تاریخ انتشار: ۰۰:۱۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
تهران منتظر انتخابات ۲۰۲۰ آمریکاست؟

تحلیل سرویس اطلاعاتی سوییس از آینده توافق هسته‌ای/ ایران صبر استراتژیک پیشه کرده است

یک رسانه اسرائیلی مدعی شده به اسنادی از سرویس اطلاعاتی سوییس دست پیدا کرده که نشان می‌دهد ایران منتظر تغییر رییس جمهور آمریکاست و به همین دلیل صبر کرده و از توافق هسته‌ای خارج نمی‌شود. سوییس حافظ منافع آمریکا در ایران است.
تحلیل سرویس اطلاعاتی سوییس از آینده توافق هسته‌ای/ ایران صبر استراتژیک پیشه کرده
 
رویداد۲۴ اورشلیم پست در یادداشتی مدعی شده گزارش‌هایی از سرویس اطلاعاتی سوییس به دستشان رسیده که نشان می‌دهد ایران در انتظار انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکاست و به امید تغییر دونالد ترامپ تا نوامبر ۲۰۲۰ از برجام خارج نخواهد شد.

این نشریه اسرائیلی گفته ۷۹ صفحه سند به دستشان رسیده که ۵۰ بار در آن به ایران اشاره شده و این شامل بخش‌هایی درباره برنامه هسته‌ای، موشکی، تروریستی، جاسوسی و فعالیت‌های سایبری ایران بوده است.
 
به ادعای این رسانه، در اسناد اطلاعاتی سوییس گفته شده رهبران ایران صبر استراتژیک پیشه کرده و در انتظار تغییر دولت ترامپ هستند. ایران به توافق هسته‌ای پایبند می‌ماند، اما به حمایت‌هایش از نیرو‌های ضد اسرائیلی در منطقه نیز ادامه می‌دهد، ولی با کمک‌های مالی کمتر.
 
این رسانه اذعان کرده ایران برنامه موشکی‌اش را متوقف نخواهد کرد. این روز‌ها بر روی موشک‌های کوتاه برد هدف‌گذاری کرده است.
 
اورشلیم پست مدعی شده این یافته‌ها در ماه می افشا شده و ایران در ماه جولای کاهش تعهدات برجامی‌اش را آغاز کرده در نتیجه این توالی نشان می‌دهد ادعای سوییس درباره پایبندی ایران به برجام صحت ندارد.
 
به گزارش رویداد۲۴ این رسانه اسرائیلی نوشته ایران غنی‌سازی اورانیوم خود را افزایش داده و میزان اورانیوم انبار شده‌اش را نیز بیشتر کرده است. مقامات اطلاعاتی سوییس در این اسناد نوشته‌اند که ایران تا زمانی که مقدور باشد برای دولت جدید واشنگتن صبر خواهند کرد و در مورد بخش موشکی نیز ایران به بهبود دقت موشک‌های بالستیک دوربردش ادامه می‌دهد.
 
بر اساس این داده‌ها، ایران برای افزایش برد موشک‌هایش از ۲۰۰۰ کیلومتر به بالا به دلایل سیاسی که برای آنها مهم است محدودیت‌هایی قائل است، اما باید گفت دلایل ایران فنی نیست بلکه سیاسی است.
 
سوییس مسئول حفاظت از منافع آمریکا در ایران بعد از بحران گروگانگیری و قطع روابط دو کشور است. بر اساس گزارش اطلاعات سوییس، برای کشور‌هایی که هدف منع اشاعه سلاح هستند یعنی پاکستان، ایران، سوریه و کره شمالی، وضعیت تغییری نکرده است.
 
این گزارش مدعی است که اهداف برنامه پیشرفته سلاح هسته‌ای یا دستیابی به سلاح هسته‌ای برای ایران هنوز یک تهدید مرگبار است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان