تاریخ انتشار: ۲۲:۳۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸

انتشار گزارشی از سال‌ها آزار جنسی کارکنان کنگره آمریکا

کمیته قوانین و مدیریت سنا در گزارشی از آزار جنسی گسترده کارکنان کنگره در طی سال‌های اخیر که حتی پای مقامات بلندمرتبه در آن به میان کشیده شده، پرده برداشت.

انتشار گزارشی از سال‌ها آزار جنسی کارکنان کنگره آمریکا

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر بازرس کل این تحقیقات را به منظور درک بهتر شکایت‌هایی که درباره آزار و اذیت‌های جنسی در کنگره مطرح شده است، انجام داد. در این تحقیقات پرونده‌های آزار و اذیت جنسی کنگره بین اکتبر ۲۰۰۸ [۱۳۸۷] تا اکتبر ۲۰۱۸ [۱۳۹۷] بررسی شده است.

در این گزارش ۵۳ صفحه‌ای آمده است: از سال ۲۰۰۸، ۵۷ مورد آزار و اذیت جنسی در کنگره گزارش شده است. حدود ۴۴ درصد از موارد به اثبات رسیده است و در حدود ۲۴ درصد از پرونده‌ها، متهمان از مقامات بالاتر بوده‌اند.

نکته بسیار نگران‌کننده‌ای که در این گزارش به آن اشاره شده، رواج آزار و اذیت جنسی کارکنان در میان مقامات رده بالای کنگره است. از میان تمام شکایات مطرح شده، در ۸۸/۷ درصد موارد پای مقامات بسیار بالا به میان کشیده شده است.

از دیگر مواردی که در این گزارش به آن اشاره شده است، عدم پیگیری تحقیقات درباره شکایت‌هاست، به گونه‌ای که قربانیان در برابر اقدامات تلافی‌جویانه آسیب‌پذیر رها می‌شدند. محققان با ۱۹ نفر از کارکنانی که هدف آزار و اذیت جنسی قرار گرفته بودند، مصاحبه کردند و ۶۳ درصد آن‌ها تاکید کردند به دلیل طرح شکایت خود با اقدامات تلافی‌جویانه در محل کار مواجه شده‌اند. ۶ نفر هم به محققان گفتند از ترس اقدامات تلافی‌جویانه، شکایت خود را درباره اینکه هدف آزار و اذیت جنسی قرار گرفته بودند، مطرح نکرده‌اند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان