تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
نظارتی بر قیمتها نیست؛

گرانی نان غیرقانونی است

در شرایطی که قیمت نان طی هفته‌های گذشته مجدداً و بدون داشتن مجوز افزایش یافته است، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی اظهار کرد که این اتفاق نیفتاده و اگر قیمت نان افزایش یابد، غیرقانونی است.

رویداد۲۴ براساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار هر عدد نان بربری باید ۶۵۰ تومان، نان سنگک سنتی ۸۰۰ تومان، نان تافتون سنتی ۴۰۰ تومان و لواش ۲۱۰ تومان در تهران فروخته شود که البته این نرخ‌ها در استان‌های دیگر متفاوت بوده و براساس محاسبات ابلاغیه‌های کارگروه‌های تنظیم بازار استانی آن مناطق مشخص می‌شود.

این در حالی است که در آذرماه سال ۱۳۹۶ با دستور رئیس جمهور تصمیم ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت نان به حالت تعلیق درآمد اما نانوایی‌ها از آن زمان تاکنون نه تنها از وزن چانه خمیر نان کاسته‌اند بلکه کیفیت نان را نیز کاهش داده‌اند و در این بازه زمانی حدود دو ساله، دو بار قیمت را به صورت غیرقانونی و بدون داشتن مجوز افزایش داده‌اند.

مرحله اول زمانی بود که این افزایش قیمت نان منتفی شد اما نانوایی‌ها حاضر نبودند به آن تن بدهند و همچنان قیمت بالا ماند و دومین بار امسال بود که نانوایی‌ها به صورت کاملاً خودسر قیمت نان را به بهانه‌های مختلف از جمله اضافه کردن چند دانه کنجد تا دو برابر افزایش دادند به گونه‌ای که امروز در بازار هر عدد نان بربری و سنگک ۲,۰۰۰ تومان قیمت دارد.

در این رابطه بیژن نوروزمقدم - رئیس اتحادیه نانوایان سنتی - گفت: این اتفاق در نانوایی‌هایی که از سهمیه آرد دولتی استفاده می‌کنند نیفتاده است و اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد تخلف بوده و غیرقانونی است.

مشخص نیست دستگاه‌های نظارتی و بازرسان اتاق اصناف ایران و تهران چرا بر نانوایی‌ها نظارت نمی‌کنند و با آن‌هایی که اقدام به گران فروشی نان می‌کنند برخوردی صورت نمی‌گیرد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان