تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۴
در نشست کمیته سراسری کنگره سراسری مردمی

عبدالله صالح: با انصار الله هم از نظر میدانی و هم سیاسی ائتلاف کامل داریم

رئیس‌جمهور پیشین یمن ضمن اعلام مخالفت خود با مذاکرات ژنو و هر مذاکراتی که دولت مستعفی یمن در آن شرکت کند، خواهان مذاکره مستقیم با عربستان شد.
رویداد24: علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن در نشست کمیته سراسری کنگره سراسری مردمی اعلام کرد که در صورت عدم توقف جنگ عربستان حزب وی و جنبش انصارالله در مذاکرات آینده با دولت مستعفی یمن شرکت نخواهند کرد.

وی خواهان مذاکره مستقیم حزبش و جنبش انصارالله با عربستان شد و گفت: ما هیچ مذاکره‌ای با مزدوران و فراری‌ها نداریم بلکه مذاکره ما ابتدا با عربستان با نظارت سازمان ملل و روسیه به عنوان یک کشور بی‌طرف خواهد بود.

وی ائتلاف کامل خود با انصارالله هم از نظر میدانی و هم سیاسی را اعلام کرد.

عبدالله صالح همچنین از هیات انصارالله و حزب کنگره سراسری مردمی که در مذاکرات ژنو2 شرکت کردند به دلیل موضع مثبت و یکپارچه آنها قدردانی کرد و گفت: انصارالله و حزب کنگره سراسری می‌دانستند کجا می‌روند و چه می‌خواهند اما هیات دولت مستعفی به سوئیس رفت و نمی‌دانست چه می‌خواهد. تنها بر دو نکته خروج اسرا و توزیع کمک‌های غذایی در برخی شهرهای یمن و نه همه شهرها تاکید می‌کرد. این یک اقدام طایفه‌ای است که عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن که هیچ مشروعیتی ندارد برای تحقق آن تلاش می‌کند.

وی افزود: تنها کسانی که در صنعاء، صعده و استان‌های دیگر پایداری و مقاومت می‌کنند مشروعیت دارند. فراری‌ها و هیات ریاض هیچ مشروعیتی ندارند. حکومت هادی و خالد محفوظ بحاح، نخست وزیرش یک حکومت خانوادگی است و به هیچ وجه مورد قبول نیست.

صالح تصریح کرد: 9 ماه حملات بیرحمانه را تحمل کردیم و همچنان آماده تحمل جنگ طولانی و بیشتر از این هم هستیم. من تکرار می‌کنم هنوز جنگ آغاز نشده و اگر عربستان و حامیانش راه صلح را برنگزینند جنگ طولانی را آغاز خواهیم کرد و با انصارالله در میدان حضور خواهیم داشت.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: یمن ، انصارالله
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان