تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

اعتراض وزیر دفاع ژاپن به قتل زن ژاپنی

وزیر دفاع ژاپن امروز (شنبه) در پی دستگیری یک نظامی آمریکایی به اتهام دست داشتن در قتل یک زن ژاپنی در جزیره اوکیناوا به این جزیره سفر کرد تا نزد فرمانده پایگاه نظامی آمریکا در اوکیناوا رسما اعتراض کند.
رویداد۲۴- این سفر گن ناکاتانی، وزیر دفاع ژاپن به جزیره اوکیناوا چند روز قبل از سفر مهم باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به ژاپن انجام شده است.

ناکاتانی براساس گزارش تلویزیون ژاپن خطاب به ژنرال لارنس نیکولسون، فرماندهی این پایگاه آمریکایی گفته است: من قصد تحویل یک پیام به منظور ابلاغ تاسف شدید و در عین حال اعتراض را دارم؛ همچنین نیکلسون نیز در این دیدار به ناکاتانی گفت: ما صمیمانه ترین تسلیت و دعای خود را به خانواده این زن کشته شده اعلام می‌کنیم.

این در حالی است که پلیس اوکیناوا روز پنج شنبه کنک فرانکلی شینزاتو، دریادار سابق ارتش آمریکا و یکی از کارکنان پایگاه هوایی پادنا در این جزیره را به اتهام آنچه که «دور انداختن»‌ جسد یک زن ژاپنی به نام رینا شیمابوکورو اعلام شده دستگیر کرد.

این مرد آمریکایی براساس گزارش‌ها اعتراف کرده که این دختر 20 ساله ژاپنی را هدف تجاوز قرار داده و او را به قتل رسانده است. روز جمعه شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن بعد از دستگیری این نظامی آمریکایی نسبت به این قتل ابراز انزجار کرده و فومیو کیشیدا، وزیر خارجه ژاپن نیز برای اعتراض اقدام به احضار کارولین کندی، سفیر آمریکا در این کشور کرد.

این درحالی است که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قرار است چند روز دیگر برای شرکت در اجلاس دو روزه گروه هفت به ژاپن سفر کند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: سفر ، اعتراض ، قتل
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان