تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
عضو کمیته عمران مجلس:

کمیته نظارت بر قیمت بلیت‌های مسافربری تشکیل شود/ افزایش قیمت‌ها در ایام خاص سال پذیرفتنی نیست

عضو کمیته عمران مجلس با اشاره به افزایش قیمت بلیت‌های مسافری در آستانه عید نوروز خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از وزارت کشور، راه و شهرسازی، دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی برای نظارت بر قیمت‌ها شد.
کمیته نظارت بر قیمت بلیت‌های مسافربری تشکیل شود/ افزایش قیمت‌ها در ایام خاص سال پذیرفتنی نیست
رویداد۲۴ تعطیلات عید نوروز فرصت مناسبی برای سفر‌های داخلی و خارجی خانواده‌های ایرانی است. از آنجایی که در سال ۹۷ نرخ ارز با افزایش چشمگیری مواجه شد، سفر‌های خارجی هم به حداقل رسیده و اکثر خانواده‌ها ترجیح می‌دهند در همین ایران سفر داشته باشند. برخی بواسطه اقوام و برخی هم برای ایرانگردی، منطقه یا مناطقی از کشور را برای تعطیلات نوروز انتخاب می‌کنند، اما سفر در تعطیلات عید ۹۸ یک تفاوت عمده با تعطیلات سال گذشته داشته و آن هم بالا بودن نرخ بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس است، موضوعی که اگر مسئولان برای آن چاره‌ای نیاندیشند با کاهش قابل توجه سفر در میان خانواده‌ها در این ایام روبرو خواهیم شد.

در همین خصوص مجید کیانپور، عضو کمیسیون عمران مجلس به اقتصاد۲۴، گفت: ارگان‌های ناظری که متصدی خدماتی از قبیل: صدور بلیت‌های مسافربری اعم از هوایی، زمینی و ریلی هستند باید با تشکیل کمیته‌ای بر قیمت این بلیت‌ها نظارت داشته باشند.

وی افزود: این کمیته می‌تواند متشکل از اعضای وزارت “کشور”، “راه و شهرسازی”، “دادگستری” و “سازمان تعزیرات حکومتی” باشد تا با تلاش مضاعف، اقداماتی در جهت حقوق مسافران در ایام خاص سال انجام دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این کمیته باید تلاش کند تا از هرگونه بی‌نظمی و به هم‌ریختگی در زمینه قیمت بلیت‌های مسافربری جلوگیری کند.

کیانپور با بیان اینکه مردم شایسته بهترین‌ها هستند، تاکید کرد: مسئولان باید پیش از وقوع حادثه یعنی قبل از به هم‌ریختگی در قیمت بلیت‌های مسافربری پا به میدان گذاشته و شرایط را مدیریت کنند با این حال در بسیاری ازموارد مشاهده می‌شود که مسئولان منتظر می‌مانند تا نابسامانی به وقوع بپیوندد و آنگاه پا به میدان بگذارند که این فرآیند به هیچ وجه نمی‌تواند اثرگذار باشد.

نماینده استان لرستان گفت: باید تلاش گسترده‌ای برای نظارت بر قیمت بلیت‌های مسافربری در ایام خاص سال صورت پذیرد و نباید اقدامات به گونه‌ای پیش رود و بی‌نظمی در سطوحی باشد که افرادی و مسئولینی، چون دادستان کل کشور برای مقابله با مفاسد پا به میدان بگذارند.

کیانپور اظهار داشت: بنده معتقدم بسیاری از مسئولان در زمان نابسامانی تنها به کنترل شرایط می‌پردازند و از مدیریت نابسامانی‌ها سرباز می‌زنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: باید نظارت بر بلیت‌های مسافربری اعم از بلیت سفر با هواپیما مدنظر مسئولان قرار گیرد تا از هرگونه افزایش بی‌رویه در قیمت این بلیت‌ها جلوگیری شود.
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان