تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

ائتلاف در قم/ همکاری فرماندهان برای عبور از لاریجانی

با قانون جدید وزارت کشور، اصولگرایان و اصلاح طلبان باید برای فعالیت مجوز ائتلاف و جبهه‌ دریافت کنند.

ائتلاف فرماندهان برای عبور از لاریجانی

رویداد۲۴ حالا که وزارت کشور دستور داده ائتلاف‌ها و جبهه‌ها مجوز خود را از این نهاد دریافت کنند، بعضی خط کشی‌ها، با وجود سانسور در رسانه‌های اصولگرا، از همیشه پررنگ‌تر دیده می‌شود. یکی اینکه «جبهه شورای هماهنگی اصولگرایان» با حضور شش گروه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جانبازان انقلاب اسلامی، وفاداران انقلاب اسلامی، پیشرفت و عدالت، آبادگران ایران اسلامی و رهپویان انقلاب اسلامی تشکیل شده است؛ شش تشکلی که همگی حول یک یا چند فرمانده نظامی تشکیل شده‌اند.‌

ایثارگران (جمعی از فرماندهان دفاع مقدس خاصه در سپاه) رهپویان (جمعی از فرماندهان بسیج دانشجویی به خصوص در زمان ریاست زاکانی) پیشرفت و عدالت (جمعی از نزدیکان قالیباف) آبادگران (نزدیک به سردار محسن رضایی) و دو سه تشکل اقماری و وابسته به همین احزاب.

مهمترین خبر، اما ائتلاف مجدد قالیباف با دوستان نظامی قدیمی بود. سردار قالیباف، که از ۴۴ سالگی آرزوی نشستن بر صندلی ریاست جمهوری را داشته، خیلی دوست دارد در شصت سالگی به این آرزو دست پیدا کند. قالیباف در حالی چنین سودایی در سر دارد که این روزها خود را منتقد سرسخت اصولگرایی نشان می‌دهد. او چند روز گذشته گفته بود اصولگرایان الفبای سیاست نمی‌دانند.

البته این ائتلاف در ظاهر فقط در شهر قم صورت گرفته، اما همه می‌دانند مهمترین محور ائتلاف اصولگرایان سنتی (جامعتین) نیز خاستگاه خود را در قم بنا کرده است.

نکته مهم این ائتلاف، توجه به جایگاه لاریجانی از یک طرف و جبهه پایداری از طرف دیگر است. به این ترتیب حتی اگر این جبهه بخواهد فقط در شهر قم نیز رقابت کند از همین امروز فقط سه رقیب اصولگرا دارد که نتیجه این رقابت، شاید حتی در انتخاب رئیس مجلس یازدهم نیز اثرگذار باشد. پیش از این مثلث آنلاین نوشته بود، قرار شده مجموعه‌ای از نیرو‌های تکنوکرات‌های اصلاح طلب و اصولگرای همسو با علی لاریجانی با هم فهرست سراسری در انتخابات مجلس بدهند.

در انتخابات دوره گذشته نیز لاریجانی در فهرست اصولگرایان قرار نداشت و فقط در لیست امید قرار گرفته بود. اما در نهایت به عنوان نماینده دوم وارد مجلس شد. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان