تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
محمدرضا خباز:

صحبت‌های ظریف سیاست‌های اصولی ایران است/ تخریب ظریف همراهی با ترامپ است

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: پسندیده نیست مجموعه‌ای در داخل کشور که به عنوان نیرو‌های نظام فعالیت می‌کنند، حرف دشمن را درست جلوه دهند و از آن برای تخریب دولت و سکاندار سیاست خارجی استفاده کنند.
محمدجواد ظریف
رویداد۲۴ «محمد رضا خباز» اظهارداشت: شرایط کنونی کشور کاملا استثنایی است و انتظار می‌رود که همه گروه‌ها و مجموعه‌های سیاسی کشور، تقویت وحدت و انسجام را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که فقط با انسجام و یکدلی می‌توانیم این گردنه‌های سخت را پشت سر بگذاریم.

این فعال سیاسی با اشاره به فرایند تصمیم سازی در حوزه سیاست خارجی و نقش وزارت امور خارجه در این خصوص گفت: سیاست‌های نظام به ویژه سیاست خارجی به خاطر اثرگذاری بالای آن توسط یک نفر یا یک مجموعه هدایت نمی‌شود و علاوه بر اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام مشورت‌های خود را در این ارتباط به رهبری می‌دهند، نظرات شورای عالی امنیت ملی هم در آن دخیل است.

خباز با یادآوری ثبات تصمیم گیری در سیاست خارجی کشور و تبعیت آن از یک دکترین مشخص در طول ۴۰ سال اخیر گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال گذشته این بوده که با رژیم نامشروع اسرائیل مذاکره نمی‌کند، اما نظام منعی برای مذاکره با بقیه کشور‌ها به شرط دوطرفه، مسالمت آمیز و برد-برد بودن قائل نشده است.

وی به کودتای آمریکا علیه دولت مصدق در سال ۱۳۳۲ و خصومت ورزی‌های این کشور علیه ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ترور سردار سلیمانی و قبل از آن خروج از برجام ادامه روش‌های ناکارآمد ایالات متحده برای استفاده از زور، تهدید و ترور علیه ایران به شمار می‌روند.

صحبت‌های ظریف سیاست‌های اصولی ایران است

معاون اسبق امور تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری تاکید کرد: آمریکا با خروج از برجام نشان داد که مورد اعتماد نیست، اما مقامات ارشد کشور در چارچوب سیاست‌های کلی نظام همواره تاکید کرده اند که اگر این کشور از مسیر اشتباه برگردد، امکان مذاکره وجود دارد.

خباز یادآورشد: به نظر من در طول ۴۰ سال گذشته، ظریف در میان وزیران خارجه بالاترین نمره را دارد و موفقیت‌های وی نشان داد که از یک جوهره و یک راهبرد کاملا موفق برخوردار است.

استاندار اسبق سمنان با اشاره به مصاحبه اخیر ظریف با اشپیگل و پاسخ وی به یک سئوال این روزنامه آلمانی گفت: صحبت‌های وزیر خارجه در مصاحبه با یک رسانه آلمانی، بیان سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی بوده است.

خباز، راه اندازی توئیت فارسی ترامپ را در چارچوب جنگ روانی این کشور علیه ایران ارزیابی کرد و افزود: ترامپ ایجاد شکاف در داخل کشور را از طریق ابزار‌های رسانه‌ای از جمله راه اندازی توئیت فارسی دنبال می‌کند.

توییت‌های فارسی ترامپ قند در دل مخالفان دولت آب کرد

وی درباره رفتار‌های برخی جریان‌های سیاسی در چارچوب جنگ روانی ترامپ، افزود: توئیت فارسی ترامپ، قند در دل بعضی مخالفان دولت آب کرد، آن‌ها حس کردند مستمسکی برای تخریب دولت و سکاندار سیاست خارجی آن پیدا کرده اند و به تخریب ظریف روی آوردند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به سکوت مخالفان دولت در زمان تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: وقتی ترامپ، دارو و مواد غذایی را تحریم کرد، مخالفین دولت سکوت کرده بودند و الان که با هدف موجه جلوه دادن خود، حرف نابجایی زده و مغالطه کرده، عده‌ای در داخل کشور، حرف‌های بی‌اساس و غیرمنطقی و دروغ ترامپ را تکرار می‌کنند.

خباز تصریح کرد: پسندیده نیست که مجموعه‌ای در داخل کشور که به عنوان نیرو‌های نظام فعالیت می‌کنند، حرف نابه جای دشمن را درست و حق جلوه دهند و از آن به ضرر دولت و سیاست خارجی کشور بهره برداری کنند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: رویکرد اتخاذ شده توسط مخالفان دولت، هر هدفی که داشته باشد درست نیست و نوعی همراهی با جنگ روانی دشمن است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان