تاریخ انتشار: ۰۶:۰۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

کنگره دو حزب اصلاح طلب برگزار شد/ نمایندگانی که از عضویت در احزاب اجتناب می‌کنند

کنگره دو حزب اتحاد ملت و ندای ایرانیان برگزار شد برخی اعضای حزب اتحاد به خاطر انتخابات مجلس یازدهم ترجیح دادند از حضور در احزاب اجتناب کنند.

انتخابات مجلس یازدهم

رویداد۲۴ انتخابات سومین دوره شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در پنجمین کنگره سراسری این حزب برگزار شد و علی شکوری‌راد برای سومین دور پیاپی در سمت دبیرکلی باقی ماند.

غلامرضا انصاری (سخنگوی هیئت موسس حزب اتحاد ملت) محمد کیانوش راد (نماینده مجلس ششم) محمد فاضلی کیا (داماد میرحسین موسوی) زهرا مجردی (عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و همسر محسن میردامادی)  محمد رمضان زاده (فعال دانشجویی سابق و فرزند عبدالله رمضان زاده) از افرادی بودند که این دوره وارد شورای مرکزی حزب نشدند.

سیدشمس الدین وهابی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت نیز چندی پیش درگذشت و از حضور در شورای مرکزی اتحاد ملت بازماند.

در مقابل شمس‌الدین سیاسی‌راد (نماینده مجلس ششم)  ساجده کیانوش‌راد ( فرزند محمد کیانوش راد و از فعالان ستاد مهندس موسوی) ریحانه طباطبایی (روزنامه نگار اصلاح طلب) جلال محمدلو (از اعضای جوان حزب)، علیرضا خوشبخت (فعال سابق دانشجویی) و مهدی محمودیان (فعال حقوق بشر) به ترکیب شورای مرکزی این حزب اضافه شدند.

محمد کیانوش راد در کنگره این حزب تا لحظات آخر حاضر بود. با این حال او که سابقه عضویت در سازمان مجاهدین انقلاب را داشت، گفته می‌شود بنا دارد به شورای مرکزی حزب توسعه ملی اضافه شود. غلامرضا انصاری نیز در جلسات هیئت موسس حزب راه ملت حضور داشت.

کنگره حزب ندای ایرانیان

همزمان با حزب اتحاد ملت، حزب ندای ایرانیان نیز کنگره خود را برگزار کرد. در کنگره ندای ایرانیان، مهمترین تغییر، عدم حضور بیرانوندی نماینده خرم آباد در مجلس در کنگره این حزب بود.

در افتتاحیه کنگره حزب اتحاد ملت هم تعداد زیادی از نمایندگان مجلس حضور دارند اما حتی غلامرضا حیدری و فرید موسوی که سابقه عضویت در این حزب را دارند، تمایلی به فعالیت در ارکان حزب را نداشتند.

به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس به خاطر گرفتن تایید صلاحیت، از حضور در احزاب اجتناب می‌کنند اما به خاطر رای آوردن در جلسات عمومی احزاب مشارکت می کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
اصلاح طلب یا اصولگرا چه فرقی دارند ؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان