تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵

همسرکشی به دلیل مخالفت با طلاق

پرونده دو متهم که در ماجراهای جداگانه مرتکب قتل شده‌اند، با صدور کیفرخواست در اختیار قضات دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت.
رویداد24- پرونده دو متهم که در ماجراهای جداگانه مرتکب قتل شده‌اند، با صدور کیفرخواست در اختیار قضات دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت.

در نخستین پرونده، مرد ٣١ساله‌ای که ١٣ ماه قبل مرتکب قتل شده و با ادعای جنون قصد فرار از محاکمه را داشت، با صدور کیفرخواست به‌زودی در دادگاه کیفری به اتهام قتل همسرش محاکمه می‌شود.

این مرد که پس از بیدارشدن از خواب، همسرش را با روسری خفه کرده بود، در تماس با پلیس موضوع را به مأموران خبر داد.

ساعت ٢٠:٣٠ دوشنبه ٣١ فروردین سال گذشته تیمی از مأموران کلانتری نامجو پس از اطلاع از این جنایت، در محل قتل حاضر شدند. تیم جنایی پس از ورود به خانه با جسد زنی جوان درحالی‌که روسری به دور گردنش گره خورده بود، روبه‌رو شدند.

متهم در بازجویی‌های اولیه به قتل ژیلا اعتراف کرد و گفت: به دلیل بیماری روحی مرتکب این جنایت شده است. با حضور قاضی سعیداحمد بیگی، بازپرس ویژه قتل تهران، در محل جنایت و تحقیقات مقدماتی، جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد. متهم به قتل نیز در حضور بازپرس و افسر پلیس آگاهی به تشریح و بازسازی صحنه قتل پرداخت.

مرد همسرکش به نام علی در جلسه بازپرسی با قبول اتهامش، گفت: ژیلا با خواهرم دوست بود و پس از مدتی رفت‌وآمد عاشق من شد و سال ٩١ با هم ازدواج کردیم. به دلیل مشکلات روحی‌ای که داشتم به شهر گرگان رفتیم و در آنجا زندگی می‌کردیم. خانواده همسرم نیز در این شهر زندگی می‌کردند. از وقتی با ژیلا ازدواج کردم دچار مشکلات روحی و روانی شدم و چند بار در بیمارستان بستری شدم. وقتی آخرین بار از بیمارستان مرخص شدم، پرستاران خیلی خوشحال بودند. به خاطر بیماری‌ام آنها را خیلی اذیت کرده بودم.

متهم به قتل ادامه داد: یک سال قبل به تهران آمدیم و در یک شیرینی‌فروشی مشغول کار شدم. به خاطر بیماری روزی ٥٠ قرص می‌خوردم، اما از چند روز قبل قرص‌ها را ترک کرده بودم. روز مادر از محل کارم بیرون آمدم و به خانه مادرم رفتم و بعد از آن دیگر به محل کارم نرفتم. دو روز قبل از جنایت به خانه آمدم و در این مدت قرص می‌خوردم و می‌خوابیدم.دوشنبه ساعت هفت عصر از خواب بیدار شدم. از ژیلا خواستم جدا شویم، اما او گفت اگر مهریه و نفقه‌اش را بدهم نیز حاضر به طلاق نیست. دوباره سیم‌های مغزم قاطی کرد. روسری را به دور گردن همسرم گره زده و او را خفه کردم. بعد از قتل چند دقیقه کنار جسد ژیلا خوابیدم و با پلیس ١١٠ تماس گرفتم و گفتم همسر را کشته‌ام. علی در پایان ادعا کرد تحت‌تأثیر بیماری‌ام مرتکب قتل شدم و در آن زمان متوجه کارهایم نمی‌شدم. اگر در آن لحظه چاقو کنار دستم بود، ژیلا را با ٥٠ ضربه چاقو می‌کشتم.

پس از تکمیل تحقیقات از متهم و بازسازی صحنه جنایت، وکیل مرد همسرکش با ادعای اینکه موکلش دارای جنون است، خواستار بررسی سلامت روحی و روانی متهم شد. با درخواست مرد وکیل، بازپرس پرونده علی را برای بررسی سلامت روحی و روانی به پزشکی قانونی معرفی کرد.
با تشکیل جلسه کمیسیون ویژه، پزشکان حاضر در جلسه جنون قاتل ٣١ساله را تأیید نکرده و اعلام کردند مرد همسرکش از نظر روحی و روانی سالم است.

سرانجام با گذشته ١٣ ماه از قتل و تکمیل پرونده قرار جلب به دادرسی از سوی سعید احمدبیگی، بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی، صادر شد. همچنین کیفرخواست متهم به اتهام قتل عمد صادر شد تا مرد همسرکش به‌زودی در دادگاه یک کیفری محاکمه شود. در دومین پرونده عامل جنایت در مغازه جگرکی که جسد مقتول را با حفر چاه دفن کرده بود، با صدور کیفرخواست به‌زودی در دادگاه کیفری محاکمه می‌شود. مردی میان‌سال آذر سال ٩٣ با مراجعه به پلیس از ناپدیدشدن پسر ٢٣ساله‌اش به نام یاشار خبر داد. این مرد در شکایتش به کارآگاهان پلیس آگاهی گفت: پسرم در محله یافت‌آباد مغازه جگرگی دارد و دو روز قبل به خانه آمد و پس‌اندازش را به همراه مبلغی پول نقد من برداشت و مدعی شد می‌خواهد با خرید طلا سرمایه‌گذاری کند، اما دو روز است او گم شده و تلفن همراهش نیز خاموش است.

با اعلام این شکایت، تحقیقات برای شناسایی پسر جوان و اطلاع از سرنوشتش آغاز شد و چند مظنون ازجمله زن جوانی که با او در ارتباط بود، بازداشت شدند.

تحقیقات دراین‌باره ادامه داشت تا اینکه پس از هشت ماه اواخر تیر گذشته یکی از دوستان یاشار که در همان محله مغازه جگرکی داشت، شناسایی و دستگیر شد. تحقیقات از حسین ٣٠ ساله ادامه داشت تا اینکه متهم دچار تناقض‌گویی شد و بالاخره پس از ٢٤٠ روز سکوت در بازجویی‌های تخصصی، به قتل یاشار اعتراف کرد.

حسین در تشریح جزئیات قتل گفت: می‌دانستم یاشار پول زیادی دارد و من نیز مشکل مالی داشتم. چند روز قبل از قتل، پسر جوان به مغازه‌ام آمد و مدعی شد می‌خواهد با پول‌هایش سکه بخرد. این بهترین فرصت برای من بود تا از مشکلات مالی رها شوم. به‌همین‌دلیل سلاحی را خریدم و در کف مغازه‌ام چاه عمیقی حفر کردم تا پس از سرقت و قتل، جسد را دفن کنم تا کسی از موضوع باخبر نشود. روز جنایت یاشار را به بهانه اینکه آشنایی دارم که سکه را زیر قیمت می‌فروشد به مغازه کشاندم و با شلیک گلوله او را به قتل رساندم بعد هم جسد را داخل چاه انداختم و روی آن را پوشاندم. دو روز شیلنگ آبی را درون چاه انداختم تا خاک نشست کرده و جسد زیر خاک مدفون شود.

قاتل جوان اضافه کرد: نقشه من حساب‌شده بود و فکر نمی‌کردم راز قتل افشا شود. هنوز نمی‌دانم کجای کارم اشتباه بود که پس از هشت ماه قضیه فاش شد.

متهم درباره پول‌های سرقتی از پسر جوان، نیز گفت: بعد از قتل، ٩٥‌ میلیون تومان سرقت کردم که با بخشی از آن بدهی پدرم به پدر مقتول را پرداخت کردم و مقداری طلا برای همسرم خریدم. دو ماه بعد از قتل نیز هشت معتاد را با پول‌های مقتول به کمپ ترک اعتیاد فرستادم تا اعتیادشان را ترک کنند. در این مدت مقداری از پول‌ها را خرج کردم و فقط ٢٠‌ میلیون تومان از آن باقی مانده است. بعد از اعترافات قاتل خونسرد، سرانجام تیم جنایی با همکاری آتش‌نشانی مرداد گذشته توانستند جسد یاشار را از عمق شش‌متری چاه خارج کنند.

سرانجام پس از تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه جنایت، قرار جلب به دادرسی عامل قتل در مغازه جگرکی از سوی قاضی سعید احمدبیگی، بازپرس ویژه قتل تهران، صادر شد. پس از صدور این قرار، کیفرخواست متهم به اتهام مباشرت در قتل عمدی با اسلحه، سرقت مسلحانه و مقرون‌به‌آزار و نگهداری و حمل سلاح جنگی صادر شد تا حسین به‌زودی در دادگاه یک کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گیرد.

منبع: روزنامه شرق
برچسب ها: متهم ، طلاق ، همسرکشی ، قتل
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان