تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
دادستان مشهد:

پرونده شرکت پدیده شاندیز به دادگاه ارجاع شده است/ به مطالبات سپرده گذاران موسسه کاسپین رسیدگی می‌شود

دادستان مشهد گفت: پرونده مربوط به شرکت پدیده شاندیز به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی به دادگاه ویژه ارجاع شده و در مرحله رسیدگی است.
پرونده شرکت پدیده شاندیز به دادگاه ارجاع شده است/ به مطالبات سپرده گذاران موسسه کاسپین رسیدگی می‌شود
رویداد۲۴ غلامعلی صادقی روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: قاضی دادگاه شرکت پدیده شاندیز هنوز زمان رسیدگی به این پرونده را اعلام نکرده، اما به احتمال زیاد زمان رسیدگی به آن هفته آینده مشخص می‌شود.

پیش از این مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز گفته بود: تفاهم‌های خوبی برای حل مشکل شرکت پدیده شاندیز از مسیر اقتصادی انجام شده و عزم جدی برای مدیریت موضوع وجود دارد. تاکنون پنج نشست در این زمینه با وزیر اقتصاد برگزار شده که سه نشست آن در مشهد و دو نشست در تهران بوده است.

علی رسولیان افزوده بود: در نشست اخیر که با حضور استاندار خراسان رضوی در تهران برگزار شد نمایندگان سه قوه با حمایت از اقدامات وزیر اقتصاد آمادگی خود را برای کمک در این زمینه اعلام کردند.

پروژه پدیده شاندیز با ۱۳۰ هزار سهامدار در سال‌های گذشته به دلیل تخلفات گسترده در فروش سهام، تغییر غیرمجاز کاربری زمین‌های کشاورزی، پرداخت نکردن حقوق دستگاه‌های ذیربط، دریافت نکردن گواهی پایان کار و دیگر تخلفات با دستور مراجع قضایی متوقف شد. حل مشکل سهامداران و فعال کردن مجدد این پرژه ظرف چهار سال اخیر از دغدغه‌های جدی مسئولان بوده است.

گروه شرکت‌های پدیده در شش شرکت اصلی و دو موسسه وابسته در حال فعالیت است. این شرکت دارای دو سایت اصلی اداری و پروژه گردشگری در شاندیز و کیش است. هم اینک بطور میانگین دو هزار نفر در بخش‌های مختلف این پروژه در شهر شاندیز مشغول کار هستند.

دادستان مشهد در گفت و گوی امروز با خبرنگاران همچنین به موضوع موسسه اعتباری کاسپین نیز اشاره و بیان کرد: هفته آینده مشکل کسانی که قبلا از این موسسه وام گرفته، مبالغ را پرداخت و با آن تسویه حساب کرده اند نیز حل می‌شود.

موسسه اعتباری کاسپین سال ۱۳۹۴ در چارچوب سیاست‌های بانک مرکزی به منظور ساماندهی و تبدیل تعاونی‌های اعتباری از تجمیع تعاونی‌های اعتبار فرشتگان، امید جلین گرگان، کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، الزهرا مشهد، بدر توس و پیوند شکل گرفت.

اسفند پارسال معاون سیاسی، امنیتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی اعلام کرده بود با شناسایی منابع و انتقال آنها، مطالبات سپرده گذاران موسسه کاسپین تا مبلغ یک میلیارد ریال بطور کامل پرداخت شده است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان