تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۱ دی ۱۳۹۸
عراقچی:

بخاطر تحریم‌ها موانعی بر سر راه روابط میان ایران و ژاپن وجود دارد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به سفر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران به توکیو گفت: ایران قصد دارد روابطش را با ژاپن مستحکم کند و همه راه‌ها را باز نگه دارد.
روابط ایران و ژاپن
رویداد۲۴ «سید عباس عراقچی» که در سفر به ژاپن رئیس جمهوری اسلامی ایران را همراهی می‌کرد، در مصاحبه‌ای با شبکه «ان. اچ. کی» ژاپن که امروز یکشنبه منتشر شد افزود: موانعی بر سر راه روابط بهتر میان ایران و ژاپن وجود دارد.

او گفت این مشکل از تحریم‌های یک جانبه و غیر قانونی ایالات متحده آمریکا نشات می‌گیرد، در غیر این صورت روابط دو کشور خوب است.

عراقچی اظهار کرد ما تلاش داریم باوجود موانع، تحریم‌های یک جانبه و غیرقانونی ایالات متحده، اساس مناسبات دو جانبه و روابط اقتصادی ایران و ژاپن را تقویت کنیم.

حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در راس یک هیات بلندمرتبه به منظور دیدار و گفتگو با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در سفری دو روزه وارد توکیو شد.

«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن خرداد ماه سال جاری به عنوان اولین نخست وزیر این کشور در ۴۰ سال گذشته، به تهران سفر کرد، او در این دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

آبه هدف خود از آن سفر را کمک به کاهش تنش در منطقه عنوان کرده بود و رسانه‌های ژاپنی از تلاش او برای حل مسائل مربوط به برجام و تحریم‌های آمریکا خبر داده بودند.

بیشتر بخوانید:

سفر روز جمعه روحانی به توکیو در پاسخ به سفر آبه و برای تکمیل گفتگو‌هایی بود که در جریان سفر او به ایران شکل گرفته بود.

ژاپن و ایران به طور سنتی روابط دوستانه‌ای دارند روحانی و آبه پیش از این، تابستان سال جاری در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کرده بودند این دیدار، نوزدهمین دیدار رهبران و مقامات ارشد دو کشور در ۱۹ سال گذشته و دهمین دیدار آبه و روحانی است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان