تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸

سپاهان – پرسپولیس؛ نقش جهان با جادوی ژنرال و یحیی

باز هم سپاهان و پرسپولیس در نقش جهان. آخرین تقابل این تیم در اصفهان برای هواداران طلایی‌پوشان با خاطره‌ای تلخ همراه بود. همان بازی حذفی که با گل احمد نوراللهی قرمز‌های پایتخت به فینال راه پیدا کردند. اما تیم امیر قلعه‌نویی در بازی رفت آن هم در تهران جبران کرد و با نتیجه ۲-صفر پرسپولیس کالدرون را شکست داد. اما الان شرایط هر دو تیم متفاوت است. اختلاف پنج امتیازی‌شان حساسیت این مسابقه را دو چندان کرده است.
سپاهان و پرسپولیس
رویداد۲۴ با اینکه هنوز برای صحبت درباره قهرمانی خیلی زود است، اما نمی‌توان منکر تأثیر سه امتیاز این بازی برای دو تیم شد. تساوی برای امیر قلعه‌نویی با شکست فرقی ندارد، چون همان فاصله امتیازی باقی می‌ماند، اما اگر برنده از زمین خارج شوند اختلاف‌شان به عدد دو می‌رسد و آن وقت کار برای پرسپولیس سخت خواهد شد. در نظر بگیرید پرسپولیس با سه امتیاز به تهران برگردد. اگر این اتفاق بیفتد در آن صورت فاصله هشت امتیازی حاشیه امنیت بسیار خوبی را برای گل‌محمدی در صدر جدول به وجود خواهد آورد.

البته این بازی برای دیگر تیم‌های مدعی مثل استقلال و تراکتور هم اهمیت بسیاری دارد. شاید برای آن‌ها تساوی در بازی اصفهان بهترین نتیجه باشد. پرسپولیس به احتمال خیلی زیاد سیدجلال حسینی را در اختیار نخواهد داشت. در آن طرف هم غیبت ولسیانی برای قلعه‌نویی دغدغه‌هایی را ایجاد می‌کند. سرمربی سپاهان به همان اندازه که از داشتن نیرو‌های تهاجمی خیالش راحت است، گل‌محمدی نگران و عصبانی از غیبت استوکس است.

شاید اگر امروز کالدرون روی نیمکت تیم تهرانی بود بازی برای سروش رفیعی و شایان مصلح تفاوت زیادی پیدا می‌کرد. در آخرین نقطه زمین هر دو تیم، دروازه‌بانان تیم ملی خواهند ایستاد که اتفاقاً هفته سخت و تلخی را در لیگ قهرمانان آسیا پشت سر گذاشتند. پیام نیازمند در نیمه دوم بازی با السد قطر سه مرتبه دروازه‌اش باز شد و علیرضا بیرانوند هم دو گل از الشارجه دریافت کرد. حالا این دو گلر انگیزه‌های زیاد و البته مشترکی دارند تا بازگشت دوباره‌ای داشته و مثل کی‌روش و ویلموتس نظر مساعد اسکوچیچ را هم جلب کنند. بیرانوند بعد از آن بازی با انتقاد‌های بسیاری مواجه شد و خیلی‌ها مدعی هستند که او بعد از امضای قرارداد با تیم بلژیکی انگیزه‌هایش کمتر شده است. او امروز این فرصت را دارد که دوباره شایستگی‌هایش را به نمایش بگذارد. اگرچه برای بیرانوند جدایی از پرسپولیس بعد از کسب عنوان قهرمانی اهمیت بسیاری دارد. اما بازی این دو تیم همیشه جذاب و با حواشی زیادی همراه بوده؛ حاشیه‌هایی که به سکو‌ها هم کشیده شده است.

الان هم اهمیت این سه امتیاز آنقدر زیاد است که داور باید اشتباهات احتمالی‌اش را هم به حداقل برساند تا جو سکو‌ها ملتهب نشود. تیم‌های سپاهان و پرسپولیس آنقدر بازیکن دارند و دست مربیان‌شان به حدی باز است که انتظار تماشای یک بازی زیبا انتظاری غیرمنطقی نیست. در واقع اگر قرار باشد تقابل این دو تیم تماشایی نباشد و در ورزشگاه نقش جهان زیبایی فوتبال را به تصویر نکشند از چند بازی دیگر می‌توان چنین انتظاری داشت. این بازی آنقدر بزرگ است که تیم برنده می‌تواند تا یکی دو هفته ناکامی‌هایش را پوشش دهد. برخلاف بسیاری از بازی‌ها این بازی نه جدال هافبک‌هاست نه تقابل مدافعان و مهاجمان بلکه رویارویی نفر به نفر بازیکنان دو تیم است. همین کفایت می‌کند تا کوچکترین اشتباه برای‌شان گران تمام شود.

این بازی به احتمال بسیار زیاد گل دارد و سکونشینان به امید همین به استادیوم می‌آیند، اما می‌شود گفت با توجه به حساسیت‌هایی که کنفدراسیون آسیا روی فوتبال ما دارد و به دلایل غیرمنطقی میزبانی را از تیم‌های ایرانی گرفته، بازی امروز فرصتی است برای اثبات تصمیم اشتباه AFC و هواداران دو تیم می‌توانند ضمن هیجان دادن‌ها و انرژی‌های مثبتی که به بازیکنان‌شان می‌دهند فضای بسیار خوبی را در نقش جهان ایجاد کنند. بدون شک این بازی از سوی آن‌ها رصد می‌شود و هواداران دو تیم می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در تغییر ذهنیت مسئولان کنفدراسیون آسیا داشته باشند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پرسپولیس ، سپاهان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان