تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۸
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد؛

کسری بودجه ۶۰ هزار میلیاردی به علت عدم تحقق درآمد‌های نفتی/ ایران گران اداره می شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید کاهش درآمدهای نفتی در پی تحریم های آمریکا بر میزان درآمدهای مالیاتی نیز اثرگذار است به همین دلیل کسری بودجه ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومانی قابل پیش بینی است.

کسری بودجه ۶۰ هزار میلیاردی به علت عدم تحقق درآمد‌های نفتی/ ایران گران اداره می شود

رویداد۲۴ محمدحسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ، با اشاره به تعیین سه راهکار توسط رییس کل بانک مرکزی برای تامین کسری بودجه ، گفت: آقای همتی مسئول حفظ ارزش پول ملی کشور و اصلاح سیاست های ارزی است بنابراین این سوال مطرح می شود که جایگاه آقای همتی برای ارائه راهکارهای تامین کسری بودجه کشور کجاست؟

بازار سرمایه کشش فروش اوراق دولتی بیشتر را ندارد

 نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: برکسی پوشیده نیست با افزایش صادرات نفت، درآمد کشور نیز بیشتر می شود اما نکته مهم این است که در شرایط کنونی کشور قادر به فروش نفت نیست از سوی دیگر براساس گفته های آقای همتی با افزایش فروش اوراق دولتی می توان درآمدها را افزایش داد اما در حال حاضر بازار سرمایه کشش فروش اوراق دولتی بیشتر را ندارد و پیمانکاران این اوراق را قبول نمی کنند.

وی درباه برداشت از صندوق توسعه ملی برای جبران کسری بودجه، اظهار کرد: برداشت از صندوق توسعه ملی منوط به اذن مقام معظم رهبری است و در حال حاضر این صندوق منابعی چندانی برای برداشت ندارد.

دولت در وهله نخست برای جبران کسری بودجه باید هزینه های خود را کاهش دهد؛ ایران گران اداره می شود و باید دید در مقابل منابعی که صرف حقوق کارمندان دولت می شود آیا افزایش بهره وری اتفاق می افتد.

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره راهکارهای مناسب برای جبران کسری بودجه، خاطرنشان کرد: دولت در وهله نخست باید هزینه های خود را کاهش دهد؛ ایران گران اداره می شود و باید دید در مقابل منابعی که صرف حقوق کارمندان دولت می شود آیا افزایش بهره وری اتفاق می افتد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان