تاریخ انتشار: ۲۱:۴۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸

توضیحات وکیل بابک زنجانی در مورد ۳۰ هزارنامه جنجالی او

در گفتگو با وکیل مدافع بابک زنجانی در مورد ۳۰ هزارنامه‌ای که او در زندان نوشته پرسیدیم، از اینکه مخاطب این نامه‌ها چه کسانی بودند و چه نکاتی در این نامه‌ها مطرح شده است.

 رویداد۲۴ مراسم تودیع و معارفه دادستان تهران صبح امروز، در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) آغاز شد؛ در این مراسم عباس جعفری دولت آبادی دادستان سابق تهران اقدامات انجام شده در دادستانی تهران طی دوران مسئولیتش در این سمت را تشریح کرد.

او در بخشی از اظهارات خود عنوان کرد که «پس از روی کار آمدن دولت جدید، با پرونده بابک زنجانی مواجه شدیم. پرونده‌ای که شش سال است در حال بررسی است و هنوز زلزله بابک زنجانی پا بر جاست. متهم در این مدت ۳۰ هزار نامه نوشته است، این‌ها را می‌گویم که در تاریخ بماند و آن‌ها که می‌گفتند آقای دادستان چه می‌کنید بدانند که تمامی این نامه‌ها خوانده شد و امیدوارم دادستان جدید وقت کنند و آن‌ها را بخوانند.»


خبرنگار «صبح‌شد» برای اطلاع از جزئیات آنچه به عنوان نامه‌های ارسالی بابک‌زنجانی عنوان شد به سراغ رسول کوهپایه‌زاده وکیل مدافع او رفت.


کوهپایه‌زاده در ابتدای این گفتگو کوتاه می‌گوید: «بابک زنجانی براساس قوانین و مقررات موضوعه و آیین نامه داخلی زندان مانند هر زندانی دیگری از حق قانونی خودش جهت مکاتبه و نامه نگاری استفاده کرده است.»

مخاطب ۳۰ هزارنامه متهم جنجالی

«مخاطب این ۳۰ هزار نامه‌ها چه کسانی بودند؟» پاسخ وکیل مدافع زنجانی به این سوال این جمله کوتاه بود: «مراجع مختلف و ذی صلاح قضایی و قانونی.»

وی توضیحات خود را اینگونه تکمیل می‌کند: «این نامه‌های متعدد در مورد موضوعات مختلف پیرامون پرونده خطاب به مراجع مختلف و ذی صلاح قضایی و قانونی نوشته شده بود.»

کوهپایه زاده در بخش دیگر این گفتگو به دادستان جدید تهران پیشنهاد داد تا این مکاتبات را مطالعه کند و اضافه می‌کند: مطالعه و بررسی این مکاتبات از سوی دادستان جدید تهران قطعا می‌تواند اطلاعات بیشتری را نسبت به این پرونده در اختیار او قرار دهد.

وکیل مدافع بابک زنجانی در ادامه با بیان اینکه یکی از وظایف مهم دادستانی اجرای حکم است به خبرنگار «صبح‌شد» می‌گوید: «در پرونده بابک زنجانی مهمترین مسئله و موضوع در اجرای حکم رد مال و بازگشت وجوه به بیت المال است حضور دادستان جدید را به عنوان یک شهروند به فال نیک می‌گیرم و امیدوار هستم در قسمت ردمال قاطعیت و سرعت عملکرد دادستانی جدید تهران موجب شود تا موانع و مشکلات و گره‌هایی که در جریان روند انتقال وجوه، استرداد وجه و تسویه بدهی موکل وجود دارد با تدبیر و قاطعیت و به سرعت رفع شود.

وی در خاتمه نیز می‌افزاید: «با ردمال، هم حقوق بیت‌المال استیفا می‌شود و هم براساس رای قطعی صادره از سوی دیوان‌عالی کشور که صراحتا بیان داشته در صورت پرداخت بدهی موکل استحقاق بهره مندی از ماده ۱۱۴مجازات اسلامی است مقدمات عفو او فراهم شود.»
 
منبع: صبح شد
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان