تاریخ انتشار: ۰۴:۴۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

از دیوار سفارت بالا بروید، پست بگیرید!/ ادامه انتصاب قالیبافی‌ها در شهرداری تهران

انتصاب اصولگرایان و افرادی که به لحاظ واکنش‌های فرهنگی با این طیف وفاق بیشتری دارند در حالی در شهرداری تهران که امروز ظاهرا به دست اصلاح‌طلبان اداره می‌شود، انجام می‌شود که دقیقا مهم‌ترین وجه متمایز کننده این دو طیف همین نقطه نظرات فرهنگی است، انتصاب سیدحسین میر اسماعیلی به عنوان سرپرست روابط عمومی منطقه ۴ تهران یکی از همین انتصاب‌هاست.
امیر حسین اسماعیلی شهرداری تهران
رویداد۲۴ چند روز پیش سیدحسین میر اسماعیلی به عنوان مدیر روابط عمومی منطقه ۴ شهرداری تهران برگزیده شد، اما این موضوع واکنش‌هایی زیادی را به همراه داشت. منتقدان با انتشار عکس‌هایی، او را به عنوان یکی از حمله‌کنندگان به سفارتخانه انگلیس معرفی کردند. برخی نیز از او دفاع کردند. بهروز شجاعی از فعالان رسانه در توییتی نوشت: «عکس ملاک نیست و اسماعیلی اصلاح طلب است و قبلا در انتخابات پوستر چسبان بوده است!» با این حال انتقادات بسیار بیشتر بود؛ یکی از کاربران توییتر به طنز نوشته بود «ساکنان منطقه چهار تهران مراقب در و دیوار‌های ساختمان‌هایشان باشند!»
 
مدیر روابط عمومی شهرداری: انتصابات شهرداری منطبق با رای مردم است!
 
غلامحسین محمدی مدیر روابط عمومی شهرداری تهران درباره این انتصاب به رویداد۲۴ می‌گوید: برای ما پیشینه سوء از ایشان محرز نشده است و در حال بررسی این موضوع هستیم.
 
او با تاکید براینکه که انتساب در مناطق بر عهده شهرداران هر منطقه است، می‌گوید: میر اسماعیلی در حال حاضر از سوی شهردار منطقه به عنوان سرپرست روابط عمومی به ما معرفی شده است و ما تنها اقدام به رد یا تایید فرد معرفی شده می‌کنیم و خودمان کسی را مستقیما معرفی نمی‌کنیم، اما خودمان را موظف می‌دانیم که از همه نیرو‌های شایسته شهرداری استفاده کنیم.
 
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در دفاع از انتصاب میراسماعیلی می‌گوید او ۱۰ سال است که به عنوان کارمند شهرداری مشغول به کار است و عملکرد مثبتی هم دارد و از حدود ۲ سال پیش در مرکز ارتباطات شهرداری سمت‌های بالاتری داشته و پیش از حضور من در سمت فعلی در مقطعی معاون اجرایی این مرکز بوده است و اکنون هم به عنوان کارمند شهرداری حق دارد فعالیت کند.
 
محمدی با اشاره به اینکه میراسماعیلی فعلا سرپرست روابط عمومی منطقه ۴ بوده و هنوز به کمیته انتصابات معرفی نشده است، می‌گوید: قطعا اگر هم معرفی شود، سلیقه‌ای برخورد نمی‌کنیم و برخوردمان تخصصی است. به نظر من بخشی از حساسیتی که روی این موضوع ایجاد شده واقعی نیست و ما براساس شایستگی‌های افراد و نوع عملکردشان تصمیم می‌گیریم. در شهرداری انتصابات مهم و قابل دفاع و منطبق با رای مردم انجام شده و نمی‌توان با ایراد اتهاماتی مبهم به افراد یک طرفه قضاوت نمود.
 
انتصاب میراسماعیلی به عنوان سرپرست روابط عمومی منطقه ۴ در حالی انجام گرفته که چندی پیش اداره روابط عمومی این منطقه در ارزشیابی عملکرد سال ۹۷ روابط عمومی‌های مناطق ۲۲ گانه تهران بالاترین نمره را به خود اختصاص داده، با این حال مدیر روابط عمومی تغییر کرده و میراسماعیلی جایگزین او شده است. انتصاب عجیب شهرداری تهران این سوال را به ذهن می‌آورد که دلیل این تغییر چیست؟

چندی پیش محمدجواد حق شناس عضو شورای شهر تهران در نامه‌ای گلایه آمیز به پیروز حناچی نوشت که او برآمده از رای مردم به اصلاح طلبان است بنابراین حق ندارد شیوه مدیریتی سردار قالیباف را در شهرداری در پیش بگیرد. 

در بخشی از نامه حق شناس، این چنین آمده است: «شورای شهر اصلاح‌طلب شهرداری را انتخاب کرده تا نماینده این شورا و رأی‌دهندگان آن در اداره امور شهر باشد، اما شهرداری که به دلیل شهرت و گذشته صلاح طلبیش انتخاب شده بلافاصله در چرخشی عجیب، خود را وامدار انتخاب و رأی‌دهندگان ندانسته و در رویکردی عجیب همصدا با افراط‌گرایان علیه اصلاح‌طلبان و در انتصابات، خود را جزیره‌ای مستقل و خودمختار می‌داند و برخلاف رأی و نظر شورای شهر عمل می‌کند و حتی منتظر اعلام نتیجه استعلام خود نمی‌ماند.»

اشاره حق شناس به حضور مدیران قالیبافی در شهرداری بود. آنچنانکه جوادی یگانه از یاران نزدیک قالیباف با حکم حناچی به سمت معاونت فرهنگی شهرداری انتخاب شد و چندی بعد هم میثم امرودی دیگر معاون قالیباف به عنوان رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری انتخاب شد.


بیشتر بخوانید:

به گزارش رویداد۲۴، غلامحسین محمدی معتقد است میر اسماعیلی ارتباطی به بالا رفتن از دیوار سفارتخانه ندارد و می‌گوید سوء پیشینه‌ای از او در دست نیست، با این حال عکس‌هایی که آذر ماه سال ۱۳۹۰ در خبرگزاری فارس منتشر شده، از چیزی دیگر حکایت دارد.

اصلاح طلبان معتقدند آنها در مسائل فنی و عمرانی چندان وجه افتراقی با اصولگرایان ندارند و هر دو جریان معتقد به حل معضل ترافیک و آلودگی و گسترش خطوط مترو و ... هستند و کسی انتقادی به مدیران اصولگرا در این بخش ندارد اما وجه تمایز آنها دقیقا در مسائل فرهنگی است؛ این دقیقا همان نقطه‌ای که شهرداری تهران به جای استفاده از اصلاح طلبان، از نیروهای اصولگرا نزدیک به سردار قالیباف استفاده می‌کند. بنابراین نکته ابهام برانگیز در انتصاب میراسماعیلی به عنوان مدیر روابط عمومی در شهرداری این است که ویژگی فرهنگی این فرد برای انتخاب چه بوده است؟

اگر زمانی در ابتدای انقلاب جوانان بسیاری با بالا رفتن از دیوار سفارتخانه‌ها توانستند به چرخه قدرت سیاسی وارد شوند، آیا در دهه چهارم انقلاب نیز همین ویژگی برای انتصاب‌ مدیران نیاز است؟

بالارفتن از دیوار سفارتخانه‌ها و ایجاد فضای تنش‌زا که می‌تواند روابط خارجی کشور را تحت تاثیر قرار داده و بر اعتبار جهانی کشورمان خدشه وارد کند تخلفی آشکار است بنابراین انتخاب چنین فردی را باید تلویحا به معنای تایید همان رفتار‌ها تلقی کرد؟  شاید بد نباشد که مدیریت شهر تهران به یاد داشته باشد آرای مردم تهران به اصلاح‌طلبان دقیقا ناشی همین تمایز فکری بود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
1
1
مردم باید هزینه ریخت و پاش و فساد شهرداری ها را با برچسب هایی همچون عوارض شهرداری بدهند تا فرزندانشان را اروپا و آمریکا بفرستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
3
2
چرا حرف بیخود میزنی با این خبرت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
0
0
به قول محمود احمدی نژاد اب را بریز جایی که ممی سوزد سایت رویداد ۲۴ اصلاح طلبان بی خواصیت چه گلی به سر مردم زدند که شما دارید به خاطر انتصاب یک نفر ....
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
1
0
خودشان صلح کردند شما رضایت نمیدهی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
0
0
و‌ هرچه به اتاق سفیر نزدیک تر بشوید پست شما ارتقا می یابد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
1
0
روحانی مملکت را50 سال عقب بردی
نظرات شما
پیشخوان