تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸

تعلیق فدراسیون جودو ایران به کجا رسید؟/ میراسماعیلی: به دادگاه CAS شکایت کردیم

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو گفت: با سکوت خود سعی کردیم شرایط جودو بدتر نشود.
تعلیق فدراسیون جودو ایران به کجا رسید؟/ میراسماعیلی: به دادگاه CAS شکایت کردیم
رویداد۲۴ آرش میراسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت تعلیق جودوی ایران اظهار داشت: در حاشیه مسابقات قهرمانی جهان اتفاقاتی رخ داد که این اتفاقات واقعا زیبنده جودو نبود. شاید ورزشکار ما هم به نوعی در این اتفاق بی‌تاثیر نبود و با این کارش باعث شد شرایط برای ما واقعا سخت شود و مسئولان فدراسیون جهانی عجولانه و خیلی ظالمانه در خصوص این موضوع عمل کردند.

وی ادامه داد: تا امروز فرصت داشتیم تا دفاعیات خودمان را به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی ارسال کنیم و به همین دلیل روز گذشته (جمعه) این دفاعیات را برای آن‌ها ارسال کردیم تا مورد بررسی قرار گیرد. خود فدراسیون جهانی تعلیق پیش‌گیرانه‌ای را برای ما انجام داد که همین اتفاق منجر به این شد تا نتوانیم در مسابقات نوجوانان جهان شرکت کنیم.

رئیس فدراسیون جودو تصریح کرد: بحث تعلیق فدراسیون جودو ایران در کمیته انضباطی در حال بررسی است و آن‌ها این فرصت را به ما داده‌اند تا ۱۰ اکتبر شکایتی را به دادگاه CAS ارائه بدهیم. ظرف این مدت من سعی کردم سکوت کنم تا کسانی که این موضوع را پیگیری می‌کنند، خوراک دست آن‌ها ندهم. رایزنی‌های خوبی توسط رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش انجام گرفت، که باید از مسئولان مربوطه کمال تشکر را انجام دهم.

میر اسماعیلی در ادامه گفت: روز گذشته هم متوجه شدیم جدا از ما یک شکایتی به CAS ثبت شده که ان‌شاءالله این مسئله را هم ظرف روز‌های آینده پیگیری خواهیم کرد، چون مرجع پاسخگویی ما هستیم. امیدوارم این هماهنگی را ظرف دو روز آینده انجام دهیم و فرقی نمی‌کند چه ارگانی باشد، چرا که ما دنبال احقاق حقانیت ایران هستیم.

وی افزود: به نظرم باید هماهنگ و هم پا با هم حرکت کنیم و خوشبختانه در این مدت رایزنی‌های خوبی توسط وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک صورت گرفته است. کمیسیون بین‌الملل کمیته ملی المپیک یک شکایتی را بدون اطلاعی من انجام داده که در حال هماهنگی در این خصوص هستیم و در این رابطه جلسه‌ای را با مسئولان مربوطه خواهیم داشت. خیلی خوشبین هستیم که بتوانیم با مذاکرات موضوعات را برطرف کنیم.

رئیس فدراسیون جودو در پایان خاطرنشان کرد: طبیعتا به زودی کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد، حتی می‌توانیم به تصمیم کمیته انضباطی هم اعتراض کنیم. صالحی‌امیری صحبت‌های خیلی خوبی را با توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی داشته و خوشبختانه مسئولان IOC هم به این موضوع ورود کردند و امیدوارم جلسه‌ای با داوری کمیته بین‌المللی المپیک برگزار شود. اتفاقی که برای ما رخ داده، برای خیلی از کشور‌های دنیا هم به وجود می‌آید. در حال تدابیری هستیم تا مشکلات را حل کنیم تا این شرایط دیگر برای جودو کشورمان پیش نیاید.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان