تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

رد صلاحیت اصلاح طلبان، تبلیغات انتخاباتی در تهران را مختل کرد/ امیدوارم حامیان اصلاحات رای بدهند

محمدرضا بادامچی کاندیدای انتخابات تهران می‌گوید: هرچه به زمان انتخابات نزدیک‌تر شویم تنور انتخابات و رقابت گرم‌تر خواهد شد و بسیاری از حامیان جریان اصلاح‌طلبی هم به پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

محمد رضا بادامچی

رویداد۲۴ محمد آیتی: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان بالاخره لیستی منتشر نکرد و اصلاح طلبان تهران با دو لیست کارگزاران سازندگی و لیست ائتلاف احزاب اصلاح طلب وارد انتخابات شدند. اقدام شورای عالی به این دلیل انجام شد که آنها معتقد بودند به خاطر رد صلاحیت‌های گسترده امکان ارائه لیست وجود ندارد.

انتشار دو لیست اصلاح طلب البته حاشیه‌هایی هم به همراه داشت؛ چه آنکه احزاب اصلاح طلب معتقد بودند آنها باید با ائتلاف یکدیگر لیست بدهند و به صورت مستقل چنین اقدامی نکنند. در چنین شرایطی امکان تبلیغات متمرکز برای اصلاح طلبان تهران سخت شده است.

محمدرضا بادامچی نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم به رویداد۲۴ می‌گوید: عمده‌ترین دلایلی که باعث شده کار تبلیغاتی کاندیدا‌های اصلاح‌طلب حوزه انتخابیه تهران مختل شود، رد صلاحیت برخی همفکران، اضافه شدن برخی نامزد‌هایی که رد صلاحیت شده بودند و تصمیم به انتقال حوزه انتخابیه عده‌ای از دوستان بود. مجموع این اتفاقات منجر به این شده که دو روز از زمان تبلیغات گذشت و لیست واحدی ارائه نشد اما اکنون لیست احزاب اصلاح‌طلب منتشر شد، امیدواریم با وحدت، همدلی و تمرکز روی لیست نهایی کار تبلیغات و رقابت سیاسی ادامه یابد.


بیشتر بخوانید: کار نمایندگان اصلاح طلب برای تبلیغ در انتخابات بسیار سخت است/ جای ژنرال‌ها خالی است


عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: اگر نگاهی به اردوگاه اصولگرایان بیندازیم می‌بینیم که تا حدودی همین اتفاقاتی که ما را گرفتار خود کرده برای آن‌ها و البته به شکل‌های دیگر رخ داده است که این موضوع حکایت از حساسیت بالای این رقابت سیاسی دارد.

نامزد انتخابات مجلس یازدهم در پاسخ به اینکه پایگاه رای اصلاح‌طلبان به خطر افتاده و در این مدت چه کاری می‌توان برای احیای آن انجام داد؟ گفت: جامعه ایران یک جامعه خاص است که تفاوت‌های زیادی با جوامع دیگر کشور‌ها دارد. اگر سابقه سیاسی–اجتماعی ایران را در طول چهل و یک سال انقلاب دنبال کنید، متوجه می‌شوید که همیشه و در حد قابل ملاحظه‌ای مردم در صحنه بوده‌اند و اتفاقاً این حضور در بحران‌ها جدی‌تر بوده است.

او می‌گوید: حضور و مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف برای نظام یک اصل بوده است در حالی که خیلی از کشور‌ها این موضوع را برای خود یک اصل و ملاک نمی‌دانند. امیدواریم هرچه به زمان انتخابات نزدیک‌تر شویم تنور انتخابات و رقابت گرم‌تر شود و بسیاری از حامیان جریان اصلاح‌طلبی هم به پای صندوق‌های رای بیایند.

بادامچی همچنین در پاسخ به اینکه نقش خاتمی در این انتخابات چه خواهد بود؟ گفت: مطمئناً آقای خاتمی هم دغدغه آینده ایران را دارند، اما در حال حاضر خبر از تصمیم و قصد ایشان برای ورود به این صحنه را نداریم اما گفته شده ایشان هم از لیست خاصی حمایت نمی‌کند و تنها در انتخابات شرکت می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان