تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۸

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۲/۲۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۵۶۲ دلار و ۳۰ سنت رسید.
قیمت جهانی طلا
رویداد۲۴ به نقل از رویترز، در حالی که آشفتگی در بازار‌های بورس جهان سرمایه گذاران را ناگزیر ساخته تا برای جبران زیان‌های خود اقدام به فروش دارایی‌های خود در بازار طلا کنند، قیمت طلا روز جمعه باز هم کاهش یافت و در مسیر ثبت بیشترین افت هفتگی حدود ۷ سال گذشته قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۵۶۲ دلار و ۳۰ سنت رسید. دیروز قیمت طلا به دلیل به راه افتادن موج فروش شاهد سقوط بیش از ۳ درصدی بود. در این هفته قیمت فلز زرد حدود ۶.۷ درصد کاهش داشته که بیشترین افت هفتگی از ژوئن ۲۰۱۳ تاکنون به شمار می‌رود. قیمت طلا در بازار امریکا هم امروز با ۱.۷ درصد افت به ۱۵۶۳ دلار و ۱۰ سنت رسید.

دانیل هاینس، تحلیلگر بازار طلا در موسسه‌ای ان زد گفت، کاهش قابل توجه شاخص‌ها در بازار‌های بورس جهان موجب وارد آمدن فشار بیشتر بر قیمت طلا شده، زیرا سرمایه گذاران برای تامین درخواست‌های نهایی در بازار‌های بورس نیازمند نقد کردن دارایی‌های خود در بازار طلا هستند.

وی افزود، اما وضعیت کلی بازار طلا هنوز کاهشی نیست و چشم انداز بلندمدت آن همچنان افزایشی به نظر می‌رسد.

در حالی که ترس از شیوع جهانی ویروس کرونا بازار‌های مالی جهان را فرا گرفته و حتی دارایی‌های امن نیز به دلیل ترمیم زیان وارد شده به سرمایه گذاران در بازار‌های پرریسک با کاهش ارزش مواجه شده اند، شاخص‌ها در بازار‌های بورس آسیا امروز شاهد افت بود.

صندوق بین المللی پول روز پنجشنبه از کشور‌های جهان خواست تا برای واکنش در برابر شیوع سریع و گسترده ویروس کرونا با یکدیگر همکاری کنند. این نهاد مالی بین المللی همچنین خواستار اهدای کمک بیشتر برای یاری کشور‌های فقیر در مقابله با این ویروس همه گیر شد.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت جهانی طلا
نظرات شما
پیشخوان