تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸
عبداله ویسی:

استراماچونی را اذیت نکنند مدعی قهرمانی است

سرمربی سابق تیم استقلال خوزستان گفت: بعد از دو سه هفته که شاید استقلالی‌ها ناراحت بودند، نتایج نشان می‌دهد که استراماچونی سرمربی باتوان، پرتلاش و بادانشی است که می‌تواند به فوتبال ما کمک کند.
استراماچونی
رویداد۲۴ عبدالله ویسی سرمربی اسبق تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر درباره سفر به ایتالیا و ملاقات با آنتونیو کونته در تمرینات اینتر اظهار داشت: اول از همه باید از استراماچونی تشکر کنم. من با استراماچونی در جلسه سرمربیان لیگ برتری با مارک ویلموتس آشنا شدم. شماره‌اش را گرفتم و با هم در تماس بودیم. چند وقت پیش به تمرینات استقلال رفتم و با یکدیگر ملاقات کردیم.

ویسی در پاسخ به این سوال که استراماچونی چگونه فضای ملاقات او با سرمربی فعلی اینتر را مهیا کرده پاسخ داد: با او صحبت کردم و با کونته تماس گرفت تا شرایط حضورم در تمرین اینتر فراهم شود. جا دارد مجددا از او تشکر کنم که چنین کاری را انجام داده است. قبلا اکثر تیم‌ها با سه دفاع بازی می‌کردند و بعد از آن اغلب تیم‌ها با چهار مدافع بازی کردند، حالا که می‌گویند سه مدافع در ترکیب دوباره طرفدار پیدا کرده است دوست داشتم در کشوری که مهد این ترکیب است به خوبی یاد بگیرم.

سرمربی سابق استقلال خوزستان درباره اینکه چه اهدافی برای حضور در تمرین اینتر دارد، گفت: سرمربیان ایتالیایی بازی با سه مدافع را به خوبی و بهتر از کشور دیگری اجرا می‌کنند و این هدف را دارم که از نزدیک تماشا کنم تا متوجه شوم با چه تمریناتی به این مهم دست پیدا می‌کنند. طبق هماهنگی که انجام شده یک بازی دیدنی با آث رم هم میهمان آن‌ها هستم و آن مسابقه را هم از نزدیک تماشا می‌کنم. از نزدیک خواهم دید که فوتبال سه با سه مدافع در ایران با فوتبالی که در ایتالیا پیاده شده چه تفاوت‌هایی دارد.

ویسی درباره عملکرد آندره آ استراماچونی به عنوان سرمربی در استقلال گفت: از روز اول که در جلسه با ویلموتس با او آشنا شدم دیدم که آدم بسیار خوب و سرمربی بادانشی است که از صحبت کردن و ایده‌هایش کاملا مشخص است. به دوست‌های استقلالی که داشتم در اول فصل گفتم که شرایط آن‌ها بهتر می‌شود و الان بعد از دو سه هفته که شاید استقلالی‌ها ناراحت بودند، نتایج نشان می‌دهد که او سرمربی باتوان، پرتلاش و بادانشی است که می‌تواند به فوتبال ما کمک کند.

او ادامه داد: استقلال در اوایل راه خیلی خوب نبود و به نوعی لنگ می‌زد، چون استراماچونی نمی‌توانست به خوبی سیستمش را پیاده کند. با تفکرات دیگری بازی می‌کردند و زمان می‌برد که استرا موفق شد، اما خیلی کوتاه بود. الان آن‌ها به نحو احسن در کنار هم بازی می‌کنند و هماهنگ هستند. اگر او را اذیت نکنند و به خاطر مسائل برای او حاشیه درست نکنند فکر می‌کنم که می‌توانند مدعی بزرگی برای قهرمانی باشند. استقلال ایتالیایی بازی می‌کند و شاید نسبت به کیفیت بازیکنان قابل قیاس با سری آ نباشد، اما سبکی که استراماچونی پیاده کرده کاملا ایتالیایی است و شبیه به فوتبالی است که از این کشور انتظار می‌رود.

عبدالله ویسی در واکنش به اینکه با حضور کونته اینتر دوباره زنده شده است گفت: دقیقا همینطور است. مربیانی که اهل سبک هستند شاید نتوانند در مدت کوتاه به اهدافی برسند، اما بعد از مدتی که بازیکنان بدانند که سرمربی چه می‌خواهد می‌تواند موفق شوند و حالا می‌بینید که کونته دقیقا همینطور است و از نتایج آن‌ها کاملا چنین چیزی مشخص است. کونته سرمربی موفق و شناخته شده‌ای است که سیستم سه دفاعه را خیلی خوب پیاده می‌کند.

سرمربی سابق شاهین بوشهر در پاسخ به این سوال که اینتر می‌تواند مدعی عنوان قهرمانی باشد یا خیر گفت: اینتر خوب بازی می‌کند، اما آن‌ها در این مسیر رقیب قدرتمندی مانند یوونتوس را پیش رو دارند که با این شرایط همه چیز را دچار ابهام می‌کند. یوونتوس چندین فصل متوالی قهرمانی را در دست داشته و باید ادامه مسابقات را ببینیم تا مشخص شود اینتر در این مسیر موفق خواهد بود یا خیر.

ویسی درباره اینکه شرایط شاهین بوشهر را دنبال می‌کند یا خیر گفت: از روزی که این تیم را ترک کرده‌ام از آن‌ها خبر ندارم و مربی جدیدی را روی کار آورده‌اند. واقعا امیدوارم که موفق باشد، چون بوشهری‌ها آنقدر محبوب هستند که شاهین را داشته باشند و امیدوارم که برای سرمربی جدید کارشکنی نکنند تا کارش را به نحو احسن انجام بدهد.

او درخصوص شایعات پایان همکاری با مارک ویملوتس و بازگشت برانکو ایوانکوویچ به تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: ویلموتس تغییر بزرگی در فوتبال ما ایجاد کرد؛ هشت سال روی دفاع و ضدحمله فوتبال بازی کردیم و او تهاجمی شروع کرد که شاید حالا موفق نبود. ما، مردم، رسانه‌ها و همه دنبال فوتبال زیبا هستیم؛ با یکسری تیم‌های ضعیف بازی کردیم و همه به‌به و چه‌چه راه انداختند که تیم حالا عالی است و همه چیز بی نظیر است، اما واقعیت این است که او خوب نتوانست خودش را القا کند چه در دفاع و چه حمله مخصوصا برابر بحرین و عراق. دو باخت بد داشتیم و در تمام نقاط زمین مشکل داشتیم. همین شد که ویلموتس از حبابی که برایش ساخته بودند خارج شود و حالا هم شایعه آمدن برانکو پدید بیاید که او شناخت خوبی از تیم ملی ما دارد. به عنوان یک ایرانی دوست دارم که او را در تیم ملی کمک کنم و تیم ملی ما لیاقت بیشترین و بالاترین مقام‌ها را دارد. خوشحالی مردم ما به فوتبال است و ما باید کمک کنیم که به این خوشحالی برسند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان