۸ برسد

فریده اولاد قباد می‌گوید: دولت و مجلس باید به یکدیگر کمک کنند تا هرچه سریع‌تر لایحه رتبه‌بندی معلمان تصویب شود تا حتماً این اتفاق مهم در بودجه ۹۸ لحاظ شود.

سرنوشت نظام رتبه‌بندی معلمان منتظر تصمیم دولت/ لایحه باید به بودجه سال ۹۸ برسد

رویداد۲۴ محمد آیتی: نظام رتبه‌بندی معلمان بخشی از قانون مستقل استخدامی جدیدی است که آموزش و پرورش به دنبال تصویب آن است تا به واسطه ایجاد سازوکار‌هایی بتواند بخشی از مشکلات خود را در زمینه جذب و بازنشستگی نیروی انسانی ساماندهی کند. اینکه این سازوکار‌ها تا چه اندازه متفاوت از نظام فعلی یعنی قانون مدیریت خدمات کشوری است، موضوعی است که تا قبل از ارائه لایحه به مجلس نمی‌توان در خصوص آن اظهار نظر کرد ولی بر اساس اظهارات برخی مسئولان وزارت آموزش و پرورش، قانون جدید در نظام جذب، ارتقا، نگهداشت، پرداخت و بازنشستگی معلمان مشابه قانون فعلی آموزش عالی در مورد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها خواهد بود. این در حالی است لایحه نظام رتبه‌بندی هنوز در دولت جمع‌بندی نشده و به مجلس ارسال نشده است.

پیش از این جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای از رئیس جمهور خواسته بودند بر موضوع رتبه‌بندی معلمان بیشتر توجه شود. آنها نوشته بودند پس از گذشت دو سال از عمر برنامه ششم توسعه متأسفانه تخصیص اعتبارات لازم برای اجرایی کردن این امر در بودجه‌های سنواتی محقق نشده و با توجه به اینکه سال ۹۸ سال سوم اجرای برنامه ششم توسعه است، اجرای نظام رتبه‌بندی نیازمند عزمی فراتر از یک وزارتخانه و سازمان دارد لذا درخواست داریم در راستای بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان دستور پیش‌بینی و تخصیص اعتبارات لازم در جهت اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال ۹۸ کل کشور را صادر فرمایید.

بطحایی نیز گفته بود امیدوارم با اهتمام نمایندگان مجلس و بودجه‌ای که دولت برای لایحه سال ۹۸ پیش‌بینی می‌کند به زودی شاهد عملیاتی کردن لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان باشیم.

فریده اولاد قباد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم به رویداد۲۴ می‌گوید: رتبه‌بندی معلمان یکی از بند‌های ماده برنامه ششم توسعه است که بابت اجرای نظام رتبه‌بندی بر اساس صلاحیت‌ها و تخصص‌ها برای همکاران فرهنگی انجام خواهد شد.

او گفته اکنون دولت این لایحه را به کمیسیون اجتماعی هیات دولت ارجاع داده تا مورد بحث و بررسی قرار گیرد. ما در جلسه اخیر کمیسیون آموزش با وزیر آموزش و پرورش از ایشان خواستیم تا قبل از بودجه سال ۹۸ لایحه رتبه‌بندی به قید فوریت از کمیسیون لوایح دولت به صحن علنی مجلس بیاید تا با تصویب آن بتوانیم این موضوع اساسی را در بودجه سال ۹۸ لحاظ کنیم.

نماینده تهران ادامه می‌دهد: زمانی که لایحه به مجلس بیاید ما هم بررسی‌های خود را روی آن انجام می‌دهیم و پس از تصویب، همه معلمان آموزش و پرورش رتبه‌بندی می‌شوند. این موضوع رتبه‌بندی معلمان در گذشته هم اجرا شد، اما این لایحه‌ای که قرار است به مجلس بیاید با آن چیزی که در گذشته بوده تفاوت‌هایی دارد.

اولادقباد با تاکید بر ضرورت تصویب این لایحه اضافه کرد: دولت و مجلس باید به یکدیگر کمک کنند تا هرچه سریع‌تر موضوع رتبه‌بندی معلمان تصویب شود و حتماً این اتفاق مهم در بودجه ۹۸ لحاظ شود.

عضو کمیسیون آموزش گفته هرچند سهم آموزش و پرورش در بودجه عمومی دولت کمتر از ۱۰ درصد است، ولی مطمئنیم اگر این لایحه به مجلس بیاید و همکاران من در کمیسیون آموزش آن را بررسی می‌کنند و خواهیم توانست که به یکی از مطالبات به حق معلمان کشور جامه عمل بپوشانیم.

اولاد قباد می‌گوید ضروری است که تجربه و صلاحیت هر معلم مشخص و معین شود، چون این مسیر درست در جهت شایسته‌سالاری است. متاسفانه گاهی می‌بینیم که معلمی که ۲۵ سال سابقه دارد و مقالات زیادی را هم ارائه داده با معلمی که پنج سال کار کرده در یک رده قرار گرفته پس همین اتفاقات است که باید حساسیت این لایحه و تصویب آن را برای دولت و مجلس بیش از پیش کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
علی بشرویه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
نمایندگان مجلس اگر راست میگویید و با فرهنگیان بازی نمیکنید ، در صورت عددم پیش بینی اعتبار رتبه بندی در بودجه 98 ، لایحه بودجه را برگردانید و یا آن را به اختیار خوداصلاح کنید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان