تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۸
اقدام غیرقانونی شهرداری؛

افزایش ۵برابری اجاره دفاتر تاکسی بین شهری

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از اقدام غیر قانونی شهرداری تهران در افزایش ۵ برابری اجاره دفاتر و غرفه‌های تاکسی‌های بین شهری خبر داد.

تاکسی

رویداد۲۴ بررسی‌های میدانی از رانندگان تاکسی‌های کرایه بین شهری نشان می‌دهد، شهرداری تهران شرکت‌های سواری کرایه برون شهری را ملزم به افزایش قرارداد اجاره غرفه تاکسی‌های بین شهری در پایانه‌های مختلف تهران کرده است؛ شرکت‌ها نیز از رانندگان خواسته اند این افزایش ۲۰۰ تا ۵۰۰ درصدی را به کرایه‌ها منتقل کنند؛ در حالی که این اقدام شهرداری تهران بر اساس مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، غیر قانونی و محرک بازار در افزایش قیمت‌ها پس از تصویب افزایش نرخ بنزین است.

رضا بهشتی رئیس کانون کارفرمایی شرکت‌های حمل و نقل سواری کرایه برون شهری نیز از انتقال گلایه مندی این شرکت‌ها به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ستاد تنظیم بازار خبر داده است؛ این در حالی است که شهرداری تهران حاضر به بازگرداندن کرایه غرفه تاکسی‌های بین شهری به نرخ سابق نیست.

محمد علیخانی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز طی نامه‌ای که به حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی شهری شهرداری تهران ارسال کرده، معتقد است تعیین اجاره غرف تاکسی‌های بین شهری باید بر اساس مزایده صورت گیرد و نرخ گذاری این غرفه‌ها با مصوبه شورای شهر امکان پذیر نیست.

نماینده سازمان راهداری: اقدام شهرداری غیر قانونی است / سازمان‌های نظارتی با افزایش اجاره غرفه تاکسی‌های بین شهری مخالفند

در همین خصوص داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تأیید افزایش ۴ تا ۵ برابری اجاره غرفه شرکت‌های تاکسی بین شهری گفت: بر اساس مصوبه سران قوا، هیچ نرخی نباید در شرایط فعلی افزایش یابد؛ هر افزایش نرخی غیر قانونی است و هیچ دستگاهی نباید محرک بازار برای افزایش نرخ کرایه‌ها باشد.

وی ادامه داد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی، ستاد تنظیم بازار و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراتب اعتراض خود را به معاونت حمل و نقل شهرداری تهران منتقل و اعلام کرده اند باید نرخ‌ها به روال سابق بازگردد.

به گفته باقرجوان، تابش رئیس سازمان حمایت نیز طی نامه‌ای که اخیراً به پیروز حناچی شهردار تهران نوشته، این موضوع را یادآور شده و اعلام کرده نباید این رفتارهای مغایر تنظیم بازار انجام شود.

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری یادآور شد: این سازمان نیز از این جهت با افزایش اجاره غرفه‌ها مخالف است که این اقدام به افزایش کرایه تاکسی‌های بین شهری می‌انجامد؛ در حالی که سازمان راهداری با هرگونه افزایش کرایه حمل مسافر به شدت برخورد خواهد کرد؛ چون مردم افزایش کرایه را برنمی تابند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های کرایه بین شهری اجازه افزایش نرخ کرایه را ندارند.

۷۵۰ لیتر سهمیه سوخت دی ماه تاکسی‌های بین شهری واریز شد

باقرجوان در خصوص سهمیه سوخت تاکسی‌های بین شهری نیز خاطرنشان کرد: سهمیه سوخت دی ماه به میزان ۷۵۰ لیتر واریز شده و قرار است از بهمن ماه واریز سهمیه سوخت بر اساس پیمایش باشد؛ در حال حاضر زیرساخت‌های تخصیص سهمیه سوخت بر اساس پیمایش شامل سامانه الکترونیکی صورت وضعیت و همچنین نظارت بر واقعی بودن صورت وضعیت‌ها تهیه شده که جز وظایف سازمان راهداری است اما نظارت بر اجرای این برنامه بر عهده وزارت کشور است.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان