تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷

دعوت صدا و سیما از مهاجرانی برای حضور در یک برنامه تلویزیونی!/ مهاجرانی: دعوت را رد کردم

عطاالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت اصلاحات که در حال حاضر در لندن به سر می‌برد در جریان یک گفت‌وگوی رسانه‌ای با بی بی سی فارسی از دعوت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در یک برنامه تلویزیونی خبر داد.
دعوت صدا و سیما از مهاجرانی!
رویداد۲۴ عطاالله مهاجرانی که در مناظرهای با حضور سیدحسن شریعتمداری شرکت کرده بود، در پاسخ به مجری بی بی سی درباره طرح طرح موضوع اصلاح نظام از سوی نهاد‌های عالی رتبه کشور در حالی که رییس دولت اصلاحات همچنان ممنوع التصویر است و خودش مجبور است در لندن و در برنامه بی بی سی فارسی حرفش را بزند، گفته «صدا و سیمای ایران از او برای حضور در یک برنامه‌ای دعوت کرده بود اما مهاجرانی این دعوت را نپذیرفته است.»
 
مهاجرانی در توضیح عدم پذیرش این دعوت گفته به آنها {عوامل صداوسیما} گفتم در مجموع شاکله و سابقه عملی شما به گونه‌ای است که من نمی‌توانم این دعوت را قبول کنم.

او همچنین افزود: اتهامات و سخنان غیر موجهی (علیه من در صدا و سیما) گفته شده است و معتقدم یکی از خطا‌های جدی (نظام) در حوزه آزادی مطبوعات و کتاب است. برخی از کتاب‌های خود من هنوز مجوز نگرفته است.  البته یکی از کتاب‌های من که امسال منتشر شده به چاپ یازدهم هم رسیده است.
 


به گزارش رویداد۲۴ با آغاز کار دولت حسن روحانی و  در دوران علی جنتی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عکس عطاء الله مهاجرانی، که به دلیل گرایش‌های سیاسی و فکری وی، سکونتش در لندن و فعالیتش در شبکه بی‌بی‌سی فارسی، در دولت نهم و دهم از دیوار وزارت ارشاد حذف شده بود، بار دیگر در جای خود نصب شد. مهاجرانی ضمن تشکر از این اقدام جنتی در نامه‌ای به وی خواستار تجدید انتشار کتاب‌هایش در ایران شد.

ویکی‌لیکس در ژوئن ۲۰۱۵ اقدام به انتشار ۶۰ هزار سند از مجموع نیم میلیون سند خارج شده از سیستم الکترونیکی وزارت خارجه عربستان سعودی کرده که در یکی از آنها موضوع درخواست پرداخت هزینه تحصیلی مهاجرانی مطرح شده بود. صداوسیما در یکی از گزارش‌های خود به این اتهام اشاره کرده است. همچنین موضوع رد پای فرزند مهاجرانی در ماجرای دکل‌های نفتی از صداوسیما مطرح شده بود. دادگاه ایران حکم به برائت فرزند مهاجرانی در موضوع دکل‌های نفتی داده بود.

دعوت صدا و سیما از مهاجرانی برای شرکت در یک برنامه تلویزیونی بسیار عجیب به نظر می‌رسد؛ مواضع مهاجرانی همواره مورد انتقاد جریان حاکم بر صدا و سیما بوده به گونه‌ای که باشگاه خبرنگاران جوان به عنوان رسانه خبری صدا و سیما در توصیف مهاجرانی او را «پناهنده به لندن» می‌خواند که نه «در نتیجه روشنفکری و مبارزات سیاسی و فرهنگی» بلکه از به دلیل «کلاهبرداری وی از چند خانم و شکایت آن‌ها به دادگاه» مجبور به «فرار» شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان